European Focus Consulting Romania (EFCon) a organizat, la sfirsitul saptaminii trecute, in Bacau, prima conferinta de prezentare a stadiului de aplicare a proiectului „Promovarea Produselor Verzi” („Promoting Green Products”). La eveniment au participat parteneri din proiect, reprezentanti ai Universitatii „Vasile Alecsandri” Bacau (coordonatoarea proiectului), ai Agentiei Regionale pentru Protectia Mediului Bacau, ai Camerei de Comert si Industrie, Connective Communication Services si ai Agentiei de Dezvoltare Locala Bacau.
Proiectul are la dispozitie un buget de aproape 1,3 milioane de euro, jumatate asigurat de Comisia Europeana. Obiectivul acestuia este realizarea unei campanii de constientizare pentru promovarea ecoproduselor si ecoserviciilor, prin cresterea gradului de recunoastere, de preferinta in rindul consumatorilor. Aplicantii mizeaza pe cresterea constientizarii consumatorilor in acest sens, a gradului de recunoastere a ecoproduselor si ecoserviciilor, impotriva produselor cu impact asupra mediului si cresterea preferintelor consumatorilor pentru produse eco, indicind beneficiile financiare si de mediu.
Proiectul este aplicat de circa sapte luni si are primele realizari.
„Notiunea de «produs verde» sau de «serviciu verde» – a spus Gabriel Lazar, prorectorul Universitatii Vasile Alecsandri Bacau – este una nebuloasa, cum am observat si din raspunsurile la primele chetionare pe care le-am trimis. Unii intrebau de produse de culoare verde. Ideea este ca printre produsele pe care noi le folosim in fiecare zi sint si cele cu un impact semnificativ mai redus asupra mediului decit altele. Este de datoria noastra sa le identificam corect, dar si sa le folosim cu preponderenta. Prin proiect incercam sa transmitem doua mesaje: ca produsele «verzi» nu sint neaparat mai scumpe si ca prin citirea cu atentie a etichetelor oricarui produs putem vedea care este mai ecologic”.
Un pas important in derularea proiectului a fost realizarea unei metodologii detaliate cu privire la analiza de piata si chestionarea populatiei. In cadrul ei, s-a realizat un ghid detaliat al etichetelor de pe produse, o clasificare a lor in functie de anumiti parametri legati de impactul asupra mediului. S-au stabilit si metodele prin care se va realiza un studiu de piata si de opinie, au fost realizate si aplicate chestionare, se aduna deja rezultatele, care pot fi vazute si pe site-ul proiectului.
Aplicantii acestuia trebuie sa finalizeze un studiu de piata pentru identificarea produselor verzi pina la sfirsitul lunii septembrie. Studiul se afla, acum, in faza prelucrarii datelor. Proiectul a beneficat, insa, de aportul unui grup entuziast de studenti ai Universitatii „Vasile Alecsandri”. Sint, de asemenea, completate circa 150 de chestionare in mai multe orase mari ale tarii, iar Camera de Comert a inceput actiunea de chestionare a agentilor economici, pentru a se afla cine produce, cine distribuie produse verzi, in ce cantitati, pentru a avea o imagine a pietei de profil. Etapele urmatoare de aplicare a proiectului vor aduce campanii de presa, manifestari stiintifice si de popularizare etc.
Lasă un răspuns