VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU, propune locuitorilor şi asociaţiilor legal constituite din municipiul Bacău, proiectul de hotarare privind aprobarea Regulamentului local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea Planurilor de Urbanism in Municipiul Bacau, spre studiu şi analiză.
Acest proiect poate fi consultat şi la sediul Primăriei Municipiului Bacău, unde a fost afisat prin Procesul verbal de afisare nr.2872/2 din 27.04.2012.
În legătură cu acesta, locuitorii şi asociaţiile legal constituite din municipiul Bacău, vor putea trimite în scris propuneri, sugestii sau opinii la Primăria Municipiului Bacău, d-lui cons. jr. Caleap Florin, sau pe adresa de e-mail aparatdelucru.clb@primariabacau.ro, până la data de 08.05.2012
Persoanele interesate să studieze proiectul si intreaga documentatie, pot accesa site-ul www.primariabacau.ro, sectiunea Legea nr.52/2003
ROMÂNIA
JUDEŢUL BACĂU
VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU
PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind aprobarea Regulamentului local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea Planurilor de Urbanism in Municipiul Bacau
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BACĂU,
Având in vedere :
Prevederile art.57 si art.61 din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoiului si urbanismul, actualizata;
Prevederile Ordinului Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului nr.2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare si consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului si de urbanism;
Prevederile Hotărârii Guvernului nr.525/1996 privind Regulamentul general de urbanism, cu modificările şi completările ulterioare;
Prevederile Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor, republicată;
Prevederile art.6(1) din Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, actualizata;
Prevederile art.47 şi art.117 lit. „a” din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată si actualizata;
Avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului si Urbanism din data de 15.02.2012;
Referatul nr.1332/23.02.2012 al Arhitectului Şef al Municipiului Bacău;
Expunerea de motive a Viceprimarului Municipiului Bacău;
In baza dispoziţiilor art.36(2) lit”b” din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată si actualizata,
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. – Se aprobă Regulamentul local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea Planurilor de Urbanism in Municipiul Bacau.
Art.2. – Hotărârea se comunică Arhitectului Şef din cadrul Primariei Municipiului Bacau si va fi adusa la cunostinta publica in conditiile legii.
VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU,
DRAGOS LUCHIAN
ROMÂNIA
JUDEŢUL BACĂU
VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea Planurilor de Urbanism
in Municipiul Bacau
Informarea şi consultarea publicului consta în participarea acestuia în toate fazele proceselor de elaborare sau actualizare a planurilor de urbanism şi este parte integrantă a procedurii de initiere, elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiilor de urbanism.
Prezentul REGULAMENTULUI LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA PLANURILOR DE URBANISM IN MUNICIPUL BACAU se adoptă în conformitate cu prevederile art. 57 şi 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare şi ale ordinului Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului nr.2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
Pe parcursul acestui REGULAMENT LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA PLANURILOR DE URBANISM IN MUNICIPUL BACAU se stabilesc modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC GENERAL ( P.U.G. ) si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia; modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL ( P.U.Z. ) si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia; modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC DE DETALIU ( P.U.D. ); se definesc situatiile in care se considera ca regulamentul local a fost incalcat si masurile administrative de sanctionare/ modul in care se va face evaluarea proceselor de participare publica si actualizarea regulamentului local in consecinta; deasemenea stabileste modele de panouri pentru anunţurile afişate pe teritoriul zonei tratate de planuri de urbanism.
REGULAMENTUL LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA PLANURILOR DE URBANISM IN MUNICIPUL BACAU a primit aviz favorabil in Comisia Tehnica de Amenajarea Teritoriului si Urbanism in sedinta din data de 15.02.2012.
Faţă de cele prezentate, rog Consiliul Local al Municipiului Bacău să aprobe proiectul de hotarare in forma prezentata.
VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU,
DRAGOS LUCHIAN
ROMÂNIA
JUDEŢUL BACĂU
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BACĂU
VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACĂU
ARHITECT ŞEF
RAPORT
al compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea Planurilor de Urbanism in Municipiul Bacau
Analizând proiectul de hotărâre, constatăm că acesta este intocmit in conformitate cu prevederile art. 57 şi 61 din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Ordinului Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului nr.2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
Avizăm favorabil proiectul de hotărâre propus.
VICEPRIMAR,
DRAGOS LUCHIAN
ARHITECT ŞEF
ALEXANDRU VASILE GELIMAN
ROMANIA
JUDETUL BACAU
PRIMARIA MUNICIPIULUI BACAU
ARHITECT SEF AL MUNICIPIULUI BACAU
NR. 1332 DIN 23.02.2012 Aprobat,
PRIMAR
Romeo Stavarache
R E F E R A T
privind aprobarea
REGULAMENTULUI LOCAL
DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA
PLANURILOR DE URBANISM IN MUNICIPIUL BACAU
Informarea şi consultarea publicului consta în participarea acestuia în toate fazele proceselor de elaborare sau actualizare a planurilor de urbanism şi este parte integrantă a procedurii de initiere, elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiilor de urbanism.
Prezentul REGULAMENTULUI LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA PLANURILOR DE URBANISM IN MUNICIPUL BACAU se adoptă în conformitate cu prevederile art. 57 şi 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare şi ale ordinului Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului nr.2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
Pe parcursul acestui REGULAMENT LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA PLANURILOR DE URBANISM IN MUNICIPUL BACAU se stabilesc modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC GENERAL ( P.U.G. ) si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia; modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL ( P.U.Z. ) si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia; modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC DE DETALIU ( P.U.D. ); se definesc situatiile in care se considera ca regulamentul local a fost incalcat si masurile administrative de sanctionare/ modul in care se va face evaluarea proceselor de participare publica si actualizarea regulamentului local in consecinta; deasemenea stabileste modele de panouri pentru anunţurile afişate pe teritoriul zonei tratate de planuri de urbanism.
REGULAMENTUL LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA PLANURILOR DE URBANISM IN MUNICIPUL BACAU a primit aviz favorabil in Comisia Tehnica de Amenajarea Teritoriului si Urbanism in sedinta din data de 15.02.2012.
Fata de cele prezentate va rog dispuneti.
ARHITECT SEF,
arh. Vasile Alexandru Geliman
ROMANIA ANEXA LA HCL nr……../…………..2012
JUDETUL BACAU
VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACAU
REGULAMENTUL LOCAL
DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA PLANURILOR DE URBANISM
IN MUNICIPIUL BACAU
CUPRINS
FOAIE DE TITLU
CUPRINS
Cap. I. DISPOZIŢII GENERALE
Cap. II. Modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC GENERAL ( P.U.G. ) si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia.
Cap. III. Modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL ( P.U.Z. ) si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia.
Cap. IV. Modalitatile de informare si consultare a publicului pentru PLANUL URBANISTIC DE DETALIU ( P.U.D. )
Cap. V. DEFINIREA SITUATIILOR IN CARE SE CONSIDERA CA REGULAMENTUL LOCAL A FOST INCALCAT SI MASURILE ADMINISTRATIVE DE SANCTIONARE/ MODUL IN CARE SE VA FACE EVALUAREA PROCESELOR DE PARTICIPARE PUBLICA SI ACTUALIZAREA REGULAMENTULUI LOCAL IN CONSECINTA.
Cap. VI. REGLEMENTĂRI FINALE
ANEXA nr. 1 si ANEXA nr. 2
(MODELE de panouri pentru anunţurile afişate pe teritoriul zonei tratate de planuri de urbanism)
_____________
CAP. I
DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1 – Prezentul Regulament se adoptă în conformitate cu prevederile art. 57 şi 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare şi ale ordinului Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului nr.2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
Art. 2 – (1) Participarea publicului la activităţile de amenajare a teritoriului şi de urbanism constă în implicarea acestuia în etapele procesului decizional referitor la activităţile de amenajare a teritoriului şi urbanism, iar prin participarea publicului se asigură dreptul la informare, consultare şi acces la justiţie, potrivit legii, conform Metodologiei de informare şi consultare aprobată prin Ordinul nr. 2701/2010.
(2) Regulamentul local de implicare a publicului în elaborarea şi revizuirea planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului se adresează tuturor iniţiatorilor, elaboratorilor şi utilizatorilor planurilor de urbanism (P.U.G., P.U.Z., P.U.D.), a avizatorilor, precum şi tuturor factorilor de decizie din domeniu de la nivelul administraţiei publice locale.
(3) Documentaţiile de urbanism şi de amenajare a teritoriului înregistrate vor parcurge etapele cu privire la informarea şi consultarea publicului prin grija Instituţiei Arhitectului Şef în baza prezentului Regulament. Procesul de informare şi consultare a publicului pentru fiecare documentaţie se va finaliza cu raportul informării şi consultării publicului, raport ce se va supune atenţiei autorităţilor administraţiei publice responsabile cu aprobarea planului, împreună cu documentaţia completă.
(4) După aprobare, prezentul regulament local este act de autoritate al administraţiei publice a municipiului Bacău, parcurgerea tuturor etapelor fiind obligatorie, şi care conferă documentaţiilor de urbanism legitimitate de aplicare, constituindu-se astfel temei juridic în vederea realizării programelor de dezvoltare urbanistică precum şi a autorizării lucrărilor de construire a obiectivelor de investiţii, corelate cu strategia de dezvoltare.
Art. 3 – (1) Informarea şi consultarea publicului se fac în următoarele etape din cadrul rocesului de elaborare sau revizuire a planurilor de urbanism sau amenajare a teritoriului:
I. – etapa pregătitoare – anunţarea intenţiei de elaborare;
II. – etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare;
III. – etapa elaborării propunerilor ce vor fi supuse procesului de avizare;
IV. – etapa elaborării propunerii finale şi aprobării, care include toate observaţiile avizatorilor şi care se supune procedurii de transparenţă decizională;
V. – etapa monitorizării implementării planului aprobat.
(2) Informarea şi consultarea publicului se fac diferenţiat pe categorii de planuri de amenajare a teritoriului şi de urbanism, astfel :
a) pentru Planul urbanistic general (PUG) şi regulamentul local de urbanism (RLU) aferent în toate cele 5 etape;
b) pentru Planul urbanistic zonal (PUZ) şi regulamentul local de urbanism (RLU) aferent în fazele I, III, IV si V;
c) pentru Planul urbanistic de detaliu (PUD) în fazele I, IV si V.
PRINCIPII CARE STAU LA BAZA PREZENTULUI REGULAMENT
Art. 4 – La baza prezentului Regulament stau următoarele principii:
a) Principiul bunei guvernări – vizează orientarea activităţilor de planificare strategică şi urbanism astfel încât accesul cetăţenilor la informaţiile care îi vizează, atât ca indivizi, cât şi comunitatzea în întregul ei, consultarea şi participarea la luarea deciziilor, să fie asiguate cu respectarea legii, lipsa discriminării şi tratamenului egal, proporţionalitate, consecvenţă, obiectivitate şi imparţialitate.
b) Principiul bunei conduite – promovarea unei abordări participative constituie esenţa strategiei de dezvoltare durabilă; această abordare contribuie la dezvoltarea democraţiei, întărirea legitimităţii aleşilor locali, dezvoltarea de legături sociale, restaurarea spiritului comunităţii, facilitatea accesului la opinii şi opţiuni, încurajarea exprimării categoriilor de cetăţeni pasivi, adaptarea planurilor la comanda socială.
c) Principiul eficacităţii – informarea şi consultarea publicului trebuie să contribuie la îmbunătăţirea vizibilităţii politicilor şi acţiunilor publice locale, la îmbogăţirea conţinutului planurilor, la asigurarea relevanţei şi coerenţei acestora, precum şi la implementarea lor cu o mai mare acurateţe.
d) Participare, implicare – demersurile de planificare trebuie să încurajaze
participarea tututor “actorilor” din societate şi să vizeze articularea intereselor în vederea implementării cu succes a măsurilor şi creării unui mediu dinamic de dezvoltare.
e) Coeziune şi integrare – planificarea urbană ca expresie a dimensiunii teritoriale a
democaţiei şi coeziunii sociale trebuie să asigure o dezvoltare armonioasă integrată la
nivelul Uniunii Europene.
f) Garantarea drepturilor cetăţenilor:
1. dreptul de a avea acces la informaţia de urbanism şi amenajare a teritoriului;
2. dreptul publicului de a fi informat despre documentaţiile de urbansim,
documentaţiile altor planuri încă din faza de intenţie.
3. dreptul publicului de a participa la luarea deciziilor.
4. dreptul cetăţenilor de a avea acces la justiţie, cu două componente: pe de o parte
garantarea dreptului publicului de a se adresa justiţiei în cazul în care primele trei drepturi menţionate sunt încălcate; pe de altă parte garantarea dreptului publicului de a se adresa justiţiei în cazurile în care prevederile planurilor de urbanism şi amenajare locală le încalcă drepturile.
STRUCTURA SAU PERSOANELE CU ATRIBUŢII ÎN COORDONAREA
INFORMĂRII ŞI CONSULTĂRII PUBLICULUI PENTRU DOCUMENTAŢIILE
DE URBANISM ŞI/SAU AMENAJARE A TERITORIULUI
Art. 5 – Biroul autorizatii in constructii si urbanism este responsabil cu informarea si consultarea publicului privind documentatiile de amenajarea teritoriului si urbanism.
Art. 6 – Persoana desemnata cu informarea şi consultarea publicului este consilierul din cadrul Compartimentului Evidenta Concesionari şi in functie de complexitatea documentatiilor de urbanism va fi sprijinita in indeplinirea atributiilor sale şi de consilier (responsabil Certificate de Urbanism) din cadrul Biroului autorizatii in constructii şi urbanism, de alti consilieri din cadrul Compartimentului Evidenta Concesionari precum si de alti functionari din aparatul propriu de specialitate al primarului municipiului Bacău, in functie de specificul documentatiei de urbanism.
Art.7 – (1) Persoana responsabilă cu coordonarea activităţilor de informare şi consultare a publicului care se aplică în cadrul proceselor de elaborare sau revizuire a planurilor de urbanism si de amenajare a teritoriului are următoarele atribuţii :
a) coordoneaza redactarea documentul de planificare a procesului de participare a publicului, pe baza Regulamentului local adoptat şi în funcţie de complexitatea planului de urbanism sau amenajare a teritoriului;
b) răspunde de redactarea cerinţelor specifice care vor fi incluse în documentele de selectare şi desemnare a elaboratorului pentru documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului iniţiate de autoritatea publică locală a municipiului Bacău;
c) răspunde de redactarea şi includerea propunerilor de cerinţe specifice necesar a fi incluse în avizul prealabil de oportunitate pentru documentaţiile de urbanism iniţiate de investitori privaţi, persoane fizice sau juridice;
d) gestionează activităţile de informare şi consultare a publicului pe tot parcursul documentaţiei, până la aprobare;
e) este persoană de contact din partea administraţiei publice locale pentru activităţile de informare şi consultare a publicului în privinţa proiectului respectiv.
(2) În funcţie de complexitatea planului de urbanism sau amenajare a teritoriului, persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului este sprijinită în îndeplinirea atribuţiilor sale de către o persoană din cadrul Centrului de Informaţii Cetăţeni din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Bacău, desemnata de secretarul municipiului sau de un grup permanent din care pot face parte reprezentanti ai mediului de afaceri si ai societatii civile, specialisti ai O.A.R. si R.U.R., asociatiilor profesionale, asociatiilor de proprietari, organizatiilor sportive, cultura, stiinta, cetateni.
(3) Şeful Centrului de Informare Cetăţeni răspunde de respectarea în cadrul procedurilor de informare şi consultare a publicului, în etapa fiecărei categorii de plan în parte, pentru respectarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu completările ulterioare, şi ale Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
DOCUMENTELE PROCESULUI DE INFORMARE
ŞI CONSULTARE A PUBLICULUI
Art. 8. – Documentul de planificare a procesului informare şi consultare a publicului, în baza căruia se desfăşoară procesul de participare a publicului trebuie să cuprindă următoarele informaţii obligatorii:
a) identificarea părţilor interesate, persoane fizice sau juridice, instituţii publice care pot fi afectate de prevederile propuse prin planul de urbanism sau amenajare a teritoriului;
b) modalitatea prin care vor fi anunţaţi cei interesaţi şi cei potenţial afectaţi referitor la iniţierea procesului de elaborare a planului de urbanism sau amenajare a teritoriului şi de schimbările propuse;
c) modalitatea prin care li se va oferi ocazia celor afectaţi sau interesaţi de a discuta propunerea cu iniţiatorul şi proiectantul şi de a-şi exprima rezerve, a formula sau a sesiza probleme pertinente legate de propunerile din planul de urbanism sau amenajare a teritoriului, înainte de supunerea spre avizare autorităţilor competente;
d) calendarul propus de iniţiator pentru îndeplinirea obligaţiilor de informare şi consultare a publicului;
e) datele de contact ale reprezentantului proiectantului, responsabil cu informarea şi consultarea publicului.
Art. 9. – Elaboratorul planurilor de urbanism trebuie să respecte cerinţele provenite din calendarul şi conţinutul activităţilor şi acţiunilor de implicare a publicului stabilite în Documentul de planificare a procesului de informare şi consultare a publicului şi să acorde sprijin iniţiatorului în integrarea rezultatelor consultării publicului în planurile dezbătute.
Art.10. – Raportul informării si consultării publicului, întocmit de persoana desemnată cu coordonarea dosarului, va cuprinde următoarele informaţii:
1. detalii privind tehnicile si metodele utilizate de solicitant pentru a informa si consulta publicul:
a) datele şi locurile tuturor întâlnirilor la care cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului;
b) conţinutul, datele de transmitere prin poştă, numărul trimiterilor poştale, invitaţii, buletine informative, publicaţii;
c) localizarea a rezidenţilor, proprietarilor şi părţilor interesate care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise;
d) numărul persoanelor care au participat la procesul de consultare şi informare;
2. rezumatul problemelor, observaţiilor, rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare si consultare:
a) modul în care solicitantul a rezolvat sau intenţionează să rezolve observaţiile şi rezervele exprimate de public;
b) observaţiile şi rezervele pe care iniţiatorul planului de urbanism nu poate sau nu e dispus să le rezolve, în baza motivaţiei scrise de iniţiator şi/sau elaboratorul documentaţiei;
c) orice alte informaţii considerate necesare pentru a susţine preluarea sau nepreluarea propunerilor.
Art.11. – (1) Raportul informării şi consultării publicului, însoţit de Punctul de vedere al Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Municipiului Bacău, fundamentează decizia Consiliului Local al Municipiului Bacău de aprobare sau respingere a planurilor de urbanism.
(2) Raportul informării şi consultării publicului este documentul cu care se finalizează fiecare proces de informare şi consultare a publicului şi se elaborează pentru fiecare documentaţie de urbanism şi amenjare a teritoriului.
(3) În vederea fundamentării tehnice a deciziei, autorităţile administraţiei publice locale pot solicita opinia unor experţi atestaţi sau asociaţii profesionale din domeniu.
MODALITATI DE FINANTARE A ACTIVITATILOR
DE INFORMARE SI CONSULTARE
Art. 12. – Pentru documentatiile de urbanism elaborate pe terenuri proprietatea municipiului Bacău, finantarea activitatilor de informare si consultare a publicului se va face din bugetul local al municipiului Bacău.
Art. 13. – Pentru documentatiile de urbanism elaborate pe terenuri proprietati private persoane fizice si juridice, finantarea activitatilor de informare si consultare a publicului va fi suportata de fiecare investitor interesat.
_____________
CAP. II
Modalitatile de informare si consultare a publicului
pentru PLANUL URBANISTIC GENERAL ( P.U.G. )
si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia.
Art. 14. – Implicarea si consultarea publicului se va face in cinci etape astfel:
I. – etapa pregătitoare – anunţarea intenţiei de elaborare a P.U.G. si R.L.U. aferent;
II. – etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare – P.U.G. si R.L.U. aferent;
III. – etapa elaborării propunerilor ce vor fi supuse procesului de avizare pentru P.U.G. si R.L.U. aferent;
IV. – etapa elaborării propunerii finale şi aprobării, care include toate observaţiile avizatorilor şi care se supune procedurii de transparenţă decizională – P.U.G. si R.L.U. aferent;
V. – etapa monitorizării implementării – P.U.G. si R.L.U. aferent.
Implicarea publicului in etapa pregatitoare
Art.15. – Primarul municipiului Bacău, prin Institutia Arhitectului Şef, în calitate de iniţiator, informează publicul cu privire la intenţia de elaborare sau de revizuire a P.U.G., înainte de elaborarea documentelor necesare procedurii de atribuire a serviciilor de elaborare a planului.
Art.16. – Informarea cu privire la intenţia de elaborare a P.U.G. se face simultan, prin următoarele metode :
a) presa locală;
b) anunţuri afişate la sediul autorităţii publice în spaţiile accesibile tuturor cetăţenilor;
c) anunţ cu vizibilitate imediată publicat pe pagina proprie de internet;
Art.17. – Anunţurile prevăzute la art.15 vor cuprinde în mod obligatoriu cel puţin următoarele :
a) prezentarea succintă a argumentării intenţiei de elaborare/revizuire a P.U.G. şi a obiectivelor P.U.G;
b) numele şi datele de contact ale persoanei responsabile cu informarea şi consultarea publicului, către care pot fi transmise comentarii, observaţii şi propuneri;
c) perioada de maximum 25 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a intenţiei, în care pot fi transmise comentarii, observaţii şi propuneri sau exprimate nevoi;
d) modul în care va fi pus la dispoziţia publicului răspunsul la observaţiile transmise în această perioadă;
Art.18. – Anunţurile publicate pe pagina proprie de internet şi cele afişate trebuie menţinute pe toată perioada în care pot fi transmise observaţii şi propuneri.
Art.19. – Intenţia de elaborare sau revizuire a P.U.G. poate fi adusă la cunoştinţa publicului de către Primarul municipiului Bacău, prin Institutia Arhitectului Şef şi prin anunţuri publicate în presa locală (cel puţin două anunţuri publicate la interval de minimum 3 zile), prin panouri amplasate pe domeniul public, prin intermediul emisiunilor la staţii de radio şi televiziune, prin conferinţe, afişe, interviuri, prin organizarea unor evenimente şi/sau expoziţii cu hărţi, planuri, schiţe, tabele, grafice sau orice alte materiale.
Art.20. – Primarul municipiului Bacău, prin Instituţia Arhitectului Şef, primeşte de la public observaţii, sugestii sau propuneri cu privire la intenţia de elaborare sau revizuire a P.U.G. şi la informaţiile furnizate prin anunţ şi pune la dispoziţia publicului sinteza acestora şi argumentaţia preluării sau nepreluării propunerilor, în maximum 15 zile de la data limită stabilită pentru primirea lor.
Art.21. – Toate propunerile formulate precum şi nevoile identificate în urma procesului de informare şi consultare vor fi examinate şi sintetizate şi vor fi prezentate ca anexă la documentaţia necesară atribuirii serviciilor de elaborare a P.U.G.
Art.22. – Elementele de temă incluse în documentaţia necesară atribuirii serviciilor de elaborare sau revizuire a P.U.G. privind obiectivele principale, aspectele şi prevederile principale ce urmează a fi abordate, precum şi procedurile specifice de informare şi consultare a publicului pe parcursul elaborării sau revizuirii P.U.G. se redactează cu sprijinul unui grup cu rol consultativ format din reprezentanţi ai compartimentului de specialitate, comisiei tehnice de urbanism, autorităţii competente cu protecţia mediului, comisiei de urbanism din cadrul consiliului local şi a altor instituţii/organisme interesate de la nivel central, judeţean sau local, precum şi de către persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului, astfel încât să se asigure identificarea prealabilă a nevoilor la care P.U.G. trebuie să răspundă.
Art.23. – Documentaţia necesară atribuirii serviciilor de elaborare sau revizuire a P.U.G. include în mod clar obligaţiile ce derivă din derularea activităţilor de informare şi consultare a publicului.
Implicarea publicului în etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare
Art.24. – În etapa elaborării studiilor de fundamentare a propunerilor, cerinţele şi opţiunile publicului legate de dezvoltarea urbană durabilă sunt obţinute de elaboratorul documentaţiei de urbanism prin metode de cercetare sociologică relevate pentru obiectivele propuse.
Art.25. – Cercetarea sociologică se efectuează de către persoane specializate în pregătirea, derularea şi analizarea rezultatelor metodelor corespunzătoare, atestate conform legii în privinţa elaborării documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.
Implicarea publicului în etapa elaborării propunerilor
Art.26. – (1) Pe parcursul elaborării propunerilor este recomandată consultarea publicului sau a anumitor factori interesaţi, precum organizaţii ale societăţii civile, asociaţii profesionale, asociaţii ale sectorului de afaceri, reprezentanţi ai cetăţenilor, asupra evoluţiei propunerilor preliminare, a alternativelor şi opţiunii preferate, astfel încât să fie preîntâmpinate eventuale dezacorduri sau contestări;
(2) În vederea reducerii birocratizării şi a costurilor se recomandă ca această consultare să fie organizată în mod unitar cu evaluarea de mediu, prin colaborarea cu autorităţile responsabile din domeniul mediului.
Art.27. – Informarea şi consultarea publicului asupra propunerilor de P.U.G. se fac astfel :
a) Primarul municipiului Bacău, prin Instituţia Arhitectului Şef, informează publicul prin următoarele activităţi simultan:
1. publică cel puţin pe propria pagină de internet anunţul cu privire la posibilitatea, modul şi perioada, locul şi orarul în care se pot consulta documentele complete ale propunerilor şi transmit observaţii la sediul autorităţii competente pentru aprobarea finală a P.U.G. în termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data ultimului anunţ, precum şi obiectivele, data, locul de desfăşurare, ora de începere şi durata estimată a dezbaterii publice care are loc la minimum 20 de zile de la data ultimului anunţ;
2. afişează anunţul de mai sus şi propunerile însoţite de explicaţii succinte, scrise şi desenate, într-un limbaj non-tehnic, pe o perioadă de cel puţin 30 de zile, la sediul propriu şi în alte locuri special amenajate;
3. trimite în scris către factorii interesaţi identificaţi anunţul publicat, cu cel puţin 15 zile înainte de data dezbaterii publice;
b) Primarul municipiului Bacău, prin Instituţia Arhitectului Şef, consultă publicul asupra propunerilor prin cel puţin următoarele activităţi :
1. pune la dispoziţia publicului, pentru consultare, prima versiune a propunerilor pe durata a cel puţin 45 de zile;
2. expune materialele grafice cu explicaţii formulate într-un limbaj non-tehnic, pe durata a cel puţin 45 de zile, într-un spaţiu special amenajat şi cu posibilitatea colectării în scris a observaţiilor cetăţenilor;
3. pregăteşte, organizează şi conduce o dezbatere publică cu privire la propuneri;
c) Primarul municipiului Bacău, prin Instituţia Arhitectului Şef, informează publicul cu privire la rezultatele consultării, cel puţin prin publicarea pe propria pagină de internet a observaţiilor şi sugestiilor publicului asupra propunerilor preliminare şi a răspunsului la acestea, în termen de maximum 15 zile de la data dezbaterii publice (eventual şi prin anunţ în presă);
d) consultarea publicului pe propunerile de plan se face înainte de transmiterea documentaţiei pe circuitul legal de avizare;
Art.28. – Pentru propunerile ce aduc modificări importante unor părţi mari din localitate sau care afectează un număr mare de persoane, Primarul municipiului Bacău, prin Instituţia Arhitectului poate:
a) să informeze publicul prin expoziţii în cartiere, emisiuni radio sau T.V., broşuri, anunţuri în şcoli, etc.;
b) să consulte publicul asupra propunerilor prin: dezbateri publice pe anumite subiecte critice, dezbateri sau întruniri în anumite zone, interviuri de grup, grupuri consultative structurate pe domenii sau pe anumite categorii de public, etc;
c) să organizeze ateliere de lucru, audieri publice, întâlniri itinerante, pentru identificarea propunerilor alternative şi ideilor iniţiate de public prin interacţiune cu echipele de lucru, punerea în comun a cunoştinţelor şi competenţelor sau identificarea intereselor mutuale, etc;
Art.29. – Elaboratorul P.U.G.-ului desemnat în urma licitaţiei va prezenta detaliat propuneri de desfăşurare a fiecărei etape descrisă în acest capitol, înaintea iniţierii acesteia de către Instituţia Arhitectului Şef.
Art.30. – (1) În vederea introducerii în circuitul legal de avizare a P.U.G. şi R.L.U. aferent P.U.G., Primarul municipiului Bacău, prin Instituţia Arhitectului şef, asigură realizarea raportului consultării populaţiei.
(2) Raportul consultării însoţit de punctul de vedere al Instituţiei Arhitectului Şef se prezintă Consiliului local al municipiului Bacău spre însuşire sau respingere. În vederea fundamentării tehnice a deciziei, Primarul municipiului Bacău poate solicita opinia unor experţi atestaţi sau a unor asociaţii profesionale din domeniu.
Implicarea publicului în etapa elaborării propunerilor
Art.31. – Informarea şi consultarea publicului în etapa de aprobare a P.U.G. se face conform prevederilor legale în vigoare, privind asigurarea transparenţei decizionale în administraţia publică, respectiv asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public. În acest context părţile din documentaţie care conţin prevederi cu caracter normativ (regulamentul de urbanism aferent) precum şi hotărârea de consiliu privind aprobarea P.U.G. vor fi publicate pe pagina proprie de internet.
Implicarea publicului în monitorizarea implementării P.U.G.
Art.32. – Informaţiile conţinute în P.U.G. şi R.L.U. aferent reprezintă informaţii de interes public şi pot fi puse la dispoziţia celor interesaţi prin publicare pe pagina de internet a primăriei. La cerere pot fi eliberate extrase din acestea sub formă de copii în format tipizat sau electronic, în condiţiile Legii nr.544/2001 cu modificările şi completările ulterioare.
_____________
CAP. III
Modalitatile de informare si consultare a publicului
pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL ( P.U.Z. )
si Regulamentul local de urbanism ( R.L.U. ) aferent acestuia
Art. 33 – Implicarea si consultarea publicului se va face in patru etape astfel:
Etapa I. – etapa pregătitoare – anunţarea intenţiei de elaborare a P.U.Z. si R.L.U. aferent;
Etapa II. – etapa elaborării propunerilor ce vor fi supuse procesului de avizare pentru P.U.Z. si R.L.U. aferent;
Etapa III. – etapa elaborării propunerii finale şi aprobării, care include toate observaţiile avizatorilor şi care se supune procedurii de transparenţă decizională – P.U.Z. si R.L.U. aferent;
Etapa IV. – etapa monitorizării implementării – P.U.Z. si R.L.U. aferent.
Implicarea publicului in etapa pregatitoare
Art. 34 – (1) În situaţia documentatiilor de urbanism (P.U.Z.) iniţiate de autorităţile administraţiei publice locale, Etapa I va consta in elaborarea Temei şi a Caietului de Sarcini.
(2) Aceasta se va face cu sprijinul unui grup cu rol consultativ, format din reprezentanţi ai compartimentului de specialitate, Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism, ai autorităţii competente cu protecţia mediului, Comisiei de urbanism din cadrul consiliului local şi ai altor instituţii/organisme interesate de la nivel central, judeţean sau local, precum şi persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului, astfel încât să se asigure identificarea prealabilă a tuturor nevoilor la care P.U.Z. trebuie să răspundă.
Art. 35. – (1) În situaţia documentatiilor de urbanism (P.U.Z.) iniţiate de persoane fizice sau juridice interesate, În cazul în care initiatorul planului este un investitor privat, persoană fizică sau juridică,obligatiile ce derivă din procedurile specifice de informare si consultare a publicului se vor transmite iniţiatorului prin Certificatul de Urbanism si Avizul Prealabil de Oportunitate.
(2) Etapa I începe în momentul înregistrării cererii însoţită de Certificatul de Urbanism prin care se solicită eliberarea unui Aviz Prealabil de Oportunitate.
Art. 36. – In termen de 5 zile lucrătoare, persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului pune la dispoziţia iniţiatorului datele necesare a fi înscrise pe panoul model din Anexa nr.1
Art. 37. – Se acordă iniţiatorului un termen de 5 zile lucrătoare în care să facă dovada afişării panoului model Anexa nr.1 cu datele puse la dispoziţie de persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului.
Art. 38. – La depunerea documentaţiei pentru Avizul Prealabil de Oportunitate iniţiatorul documentaţiei va anexa dovada amplasării pe proprietate a panoului model Anexa nr.1 completat, prin fotografii datate. Panoul va rămâne pe parcelă până la declanşarea etapei următoare.
Art. 39. – De la data amplasării panoului pe parcela beneficiarului, se va acorda o perioadă de 10 zile calendaristice în care proprietarii ale căror imobile sunt direct afectate de intenţiile de elaborare P.U.Z. pot face observaţii în scris depuse la registratura Primăriei Municipiului Bacău.
Art. 40. – Observaţiile depuse în acest termen vor însoţi documentaţia înaintată C.T.A.T.U. în vederea analizării pentru emiterea Avizului Prealabil de Oportunitate.
Art. 41. – La recomandarea Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism, pentru documentaţiile care pot avea un impact major asupra comunităţii, Instituţia Arhitectului Şef din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Bacău poate organiza consultări cu Ordinul Arhitecţilor din România, Registrul Urbaniştilor din România înainte de emiterea Avizului Prealabil de Oportunitate.
Art. 42. – Etapa I se va finaliza prin afişarea pe site-ul Primăriei Municipiului Bacău a Avizului Prealabil de Oportunitate favorabil sau nefavorabil, împreună cu planşele aferente, într-o secţiune special dedicată acestor documentaţii.
Implicarea publicului în etapa elaborării propunerilor
Art. 43. – Începerea Etapei II va incepe odată cu înregistrarea Cererii pentru informare şi consultare a publicului la registratura Primăriei Municipiului Bacău, împreună cu o documentaţie ce va cuprinde:
1. copie dupa Avizul Prealabil de Oportunitate favorabil şi Certificatul de Urbanism;
2. PARTE TEHNICĂ: inclusiv în format digital (PDF) – documentaţia de P.U.Z. întocmită conform Ordinului nr. 176/N/2000 pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid privind metodologia de elaborare şi continutul-cadru al planului urbanistic zonal”, mai puţin avizele:
PARTE SCRISĂ: memoriu tehnic şi regulament local de urbanism aferent P.U.Z.-ului;
PARTE DESENATĂ (cel puţin):
– plan de încadrare în zonă;
– plan de situatie existent;
– planşa de reglementari urbanistice – zonificare;
– planşa de proprietate asupra terenurilor.
3. PARTE NONTEHNICĂ: inclusiv în format digital (PDF):
PARTE SCRISĂ: un scurt memoriu de prezentare;
PARTE DESENATĂ: volumetrii, perspective, axonometrii, schiţe logice, scheme funcţionale, machete.
4. AFIŞE completate conform Anexei nr. 2 şi care vor fi aplicate pe panouri rezistente la intemperii astfel:
– 4 afişe cu dimensiunile 60x90cm. ce vor fi amplasate ( 3 în locuri vizibile pe teritoriul zonei studiate, iar unul la sediul Primăriei Municipiului Bacău);
– 1 afiş cu dimensiunile 90x120cm ce va fi amplasat pe parcela care a generat P.U.Z.-ul.
Art. 44. – Persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului, în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la înregistrarea documentaţiei de către iniţiator, va afişa pe site-ul Primăriei Municipiului Bacău, documentaţia în format digital şi anunţul care va cuprinde posibilitatea, modul, locul, perioada şi orarul în care se poate consulta respectiva documentaţie de urbanism.
Art. 45. – Persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului, în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la înregistrarea documentaţiei de către iniţiator va identifica şi notifica cetăţenii ale căror proprietăţi vor fi direct afectate de propunerile P.U.Z., aducându-li-se la cunoştinţă posibilitatea, modul, locul, perioada şi orarul în care se pot consulta documentele.
Art.46. – Observaţiile, sugestiile şi propunerile celor interesaţi pot fi transmise la sediul Primăriei Municipiului Bacău, sau online, în termen de maximum 14 de zile calendaristice de la data anunţului.
In această perioadă pentru enuntarea sau clarificarea unor aspect legate de propunerile P.U.Z., se poate organiza o întâlnire între proiectant şi gruprile tinta:
a) persoane cu drept patrimonial – iniţiatorii documentaţiei:
– proprietari direct afectaţi;
– proprietarii parcelelor vecine zonei afectate;
b) relevanţă funcţională – rezidenţi şi deţinători de activităţi identice sau complementare, etc.;
c) caracter asociativ – organizaţii ale societăţii civile, asociaţii profesionale, asociaţii ale sectorului de afaceri;
d) alte grupuri-ţintă se vor putea identifica pe parcursul procedurii de informare şi consultare a publicului;
Data şi locul acestei întâlniri va fi anunţata pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Bacău.
Art.47. – După expirarea acestei perioade, în termen de 14 zile calendaristice, persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului va informa publicul cu privire la rezultatele informării şi consultării publicului, a observaţiilor şi sugestiilor acestora şi a răspunsului argumentat şi motivat a iniţiatorului documentaţiei de urbanism. Aceste informări şi răspunsuri se vor afişa pe site-ul şi la sediul propriu al Primăriei Municipiului Bacău.
Art.48. – Persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului informează în scris proprietarii ale căror imobile sunt direct afectate de propunerile P.U.Z. şi care au trimis opinii, cu privire la rezultatele informării şi consultării publicului, a observaţiilor şi sugestiilor acestora şi a răspunsului argumentat şi motivat a iniţiatorului documentaţiei de urbanism.
Art.49. – Proprietarii ale căror imobile sunt direct afectate de propunerile P.U.Z. sau asociaţiile legal constituite, în termen de 10 zile calendaristice, pot face solicitări în scris, înregistrate la Primaria municipiului Bacău pentru organizare a unei dezbateri publice.
Art.50. – Dezbaterea publică se va organiza în maxim 30 de zile de la data înregistrării solicitării de dezbatere publică.
Art.51. – (1) Dezbaterea publică va fi organizată la sediul municipalităţii, data şi ora fiind anunţate pe site-ul oficial al Primăriei municipiului Bacău şi în scris celor care au solicitat dezbaterea.
(2) La dezbateri participă obligatoriu iniţiatorul şi elaboratorul documentaţiei de urbanism supusă dezbaterii.
(3) Cetăţenii care doresc să ia cuvântul în cadrul dezbaterii publice, se vor înscrie înaintea începerii acesteia, pe baza Cărţii de identitate, la persoana responsabilă de conducerea dezbaterii, menţionând documentaţia de urbanism pentru care doresc sa-şi expună punctul de vedere .
(4) Propunerile, sugestiile şi opiniile participanţilor la dezbatere se consemnează într-un proces verbal.
Art. 52. – Etapa II se va finaliza prin afişarea pe site-ul Primăriei Municipiului Bacău a Raportul informării şi consultării publicului ocazie cu care se va putea începe circuitul legal de avizare.
Implicarea publicului în etapa aprobării P.U.Z.
Art. 53. – Informarea şi consultarea publicului în etapa aprobării P.U.Z. se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică şi a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
Implicarea publicului în monitorizarea implementării P.U.Z.
Art. 54 – Documentele P.U.Z. şi R.L.U. aferent reprezintă informaţii de interes public şi vor fi puse la dispoziţie prin publicare pe site-ul oficial al Primariei municipiului Bacău, respectiv vor fi eliberate la cerere conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
_____________
CAP. IV
Modalitatile de informare si consultare a publicului
pentru PLANUL URBANISTIC DE DETALIU ( P.U.D. )
Art. 55. – Implicarea si consultarea publicului se va face in patru etape astfel:
Etapa I. – etapa pregătitoare – anunţarea intenţiei de elaborare a P.U.D.;
Etapa II. – etapa propunerii finale şi aprobării, care include toate observaţiile avizatorilor şi care se supune procedurii de transparenţă decizională – P.U.D.;
Etapa III. – etapa monitorizării implementării – P.U.D.
Implicarea publicului în etapa pret
Art.56. – Începerea Etapei I se va realiza odată cu Cererea pentru informare şi consultare a publicului, înregistrată la registratura Primariei Municipiului Bacău, împreună cu o documentaţie ce va cuprinde :
1. copie după Certificatul de Urbanism;
2. PARTE TEHNICĂ : inclusiv în format digital (PDF) – documentaţie de P.U.D. întocmită conform Ordinului nr.37/N/2000 pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid privind metodologia de elaborare şi conţinutul-cadru al planului urbanistic de detaliu”, mai puţin avizele;
PARTE SCRISĂ : memoriu tehnic ;
PARTE DESENATĂ (cel puţin):
plan de încadrare în zonă;
plan de situaţie existent;
planşă de reglementări urbanistice;
planşă de obiective de utilitate publică;
posibilităţi de mobilare;
3. PARTE NONTEHNICĂ : inclusiv în format digital (PDF)
PARTE SCRISĂ : un scurt memoriu de prezentare;
PARTE DESENATĂ : volumetrii, perspective, axonometrii, schiţe logice, scheme funcţionale, machete;
4. AFIŞE : completate conform Anexei nr.2 şi vor fi aplicate pe panouri rezistente la intemperii astfel :
– 1 afiş cu dimensiunile 90×120 cm. ce va fi amplasat de către iniţiatorul documentaţiei de urbanism pe parcela care a generat P.U.D.-ul.
5. DATELE DE IDENTIFICARE VECINI DIRECT AFECTAŢI : proprietarii parcelelor vecine pe toate laturile care a generat P.U.D.-ul.
Art.57. – (1) Persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului, în termen de 10 zile lucratoare de la înregistrarea documentaţiei de către iniţiator, va afişa pe site-ul Primăriei Municipiului Bacău documentaţia în format digital şi va notifica proprietarii parcelelor vecine cu privire la intenţia şi propunerile documentaţiei de urbanism, cu acordarea unui termen de primire a observaţiilor de maxim 14 zile calendaristice.
(2) Grupul tinta care va fi astfel notificat va fi format din proprietarii parcelelor vecine pe toate laturile parcelei care a generat P.U.D.-ul precum şi din proprietarii parcelelor situate peste drum de parcela beneficiarului P.U.D.
(3) Dacă nu se înregistrează observaţii în termenul de 14 zile calendaristice acordat, se consideră acord favorabil, fără obiecţii sau propuneri.
Art.58. – În situaţia în care iniţiatorul P.U.D. este o persoană fizică sau juridică interesată, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea tuturor observaţiilor, persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului, notifică iniţiatorul P.U.D. cu privire la eventualele obiecţii primite şi solicită modificarea propunerilor sau răspunsul motivat de refuz al acestora, cu acordarea unui termen de transmitere a răspunsului în termen de maximum 10 zile calendaristice.
Art.59. – În termen de 10 zile lucrătoare de la răspunsul argumentat al iniţiatorului P.U.D, persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului informează în scris proprietarii care au trimis opinii, cu privire la observaţiile primite şi răspunsul la acestea.
Art.60. – Etapa 1 se va finaliza prin afişarea pe site-ul Primăriei Municipiului Bacău Raportului informării şi consultării publicului, ocazie cu care se va putea începe circuitul legal de avizare.
Implicarea publicului în etapa aprobării P.U.D.
Art.61. – Planul Urbanistic de Detaliu se supune aprobării Consiliului Local al municipiului Bacău în baza raportului de specialitate şi a raportului consultării publicului.
Art.62. – Informarea şi consultarea publicului în etapa de aprobare a P.U.D.- ului se face conform prevederilor legale în vigoare privind asigurarea transparenţei decizionale în administraţia publică, respectiv asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public. În acest context planşele de reglementări urbanistice, raportul de specialitate, raportul consultării publicului şi hotărârea de consiliu privind aprobarea P.U.D, vor fi publicate pe pagina de internet.
Implicarea publicului în monitorizarea implementării P.U.D.
Art.63 – Informaţiile conţinute în P.U.D. reprezintă informaţii de interes public şi vor fi puse la dispoziţie prin publicare pe pagina de internet. La cerere, extras din acestea pot fi eliberate în format electronic sau tipărit, în condiţiile Legii nr.544/2001 cu modificările şi completările ulterioare.
_____________
CAP. V
DEFINIREA SITUATIILOR IN CARE SE CONSIDERA CA REGULAMENTUL LOCAL A FOST INCALCAT SI MASURILE ADMINISTRATIVE DE SANCTIONARE
Art. 64 – Regulamentul local in forma prezentata se considera incalcat in cazul in care nu a fost indeplinita procedura de informare si consultare a publicului cu parcurgerea etapelor prezentate in capitolele anterioare.
Art. 65 – Documentatiile de urbanism care nu vor indeplini procedura de informare si consultare a publicului descrisa in prezentul Regulament local, nu vor fi supuse deliberarii si aprobarii in Consiliul local al municipiului Bacău.
MODUL IN CARE SE VA FACE EVALUAREA PROCESELOR DE PARTICIPARE PUBLICA SI ACTUALIZAREA REGULAMENTULUI LOCAL IN CONSECINTA
Art. 66 – Evaluarea proceselor de participare publica se va face functie de :
cerintele si optiunile publicului legate de dezvoltarea urbana durabila a municipiului Bacău;
impactul unor documentatii de urbanism – P.U.Z. prin suprafata studiata, modificari propuse, specificul investitiei;
posibile opinii si interese divergente in vederea determinarii oportunitatii planului in interes public;
impactul unor documentatii de urbanism – P.U.D. asupra proprietatilor invecinate.
Art. 67 – Actualizarea prezentului Regulament local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism si amenajarea teritoriului se va face in cazul in care pe parcursul aplicarii acestuia intervin completari rezultate din practica urbanistica privind modul de informare si consultare a publicului sau modificari si completari legislative.
_____________
CAP. VI
REGLEMENTĂRI FINALE
Art. 68. – Pentru îndeplinirea responsabilităţilor, la sediul Primăriei municipiului Bacău se organizează un spaţiu permanent dedicat afişării documentelor şi schimbului de informaţii cu privire la activitatea de urbanism şi amenajarea teritoriului, situat la parterul clădirii, in cadrul Centrului de Informaţii Cetăţeni.
Art. 69. – Responsabilităţile stabilite personalului angajat în cadrul aparatului de specialitate al Primarului municpiului Bacău sunt sarcini de serviciu şi se cuprind în fişa postului persoanelor nominalizate.
Art. 70. – Prevederile prezentei regulament intra in vigoare la data adoptarii sale.
_____________
ANEXA nr.1
LA REGULAMENTULUI LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA
PLANURILOR DE URBANISM ŞI DE AMENAJARE A TERITORIULUI
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ ………………………………….. ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿³
³ (denumirea administraţiei publice locale) ³ ³³
³ Data anunţului: …….. (ziua/luna/anul) ³ ³³
³ ³REPREZENTARE ³³
³ INTENŢIE DE ELABORARE ³VIZUALĂ SUGESTIVĂ³³
³ PLAN URBANISTIC ……………………….. ³ (SCHEMATICĂ) ³³
³ (general, zonal, de detaliu) ³A INTENŢIEI ³³
³ ³ ³³
³ Argumentare: …………………………….. ³ ³³
³ Iniţiator: ………………………………. ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ³
³ (numele şi prenumele/denumirea) ³
³ ³
³ PUBLICUL ESTE INVITAT SĂ TRANSMITĂ OBSERVAŢII ŞI PROPUNERI ³
³ privind intenţia de elaborare a planului urbanistic ………….. ³
³ (general, zonal, de detaliu) ³
³ în perioada ……………. – ……………. ³
³ (ziua/luna/anul) (ziua/luna/anul) ³
³ ³
³ Persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului: ³
³………………………… adresa ……………, telefon ……….,³
³(numele şi prenumele, funcţia) ³
³e-mail ………………….. ³
³ Observaţiile sunt necesare în vederea …………………………… .³
³ (de exemplu: stabilirii cerinţelor de elaborare/eliberării avizului de ³
³oportunitate) ³
³ Răspunsul la observaţiile transmise va fi ……………………….. .³
³ (modul în care va fi pus la dispoziţia publicului, data şi perioada) ³
³ Etapele preconizate pentru consultarea publicului până la aprobarea ³
³planului: ³
³ • …………………………………………………………….³
³ • …………………………………………………………….³
³ • …………………………………………………………….³
³ (metoda/scopul/perioada) ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
• Datele de mai sus vor fi înscrise obligatoriu într-un panou de minimum
60 x 90 cm, confecţionat din materiale rezistente la intemperii şi afişat la
loc vizibil pe toată perioada.
• Literele vor fi tipărite având o înălţime de cel puţin 5 cm, respectiv 7
cm pentru „Intenţie ……”, „Publicul este ……”.
ANEXA nr. 2
LA REGULAMENTULUI LOCAL DE IMPLICARE A PUBLICULUI ÎN ELABORAREA SAU REVIZUIREA
PLANURILOR DE URBANISM ŞI DE AMENAJARE A TERITORIULUI
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ ………………………………….. ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿³
³ (denumirea administraţiei publice locale) ³ ³³
³ Data anunţului: …….. (ziua/luna/anul) ³ ³³
³ ³REPREZENTARE ³³
³ CONSULTARE ASUPRA ³VIZUALĂ SUGESTIVĂ³³
³ PROPUNERILOR PRELIMINARE ³ (SCHEMATICĂ) ³³
³ PLAN URBANISTIC ………………. ³A PROPUNERILOR ³³
³ (general, zonal, de detaliu) ³ ³³
³ ³ ³³
³ Iniţiator: ……………………………. ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ³
³ (numele şi prenumele/denumirea) ³
³ Elaborator: …………………………… ³
³ (denumirea) ³
³ ³
³ PUBLICUL ESTE INVITAT SĂ TRANSMITĂ OBSERVAŢII ³
³asupra documentelor expuse/disponibile la sediul …………………….³
³ (denumirea, adresa, camera/sala) ³
³ ³
³ în perioada ……………. – ……………. între orele: ……. . ³
³ (ziua/luna/anul) – (ziua/luna/anul) ³
³ ³
³ PUBLICUL ESTE INVITAT SĂ PARTICIPE LA ³
³ • ……………………………………………………………;³
³ • ……………………………………………………………;³
³ • ………………………………………………………….. .³
³ (metoda/scopul/data, ora/locul, durata) ³
³ ³
³ Răspunsul la observaţiile transmise va fi ………………………….³
³ (modul în care va fi pus la ³
³ dispoziţia publicului, data şi ³
³ perioada) ³
³ ³
³ Persoana responsabilă cu informarea şi consultarea publicului: ³
³………………………….. adresa …………, telefon ………..,³
³(numele şi prenumele, funcţia) ³
³e-mail …………………. . ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ
• Datele de mai sus vor fi înscrise obligatoriu într-un panou de minimum
60 x 90 cm, confecţionat din materiale rezistente la intemperii şi afişat la
loc vizibil pe toată perioada.
• Literele vor fi tipărite având o înălţime de cel puţin 5 cm, respectiv 7
cm pentru „Consultare asupra ……..”.
………………………………………………………………………………………….
VICEPRIMARUL MUNICIPIULUI BACAU
DRAGOS LUCHIAN
Lasă un răspuns