Compania Blue Air a lansat oficial, ieri, 19 februarie, la Bacau, proiectul concesionarii si modernizarii Aeroportului „George Enescu”. La eveniment au luat parte presedintele Consiliului judetean – Dragos Benea, Gheorghe Racaru – directorul general al Blue Air, George Mucibabici – presedintele Deloitte Romania, Laurentiu Matache – directorul diviziei Aeroporturi si constructii civile a IPTAMA, Radu Bondar – directorul aeroportului bacauan, si Cristian Costea – avocat la firma Bostina si Asociatii.
Contractul de concesiune pentru Aeroportul din Bacau a fost semnat pe 19 ianuarie de reprezentantii Blue Air si ai Consiliului Judetean. Proiectul se va desfasura pe o perioada de 34 de ani si va incepe la data de 19 iulie, cu o investitie apreciata de Gheorghe Racaru la circa 45 de milioane de euro. Este primul contract de concesionare a unui aeroport din Romania, pe care compania Blue Air il considera si unul dintre cele mai importante, avind in vedere traficul aerian solicitat in toata zona Moldovei. Aeroportul Bacau va deveni, astfel, al doilea Centru de operare Blue Air din Romania. Obiectul nu mai corespunde din punct de vedere tehnic, mai ales datorita uzajului pistei de aterizare si decolare, motiv pentru care la Bacau nu mai pot ateriza aeronave mari. Lucrarile de modernizare vizeaza, astfel, pista de aterizare-decolare, extinderea platformelor in vederea noului terminal si asigurarea sistemului de operare pentru bagaje, realizarea unei cai de rulare noi pentru asigurarea miscarii la sol a aeronavelor, realizarea drumurilor de acces la pista si asigurarea mijloacelor auto de interventie cu echipamente. Companii Deloitte, IPTANA si Bostina au rolul de consultanti financiari, tehnici (constructii aeroportuare) si legislative in acest proiect. Toti cei prezenti, ieri, la Bacau au apreciat potentialul acestui obiectiv, dar si al acestui model de parteneriat public-privat, cu mare viitor in intreaga lume. De pe si pe Aeroportul din Bacau au au sosit si au plecat, anul trecut, 114.000 de pasageri, cu solicitari de zbor din toata Moldova si din partea de Sud a tarii. Traficul, pe noul aeropoort va ajunge, dupa estimari, la 450 de pasageri pe ora (peste un milion de perosane pe an). Proiectul va solicita colaborare si din partea mediului de afaceri bacauan, inclusiv a firmelor de turism din zona, iar pe aeroport sint asteptate, cu zboruri, si alte firme de transport aerian din tara si din lume. Asupra unor detalii despre proiect si a opiniilor celor prezenti, ieri, la Bacau, vom reveni.
naspa a zis
tata lucreaza acolo la mig 21,iar din cauza voatra trebuie sa plece ptr 2 ani jumate la campia turzii!!!!!macar amanati cu 2 ani fratilor,,,,,multumesc