Unitatea Administrativ-Teritorială a Municipiului Bacău a finalizat, după 24 de luni, proiectul „Dezvoltarea și consolidarea turismului în Municipiul Bacău prin promovarea oportunităților locale”, implementat și cofinanțat prin Programul Operațional Regional. Valoarea totală a proiectului a fost de aproape 800.000 de lei (fără TVA).
Proiectul a urmărit promovarea produsului turistic Aria de Protecție Specială Avifaunistică Lacul Bacău II la nivel regional și național.
Problemele principale abordate au fost nevoia de promovare a turismului din județul Bacău la nivel regional și național și eliminarea interesului relativ scăzut al băcăuanilor față de turism. Analiza SWOT, pentru monitorizarea punctelor tari sau slabe ale acestei realități, a constatat că ritmul anual de creștere a capacității de cazare în zonă este negativ, iar cel al numărului de sosiri turistice este sub nivelul Regiunii Nord-Est. S-au mai constatat o insuficientă punere în valoarea a obiectivelor turistice din Municipiul Bacău, lipsa posibilităților materiale și financiare necesare pentru susținerea unei campanii regionale / naționale pentru promovarea potențialului turistic al județului, lipsa unui concept unitar de campanie bazat pe rigorile marketingului modern, dar și lipsa posibilității de a implica, în acest demers, specialiști sau firme de specialitate, datorită costurilor ridicate de colaborare. Proiectul și-a propus, astfel, să rectifice o serie de probleme, precum valorificarea insuficientă a resurselor naturale din Municipiul Bacău, valorificarea insuficientă a capacităților de cazare din municipiu, lipsa produselor turistice locale la nivel regional și național și lipsa unor campanii profesioniste de promovare a produselor turistice locale.
În proiect au fost realizate, în acest scop câte 5.000 de pliante, hărți, albume foto, mape și DVD-uri, un film de prezentare, un portal web, șase panouri turistice, un insert într-o revistă cu distribuție națională și un spot video. Lacul Bacău II a fost promovat și la două târguri naționale de turism. Două echipe de reprezentanți ai unor instituții și ONG-uri și de jurnaliști au vizitat obiective turistice vizate de acest proiect. (Petru DONE)
Lasă un răspuns