Ministerul Transporturilor a anunţat într-un comunicat de presă că va demara anul viitor fazele premergătoare demarării construcţiei autostrăzilor Iaşi – Tg. Mureş, Iaşi – Ungheni şi Bacău – Braşov, a drumului de mare viteză Paşcani – Siret şi a legăturii Paşcani-Bacău, pe coridorul 9 Pan-European. În plus, tot în 2018, ar urma să înceapă construcţia centurii Bacăului, după parcurgerea celor şase luni destinate proiectării.
”Autostrada Iaşi – Tg. Mureş (A8 – Montana, Târgu Mureş – Ditrău – Tg Neamţ – Iaşi – Ungheni), reprezintă în continuare o prioritate pentru Guvernul României. Pentru acest proiect, a cărui valoare estimată este de circa 9 miliarde euro, Ministerul Transporturilor a purtat deja discuţii cu importante instituţii financiar bancare pentru identificarea soluţiilor de finanţare”, se arată în comunicat.
Astfel, în baza contractului de consultanţă cu experţii Băncii Europene de Investiţii (BEI), Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avut o întâlnire tehnică de lucru pentru acest obiectiv, existînd astfel posibilitatea ca în anul 2018 să fie parcurse etape importante în implementarea acestui proiect, potrivit ministerului.
”Pentru realizarea unei legături rutiere rapide între Moldova şi Transilvania, CNAIR desfăşoară în paralel demersuri care vizează procesul de implementare a Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. În baza contractului pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, compania va începe anul viitor construcţia primilor 17 km ai Autostrăzii Moldova”, se arată în comunicat.
Tot anul viitor, va începe prima fază pentru construirea a 78 km de autostradă, între Tg. Neamţ şi Iaşi, în baza unei proceduri de licitaţie pentru servicii de proiectare şi execuţie. Aceste proiecte vor însuma 95 de km de infrastructură modernă, pentru regiunea Moldova, potrivit ministerului. Pe coridorul 9 Pan European, CNAIR pregăteşte implementarea Tronsonului Bucureşti – Paşcani, cu o lungime de 82 de km, din care se va desprinde legătura Paşcani – Bacău.
De asemenea, în anul 2018 va începe procedura de achiziţie publică pentru servicii de proiectare destinate Autostrăzii Bacău – Braşov (190 km). Potrivit graficului demarării acestor proceduri, în luna februarie 2018 este estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor şi comunicarea rezultatului procedurii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic destinat drumului de mare viteză Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 65 de km. Se estimează că în luna aprilie 2018 va fi semnat contractul, după parcurgerea etapei de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, potrivit ministerului.
”Pentru elaborarea studiu de fezabilitate şi a proiectului tehnic destinat drumului de mare viteză Buzău – Focşani, este de asemenea estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor şi comunicarea rezultatului procedurii în luna februarie. Şi în acest caz se ia în calcul semnarea în luna aprilie 2018 a contractului pentru cei 72 de km ai proiectului”, se arată în comunicat.
Aceleaşi repere calendaristice sunt estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice, dar şi pentru semnarea contractelor destinate drumurilor de mare viteză Focşani – Bacău, cu o lungime de 110 km şi Bacău – Paşcani, în lungime de 82 de km.
Procedurile de achiziţie publică vor viza inclusiv drumul de mare viteză Paşcani – Siret, cu o lungime de aproximativ 120 de Km, proiect care va finaliza practic coridorul 9 Pan European. Totodată, CNAIR va mai pregăti implementarea unor lucrări de execuţie pentru conexiunea cu Transilvania, pentru care, din păcate, nu au fost parcurse etapele ori au fost insuficient parcurse, în planificarea precedentă, potrivit ministerului.
”Pentru realizarea unei conexiuni corespunzătoare cu zonele istorice ale Romaniei, anul viitor va fi pregătită, în vederea implementării spre execuţie, inclusiv documentaţia destinată autostrăzii Braşov – Bacău, cu o lungime de aproximativ 190 de km”, se arată în comunicat.
Kross a zis
Bacaul si Moldova se va alege cu promisiuni.Eventual inca niste studii de fezabilitate care vor fi platite in contul lui Clotilde si de acei bani ne va plange de mila.Sa fim seriosi,pina nu va veni un lider care sa uneasca fortele locale si care sa aiba forta de negociere cu cercurile de interese de la Bucuresti si Cluj,in Moldova nu se va putea face ceva.Aceasta regiune este pacalita de 70 de ani.Noi am platit cu ruperea unei bucati din regiune,cu sacrificii enorme ca sa salvam tara noastra Romania si ce primim in schimb?Promisiuni.
Naid a zis
Doar promisiuni… Nimic concret, in afara de platile catre firmele de proiectare. De ce se proiecteaza din nou centura Bacaului.? Nu s a schimbat nimic din traseul initial! Alti bani alte interese…
Adrian a zis
Kroos: Clotilde nu a luat bani pt nici un SF. Prietenii tai PSDisti au luat milioane de euro pe studiu dar lor nu le stii numele!
bazil a zis
Din nefericire, doar minciuni. Si o sa fie multe in 2018.Doar atat pot face politicienii (toate partidele). Ori este ceva ce nu putem sti, sau toti sunt niste nenorociti. Bacaul urla: Avem nevoie de autostrada!
Dorin a zis
Nu ati bagat la teasta ca sunteti doar masa de manevra, cei din Bacau? Aveti cei mai corupti politicieni, si la centru si in teritoriu, care va fura si ultimiul banut. DNA , se aude si se vede? Sau sunteti complici cu cei din politica si va e frica sa nu va dea in gat in mass-media?
Gugi Bacauanul a zis
Sunt sense mari, ca in 2018 sa se inventeze automobilul care va putea circula pe „proiecte si promusiuni neonorate”, nu pe sosele, autostrazi si alte drumuri modernizate. Cred ca doar asa am avea si noi pe unde circula…
dascalu ge a zis
Turcii au lucrat fara proiect la centura Bacaului ?De ce se face din nou proiect ,alti bani , alte cheltuieli , timp pierdut si noi mintiti! Oare nu va este rusine sa ne duceti cu vorba?