Nu de puține ori ideea de promoție ne ia ochii și ne întunecă mințile. Scoatem repede banii din portmoneu, fără să ne gândim dacă produsul face cât cere comerciantul sau să verificăm dacă reducerea s-a calculat corect. Promoțiile înșelătoare au devenit deja o strategie de a atrage clienții și o demonstrează și controalele făcute de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor la produsele specifice de sezon.
Comisarii CJPC Bacău au descoperit și sancționat trei mari retaileri din județul Bacău care practicau promoții înșelătoare. „S-au constatat neconcordanțe în ceea ce privește procentul reducerilor anunțate (diferența dintre prețul vechi și prețul nou nu corespunde procentului de reducere anunțat) – se arată într-un comunicat. De exemplu, prețul vechi afișat la unul dintre produse era de 15,49 lei, prețul nou afișat era de 9,99 lei, iar procentul de reducere afișat era de 55%. Dacă se aplică procentul de reducere de 55% la prețul vechi de 15,49 lei, prețul nou ar trebui să fie 6,97 lei, cu 3,01 lei mai puțin decât 9,99 lei afișat”.
Pentru aceste nereguli, comisarii de la Protecția Consumatorilor au aplicat cinci sancțiuni în valoare totală de 11.000 lei și două avertismente.
În perioada 11-20 septembrie 2013 s-a verificat și modul în care se respectă prevederile legale privind protecția consumatorilor la comercializarea rechizitelor și uniformelor școlare. Și la acest capitol s-au constatat abateri. Comisarii susțin că prețurile la raft nu corespundeau cu acelea de la casa de marcat. În același timp, produsele aflate la comercializare nu aveau mențiuni despre denumirea, adresa și numărul de telefon ale importatorului, principalele caracteristici ale produselor și nu erau însoțite de informații în limba română. Magazinele nu aveau afișată placheta cu INFOCONS (telefonul consumatorului INFOCONS – 0219551, linie telefonică cu tarif normal, adresa și numerele de telefon/ fax și adresa de e-mail ale CRPC-urilor și CJPC-urilor și adresa site-ului oficial al ANPC: www.anpc.gov.ro). De asemenea, nu erau afișate la locul de desfășurare a activității în zona publică denumirea societății și sediul social așa cum au fost înregistrate în registrul comerţului.
Controlul s-a finalizat cu 29 de amenzi contravenționale în valoare totală de 61.000 lei și trei avertismente.
Cătălina CHIFU
H2SO4 a zis
Atita timp cit numele celor trei Hipermarket-uri nu sunt facute publice efectul controalelor este zero. Ei platesc amenzile tot din buzunarul clientilor fara a supoprta cu adevarat consecintele. Publicati cum este normal numele celor trei vinovati si fiti siguri ca noi clientii vom taxa cum se cuvine lipsa de corectitudine si respect fata de client. In fond pastrind complice secretul, presa le face un serviciu in detrimentul cumparatorului.Asteptam precizarile……..
daniel a zis
din poza reiese ca un magaizn este Billa….cel mai scump magazin la preturi !
stroe a zis
Pe revista promo de la Cora scrie ca este la vanzare ulei Bunica cu 5.29 de la 7.55. M-am dus azi acolo sa cumpar, dar uleiul era la raft cu 7.55 si cu o eticheta pompoasa langa el pe care parca scria „Pretul o ia in jos”. Ne aduce in magazin cu promotii mincinoase.
stan popica a zis
oare n-ar fi ok ca si magazinele care au fost depistate cu astfel de probleme sa aiba la intrare o sigla pe care sa scrie rezultatul ultimului control? ceva gen: „magazin amendat in data de cu xxx lei conform art. … pentru…”
ne-ar veni mai usor noua cumparatorilor sa ne ferim de publicitatea inselatoare…