Comisia pentru Turism a Camerei de Comert si Industrie, in colaborare cu Patronatul din Turism si Alimentatie Publica Bacau, a inaintat Comisiei pentru Turism a Camerei de Comert si Industrie a Romaniei un set de propuneri privind modificarea si completarea proiectului Legii Turismului din Romania – ne-a informat presedintele Camerei bacauane, Doru Simovici. Propunerile se refera la:
autorizarea agentiilor de turism in vederea desfasurarii specifice a domeniului de activitate sa se efectueze pe societate comerciala si nu pentru fiecare agentie sau punct de lucru;
completarea atributiilor specifice ale autoritatii administratiei publice centrale responsabila in domeniul turismului in vederea elaborarii Codului de bune practici intre hotelieri si agentiile de turism, pentru reglementarea principiilor si regulilor comerciale intre cele doua parti. Codul sa fie consultat de asociatiile profesionale si de afaceri care activeaza in turism, in vederea adaptarii sale la realitatile economice romanesti, iar ulterior sa fie aprobat de Guvernul Romaniei;
prevederile art. 54 privind perioada de scutire la impozitul pe profit pentru investitii, nu reflecta situatia economico-financiara actuala din turismul romanesc. Perioada de scutire fiscala trebuie diferentiata in detaliu, deoarece o investitie de 500.000 de euro nu poate avea scutiri fiscale egale cu cele ale unei investitii de 5.000.000 de euro;
perioada de scutire de la plata impozitului pe profit pentru un an sau doi ani fiscali nu este conforma cu realitatea economica, deoarece beneficiile reale ale agentilor economici care au investit in turism apar dupa 3 ani de la finalizarea investitiei;
completarea scutirilor fiscale acordate cu alte acţiuni de sprijinire a agentilor economici care investesc in turism: scutirea de la plata impozitului pe salarii pentru un an, subvenţionarea de catre Stat a angajarilor de studenti / absolventi de institutii de invatamint superior, precum si scutirea pentru un an de la plata contributiilor de asigurari sociale.
Ministerul Turismului gestioneaza brandul de tara
Guvernul Romaniei tocmai a aprobat, pe 25 august, restructurarea si reorganizarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului. Atributiile ministerului au fost completate prin indeplinirea rolului de autoritate nationala responsabila cu elaborarea, coordonarea si implementarea programului pentru definirea si promovarea brandului turistic national si acordarea avizului tehnic de specialitate pentru programele de formare profesionala aferente profesiilor / ocupatiilor din sectorul turism, hoteluri, restaurante, pentru care exista cerinte speciale la organizarea pregatirii profesionale. La nivelul ministerului, a fost infiintata Directia Generala Turistica, pentru gestionarea domeniul turismului in integralitatea sa (investitii, promovare, autorizare, control, privatizare si post-privatizare). (Petru DONE)
Lasă un răspuns