Pînă la începutul lunii iunie, partidul de guvernămînt a cheltuit în municipiul Bacău pentru promovarea electorală a propriilor candidați la primărie și Consiliul Local. La această concluzie a ajuns Asociația Pro Democrația (APD) în urma unui studiu legat de cheltuielile partidelor politice și candidaților în campania electorală care a fost efectuat în șapte dintre cele mai mari orașe ale țării, printre care se află și Bacăul. Pentru a evalua cît mai exact cheltuielile realizate de partide pentru publicitatea electorală stradală au fost monitorizate toate tipurile de panouri, banere, afișe, reclame pe stîlpi sau panouri mobile.
Din municipiul Bacău au fost monitorizate 30 din cele mai importante străzi și bulevarde. Pentru a se asigura o cît mai mare acuratețe a datelor, frecvența de monitorizare a publicității stradale a fost de două ori pe săptămînă, înregistrîndu-se date referitoare la tipul de reclamă, locul, durata de expunere, partidul și candidatul pentru care se face publicitate. În raportul preliminar încheiat de APD în cea de a doua jumătate a campaniei electorale se precizează că în municipiul Bacău PSD a cheltuit în total 31.842 de dolari pentru a-și promova candidații pentru Primărie. Din acești bani, 8.464 de dolari au fost cheltuiți pentru acoperirea cheltuielilor cu publicitatea stradală, iar 23.237 cu publicitatea în presa scrisă. Partidul de guvernămînt este secondat, la puțină distanță, de PNL, care a cheltuit pînă acum pentru promovarea propriilor candidați 22.461 de dolari, adică 15.034 de dolari pentru publicitatea din presa scrisă și 7.427 de dolari pentru publicitatea stradală. Ceva mai bine de 17.000 de dolari a cheltuit în această campanie pentru publicitate și Partidul Democrat. Spre deosebire, însă, de primele două formațiuni politice, PD și-a cheltuit mai toți banii, mai exact 16.751 de dolari, pentru plata publicității din presa scrisă și și-a rezervat doar 379 de dolari pentru plata afișelor stradale. În perioada imediat următoare, APD va urmări modul în care mandatarii financiari ai partidelor politice vor depune la camerele județene de conturi și vor publica în Monitorul Oficial rapoartele privind veniturile și cheltuielile realizate în timpul campaniei electorale. Totodată, APD va monitoriza modul în care Curtea de Conturi își va asuma rolul privind controlul finanțării partidelor politice și al cheltuielilor din această campanie electorală. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns