Tradiționalele cadouri de Paști, pe care românii le oferă și le primesc cu prilejul acestei mari și unice, prin semnificații, sărbători creștine, fac să se amplifice deverul comercianților, care profitînd de aglomerație, introduc la vînzare produse vestimentare și încălțăminte de calitate îndoielnică și la prețuri majorate. Controalele întreprinse în ultimele zile de inspectorii OPC, au oprit de la vînzare loturi întregi de produse, în valoare de sute de milioane de lei. Aceasta este și tema anchetei noastre de astăzi, completată de întrebarea: știți cum trebuie să procedați la cumpărarea unor astfel de produse, pentru a nu risca să dați banii degeaba?
Manuela Radu, 35 de ani, casnică: „Dacă merg și vreau să cumpăr un produs, mă uit în primul rînd la termenul de garanție. Dacă nu se încadrează, bineînțeles că nu îl iau. Este banul meu și nu sînt obligată să-l dau. Dacă aș descoperi abia acasă că produsul, indiferent dacă este alimentar sau un obiect de îmbrăcăminte ori încălțăminte, nu este de calitate, atunci cu siguranță aș merge la OPC”.
Ioana Oprișan, 50 de ani, funcționar: „Chiar astăzi am cumpărat carne care din punct de vedere calitativ este foarte bună, dar în ce privește prețul este exagerat de scump. La salariile noastre de bugetari toate sînt mult prea scumpe. Și încă ceva: cu puțin timp în urmă am cumpărat o pereche de adidași la copil, iar a doua zi li s-a dezlipit talpa. Nu m-am mai dus la magazin, pentru că oricum nu cred că mi-i schimbau, așa că am pierdut niște bani”.
Elena Crăciun, 51 de ani, inginer: „Dacă un produs nu este de calitate, atunci nu-l cumpăr. Sînt din fire un pic revoluționară, iar dacă mi se întîmplă așa ceva, nu mă pot abține și fac observații, mă enervez. Anul trecut, mi-am dus băiatul la frizerie, iar acolo, în timp ce-l tundea, i-a tăiat și urechea. Nici nu am stat pe gînduri și m-am dus la cei de la Protecția Consumatorului. Nici astăzi nu știu dacă acea persoană a fost trasă la răspundere. Oamenii nu sînt uniți. Dacă eu fac vreo observație la vreun magazin, ceilalți din jur vociferează. Așa că lumea trebuie educată în acest sens”.
Ioan Cioancă, 48 de ani, inginer: „Păi, vorba ar fi: «Clientul nostru, stăpînul nostru!», nu-i așa? Normal ar fi să nu cumperi produsul dacă nu este bun. Dacă ar fi să mă trezesc acasă cu produsul stricat, atunci m-aș întoarce la magazin și aș cere să mi se schimbe marfa, iar dacă nu se rezolvă, mă duc la OPC. Dar, în general, păgubitul rămîne cu marfa, iar vînzătorul cu banii. Odată am amenințat o vînzătoare că-i voi aduce pe cap Protecția Consumatorului, asta după ce îmi dăduse un produs care nu arăta prea bine, dar nu prea a avut efect acest lucru”.
A consemnat Geanina ISTRATE
Lasă un răspuns