Un nou scandal, aflat deocamdată în stare incipientă, stă să izbucnească în municipiul Bacău: nota de plată la consumul de apă caldă menajeră. Principalul furnizor al acestei utilități, CET, consideră că se înregistrează mari diferențe, în minus, între ceea ce se livrează și ceea ce se plătește. Cauza ar fi nu atît pierderile de pe rețelele de transport și distribuție, ci raportările incorecte făcute de posesorii de apometre, fapte ce ar putea conduce la uniformizarea sistemului de încasare. Ce părere au băcăuanii despre aceste manevre organizatorice și financiare? Iată care este pulsul străzii:
Gheorghe Popescu, 56 de ani, pensionar: „Am apometre, dar nu cred că deținătorii de astfel de contoare pot înșela furnizorul de apă menajeră. La sfîrșit de lună citesc indexul, după care îl declar la asociație. Se poate întîmpla să-l citești incorect, dar n-ai cum să încerci să „păcălești” furnizorul de apă, pentru că apometrele sînt sigilate de firma care le-a montat. Deci deținătorii lor nu pot umbla la ele ori să facă vreo „inginerie” în folosul lor. Cel mai corect ar fi ca să se facă controale periodice în apartamente de către persoane autorizate, ca să se evite eventualele citiri incorecte”.
Babi Florea, 32 de ani, instalator: „Dacă va mai trebui să plătim și eventualele pierderi, nu e nici o problemă, ne-am obișnuit. Dar pot să vă spun că apometrele nu pot fi „înșelate” de către cititor, ci doar de firma care le-a montat. Furnizorul de apă este cel care poate încărca nota de plată pentru a-și putea recupera pierderile”.
Petrache Bălan, 77 de ani, pensionar: „Eu nu cred că cei ce dețin apometre citesc intenționat greșit indexul, ci mai degrabă cei rău- voitori. Ca să nu fac greșeli în acest sens, îmi citește contoarul fiica mea sau o altă persoană de încredere cu vederea mai bună. Însă nu cred că ar fi corect să plătesc mai mult, fiindcă am apometre care contorizează exact consumul de apă”.
Maria Brehnă, 62 de ani, pensionară: „Nu am apometre și chiar am o problemă cu cei ce furnizează apa menajeră: deși sînt singură, plătesc cam 204.000 lei pe lună, ceea ce mi se pare enorm. Deși am făcut plîngere la directorul instituției furnizoare, n-am avut nici un răspuns favorabil. Cum se poate ca o singură persoană să plătească mai mult decît consumă?”
Heiju, 59 de ani, pensionar: „Nu am apometre, dar plătesc destul apa menajeră. Cred că toate pierderile se impută consumatorilor, ceea ce nu e corect. Sînt singur și cît aș putea eu consuma? Oricum plătim mai mult decît consumăm, iar acum ni se vor mai imputa și alte pierderi? Nu e deloc corect, dar cine să ne ajute?” (A consemnat Alina Tănăsescu)
Lasă un răspuns