Ați investit o importantă sumă de bani în bunuri de consum personal și ați constatat că acestea sînt de calitate necorespunzătoare sau, pur și simplu, falsuri grosolane. Încercînd să le returnați, comercianții refuză să le reprimească și să restituie banii. Ce puteți face în aceste situații? Normele și regulile de protecția consumatorului conțin soluții pentru fiecare caz în parte. Le cunoașteți? Apelați la ele? Iată cîteva din răspunsurile anchetei noastre de astăzi.
Larisa Patrichi, 20 de ani, casnică: „Trebuie să fim foarte atenți cînd cumpărăm ceva. Dacă aș merge la cumpărături și mi s-ar întîmpla ceva de genul acesta, iar acasă aș depista că acel lucru nu este de calitate sau este un fals, m-aș întoarce la magazin să reclam. Din păcate, la noi în țară astfel de probleme nu prea își găsesc rezolvarea. Dacă nu se rezolvă la magazin, atunci, merg la Protecția Consumatorului să reclam. Soluții? Nu, nu prea știu”.
Emilia Pintilescu, 49 de ani, pensionară: „Dacă mi s-ar întîmpla, cu siguranță m-aș întoarce. În mod normal ar trebui să fim atenți de la bun început, dar se poate întîmpla. Dacă ne întoarcem, s-ar putea să nu mai fim recunoscuți. Eu cred că trebuie mare atenție, pentru a evita astfel de situații. În mod normal, așa cum spuneați și dumneavoastră, cei de la Protecția Consumatorului ar trebui să aibă soluții pentru toate cazurile”.
Olga Pascu, 60 de ani, pensionară: „Dacă ajung acasă și constat că produsul cumpărat are un defect sau nu e de calitate, îl duc înapoi la magazin. Știu că în astfel de cazuri trebuie să te adresezi Biroului pentru Protecția Consumatorului. Dacă nu se rezolvă, atunci renunț. În general, merg și fac cumpărături de la magazinele pe care le frecventez destul de des și în care am încredere”.
Ioana Duță, 45 de ani, asistent maternal profesionist: „Credeți că dacă mă întorc rezolv ceva? Mi s-a întîmplat și cunosc multe persoane care au pățit-o. Oamenii ori renunță, ori merg mai departe și reclamă. Noi sîntem vinovați că nu ne uităm atunci cînd cumpărăm. Sînt și multe cazuri care s-au rezolvat”.
A consemnat Geanina ISTRATE
Lasă un răspuns