Studiul care demonstrează că autostrada Braşov – Bacău (A13) este singura variantă rentabilă de legare a Ardealului de Moldova a stârnit reacții în mediul politic băcăuan.
Pe contul său de Facebook, fostul senator Dragoș Luchian, președintele municipalei PNL Bacău, a făcut referire la studiul apărut în presă: „Un studiu apărut astăzi susține ceea ce am spus din 2014, că autostrada Bacău-Brașov este cea mai fezabilă din toate punctele de vedere: costuri, avize, timp de execuție, valori de trafic. Am militat atunci menținerea acesteia în Masterplanul pe Transport și s-a dovedit acum, deși e târziu, că aveam dreptate. Mă bucur că la acest capitol suntem de acord cu oficialii PSD Bacău, pentru că atunci când vorbim de un interes local, ar trebui să fim uniți, putere-opoziție, să luăm exemplul altora”.
„Nu am nimic împotriva proiectului Iași-Tg.Mureș, dar nu este posibil să semnezi pentru această variantă fără să-ți promovezi în niciun fel propriul interes local. Bacău-Brașov se poate realiza repede, la un cost bun și din fonduri europene, iar Moldova nu mai poate aștepta, chiar are nevoie de o autostradă care să o lege de restul țării”, a mai afirmat fostul senator.
În replică, senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a ironizat punctul de vedere al liberalului. „O amintire, o rugăminte și o întrebare pentru «oficialii» PNL. Amintiți-ne data și locul evenimentului unde ați susținut public ca primă soluție Bacău-Brașov pentru autostradă Moldova-Transilvania. Vă rugăm să vă puneți de acord cu parlamentarii PNL de Bacău să nu mai voteze legi pentru alte proiecte nefezabile. Credeți că pe viitor veți avea curajul să nu mai participați la marșuri motorizate care exclud Bacăul de pe traseul acestei autostrăzi?”.
Reacția senatorului Benea a vizat participarea unor lideri PNL la marșul motorizat de susținere a variantei Iași – Târgu Mureș promovate intens de cercurile politice din capitala Moldovei, dar și susținerea unui proiect de lege pentru această investiție.
Singura autostradă peste Carpaţii Orientali care se califică pentru finanţarea din fonduri europene este Braşov – Bacău (A13), rezultă dintr-o analiză realizată la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cadrului programului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).
În cadrul studiului au fost analizate patru trasee: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Bacău.
Gelu a zis
Nu prea am auzit de rentabilitati si de profit pana acum la constructia de drumuri, de parca construirea acestora se fac pe criteriile de functionare a unui SRL unde profitul primeaza. Eu stiam ca drumurile se construiesc pentru a lega localitatile intre ele si pentru transportul de marfa in special intr-un timp cat mai scurt, pentru dezvoltarea zonelor, atragerea de noi investitii, reducerea poluarii prin scaderea timpului petrecut in trafic, crearea de locuri de munca, cam tot ce nu fac acesti mascarici de politicieni. Poate ne spun acesti tovarasi care calculeaza „profitul”, cam cat profit a generat actualele drumuri, si nu ma refer la comisioanele din buzunarul lor, sa dau ca exemplu E85, cat profit a scos statul roman pe acest sector de drum? Dar oare aia din America cat profit o fi obtinut cand au facut autostrazile prin toate deserturile si stepele lor unde trece o masina la doua saptamani? Tot asa de destepti ca si politicienii nostri or fi fost? Ca daca erau ca ai nostri aveau ulite in locul acestor autostrazi? Dar oare in China unde au construit podul de 50km pe mare pentru a lega o insula, oare cat profit o fi scos? Puneti mana lenesilor si construiti autostrazi, le puteti face pe toate 4 variante, aveti zeci de miliarde de euro bani gratis de la UE si nici macar pe aia nu aveti habar sa ii folositi, stati pe FB ca babele la poarta si va intepati intre voi ca chiorii, nimic nu miscati, pana si bulgarii ne-au depasit la autostrazi, de unguri nici nu mai zic. Oare si astia s-au gandit exclusiv la profit? Sau e doar o masca a cuvantului comision?
gigiexpertu a zis
sa inteleg ca astia doi se cearta cine a tras primul o linie pe o harta intre Bacau si Brasov ? ca la ora asta nu e nimic concret …. nu finantare , nu studii , nu proiect , nu nimic ….. si astia se cearta de la o linie . spuneti si voi daca nu sunt prosti moldovenii….. le arunca aia de la București o LINIE si ei se cearta de 15 ani pe ea …… prosti dar mândrii
STAN a zis
Se vede treaba ca singura lor pricepere si preocupare sunt glumitele (chiar de prost gust in cazul lor).
Domnilor, nici un comediant nu incaseaza banii pe care il luati voi si nu aveti haz si nu faceti pe nimeni sa rada. Nu vedeti ca in urma voastra totul este parjolit si lumea disperata?
Nu pentru glumite ati fost alesi sau numiti in anumite functii.
Lasati gluma la o parte si apucati-va de treaba, faceti ceva si pentru orasul/judetul asta.
De gargara suntem satui de atatia ani.
Ceva realizari cu care va puteti justifica banii incasati din taxele si impozitele platite de noi?
Vreti salarii mari, pensii speciale dar munca zero.
Sunteti uniti cu totii (indiferent de partid) dar pentru interesele voastre si ale gastilor voastre.
Un bacauan a zis
Studiul s-a facut , intre altele, pe criterii de circulatie a marfurilor si a persoanelor, de traseul Bacau – Brasov ar beneficia mai multe persoane si marfuri, costurile marfurilor includ si costurile de transport, ce-i asa de greu de inteles ca optim este traseul Bacau-Brasov?
In calculul economic n-are loc politicul. Politicul are loc in ce traseu se face primul in tara, dar in Moldova, singura autostrada fezabila este BACAU-BRASOV.
Iasi-ul ne-o ia inainte, IASI-UL MINTE, domnilor politicieni, fie ca e Benea, Luchian sau altul, miscati ceva pt.Bacau!!!!!!!!!!! Toti banii pleaca in Iasi pentru ca asa vreti voi!!!
Waterminator a zis
Sa înțeleg ca centura Bacăului e finalata și trebuie făcută joncțiunea cu Bacău Brașov.. Asta da viziune…. În alta ordine de idei ăștia se contrazic pe SF _uri de parca se apuca mâine de construit ori vb romanului,, Un p…. t arunca o piatră și 10 parerologi o scot la licitație contestabila,,… Nerusinati
GETA MIRON a zis
De ce nu atragem fonduri europene pt. constuctie drumuri asa cum au facut spaniolii? Daca nu avem specialisti in a face proiecte bune de ce nu angajati spanioli sau polonezi care sa faca proiectele ? Stati si va urmariti unii pe altii si nu faceti nimic!Ce-i cu Insula de agrement ,SOSEAUAde centura ,Centrul Bacaului etc?Nu va este rusine?
Fan PDSR a zis
iti raspund la prima intrebare, cu o intrebare. De ce sa iei fonduri UE nerambursabile cand poti sa faci autostrada in parteneriat public privat si apoi sa pui tarif 6 € / 100km ??? De ce ? Ca sa iei bani de la prostime in urmatorii 100 de ani.
Cristi a zis
Vorbe, vorbe si iar vorbe. Nimic concret, de 30 de ani desenam strazi, autostrazi, stadioane, spitale dar in concret nu se vede nimic…si nici nu se va vedea….asa ca suntem satui de promisiuni, asumari, planuri si studii de fezabilitate-au mai inventat unul acum -studiul de profitabilitate….
ion a zis
Este penibil, domnilor!
Tg Mures Iasi ar fi fost UNICA sansa a Moldovei de a intra in randul lumii.
Moldova va ramane in continuare de izbeliste fara conexiunea moderna spre vest.
Traficul ar fi fost impulsionat tocmai de calitatea drumului.
Este o facatura, toate calculele spun un singur lucru: nu ne pasa de Moldova!
george a zis
Sefu’ (Dragnea) ii sugereaza lu Benea ca experti de la cnair au avut revelatia ca autostrada Bacau Brasov e cea rentabila. Fidel de Bacau ii multumeste conducatorului iubit de pont. Sefu’ se prapadeste de ras ca iar a tulburat apele in Moldova si in timp ce aici ne certam, el imparte bani prin Teleorman si sud.
Concret:
– drumul cel mai scurt inclusiv pentru Bacau pentru Occident este Tg Neamt – Tg Mures (faceti o socoteala simpla cu ochii pe harta si lungimea traseelor propuse)
– la ce sa ducem drumul prin Brasov pentru a-l lungi cu 150 km? intrebati la Dedeman ce ar prefera…
– costurile pretins exorbitante sunt praf in ochi pentru prosti tinand cont ca la campie s-au facut autostrazi si cu 6 mil euro km si cu 25 mil km, depinde de cum se gestioneaza proiectul
– proiectul cel mai avansat trebuie sustinut de toti moldovenii iar acesta este cel spre Tg. Mures
– daca nu intelegem capcana intinsa de Dragnea si nu lasam la o parte interesele locale si peste 15 ani ne vom certa pe traseu
Hai sa ne trezim…