• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

Cotidian de știri și investigații

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Top Story / STUDIU: Unica autostradă rentabilă peste Carpaţii Orientali ar fi Braşov-Bacău. Iași – Târgu Mureș, cea mai proastă variantă

STUDIU: Unica autostradă rentabilă peste Carpaţii Orientali ar fi Braşov-Bacău. Iași – Târgu Mureș, cea mai proastă variantă

Florin Popescu 23 octombrie 2018 8 comentarii

LikeShare

Autostrada Braşov – Bacău (A13) este singura variantă rentabilă de legare a Ardealului de Moldova, potrivit unei analize ce a inclus patru trasee peste Carpaţii Orientali, anunță Economica.net, citând surse oficiale. Potrivit lor, autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni nu îndeplineşte condiţiile pentru obţinerea finanţării europene.

Foto: Autostrada A 10

Singura autostradă peste Carpaţii Orientali care se califică pentru finanţarea din fonduri europene este Braşov – Bacău (A13), rezultă dintr-o analiză realizată la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cadrului programului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).

În cadrul studiului au fost analizate patru trasee: Cluj – Bistriţa – Suceava; Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău; Braşov – Bacău.

„Din analiza cost – beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov – Bacău”, se arată în analiza experţilor. Potrivit lor, varianta Braşov – Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.

Sursă tabel: economica.net

„Se sugerează să se meargă pe o singură variantă, Braşov – Bacău, pentru că dacă se va merge pe două, atunci se va împărţi traficul şi ar pica ambele variante”, susține sursa menționată, cu referire la studiu.

Conform informaţiilor Economica, varianta Tg Mureş – Iaşi – Ungheni (A8) ar fi avut un MZA (trafic mediu zilnic anual) de doar 3.000, de peste trei ori mai mic faţă de cel aferent unei autostrăzi. În plus, din cauza numeroaselor arii protejate pe care le traversează, nu ar fi primit niciodată Acord de Mediu, document fără de care nu poate fi eliberată ulterior Autorizaţia de Construire.

În aceste condiţii, A8, botezată şi Autostrada Unirii, nu îndeplineşte condiţiile de eligibiltate pentru oţinerea de finanţare din fonduri UE. (sursa: economica.net)

LikeShare

Din categoria: Economie, Top Story Etichete: A13, autostrada A13, Autostrada A7, Braşov – Bacău

Reader Interactions

Comentarii

  1. gigiexpertu a zis

    24 octombrie 2018 la ora 6:44 am

    Din când în când mai iese cate unul și aruncă o știre de asta pentru fraierii de moldoveni. Au ajuns Bacăul și Iașiul sa se certe pe o iluzie ce o servește Bucureștiul când are mnealui chef. De 15 ani se fac aceleași studii și nimic. Moldova nu va vedea autostrada în următorii 10-15 ani. Cel mult un asfalt nou peste E85. Cu centura ce se mai aude ? Trece și iarnă și tot nu se semnează contractul.

    Răspunde
  2. Cristi a zis

    24 octombrie 2018 la ora 8:42 am

    Cred ca deja a inceput campania electorala….inca nu au inghetat apele, dar cu siguranta vor urma si alte minciuni( pardon, promisiuni) si mai gogonate….!

    Răspunde
  3. Dan Cristescu a zis

    24 octombrie 2018 la ora 8:43 am

    Moldova TREBUIE sa aibe o autostrada nord -sud suceava – Bucuresti cu o ramificatie de tip drum express la patru benzi, scoasa din localitati, Bacau – Bradov.

    Răspunde
  4. Democrit a zis

    24 octombrie 2018 la ora 10:22 am

    Ca sa transformam concurenta Iasi vs Bacau tip „divide et impera” in ceva constructiv, trebuie ca societatea civila sa se grupeze in doua entitati tip Grup de Initiativa Locala (Iasi-Tg.Mures & Bacau-Brasov), care sa aplice pentru fonduri europene. Sunt convins ca Uniunea Europeana ar agrea (cu entuziasm chiar) parteneri viabili de discutie/implementare, in locul celor care ne reprezinta acum, si ar permite crearea unei masuri speciale pentru acest tip de finantare.
    Statul sa se ocupe de ale lui, adica spagi, nepotisme, amantlacuri, si sa ne lase in pace, ca oricum doar incurca.

    Răspunde
  5. adrian a zis

    24 octombrie 2018 la ora 12:27 pm

    ce autostrada trece prin Brasov? Ce leaga Bacau – Brasov?

    Răspunde
  6. Gogu Steriade a zis

    24 octombrie 2018 la ora 12:45 pm

    Moldova trebuie să aibă legătură cu Transilvania prin Tg. Mureș.

    Răspunde
  7. marius a zis

    24 octombrie 2018 la ora 1:58 pm

    adica CORINA CRETU e proasta si Benea destept!

    Răspunde
  8. Al3xp a zis

    24 octombrie 2018 la ora 2:12 pm

    Divide și cucerește! Găsești vreo 4 proiecte, ii pui pe oameni sa se certe între ei, care e mai bun și care nu, și pana la urma nu faci nimic. Ba pardon, mai tragi niște comisioane din studii de fezabilitate. Praf în ochi, studiu realizat la comanda cnair. E clar ca nu vor sa facă nimic pe fonduri europene.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

Programări online pentru vizita la Centrele de Relații cu Publicul Delgaz Grid

ULTIMA ORĂ! Umbrărescu face toată Autostrada A7, între Buzău și Pașcani. Contestațiile Danlin au fost respinse

Premieră la Spitalul Moinești! O nouă procedură modernă pentru pacienții cu afecțiuni oncologice

UPDATE! FOTO: Accident între un microbuz și un TIR, în comuna Cleja! 7 victime au fost transportate la spital

Ramona Chiriac, șefa Reprezentanței Comisiei Europene, a vizitat Bacăul, în cadrul Caravanei #EUpeDrum

Post de inginer diplomat PNA/CNS la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

22 octombrie 2022

Post de inginer diplomat PNA/CNS la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

21 octombrie 2022

Loc de muncă la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

15 octombrie 2022

Loc de muncă la R.A. ROMATSA – D.S.N.A. Bacău

14 octombrie 2022

Ultimele comentarii

  • AntiGICA la FOTO! Rămas fără șofer, primarul din Măgura s-a apucat să deszăpezească singur comuna
  • ..... la Bacăul și Iașiul realizează 60% din cifra de afaceri din regiunea Moldovei. Frații Pavăl și Umbrărescu, printre cei mai puternici antreprenori români din regiune și țară
  • Lupu Marian Gabriel la ULTIMA ORĂ! Umbrărescu face toată Autostrada A7, între Buzău și Pașcani. Contestațiile Danlin au fost respinse
  • cezar la Bacăul și Iașiul realizează 60% din cifra de afaceri din regiunea Moldovei. Frații Pavăl și Umbrărescu, printre cei mai puternici antreprenori români din regiune și țară
  • Gica la FOTO! Rămas fără șofer, primarul din Măgura s-a apucat să deszăpezească singur comuna

Cabinet parlamentar

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Mokka – Card de Cumparaturi
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale
  • Salon cosmetica

Cabinete parlamentare PNL

Trafic Ziarul de Bacău · Copyright © 2023 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău