Numărul copiilor care rămîn neșcolarizați a cunoscut în ultimii ani o scădere constantă. Dacă în urmă cu 3-4 ani în județul Bacău se înregistrau anual aproximativ 500 de elevi care rămîneau neșcolarizați, în acest an cifra neșcolarizaților a ajuns la doar 337. „Principalele motive pentru care părinții renunță să-și mai dea copiii la școală țin de lipsurile materiale ale copiilor. Fenomenul se înregistrează în special în mediul rural, acolo unde oamenii nu au bani să-și îmbrace copiii, să le cumpere caiete sau să le dea mîncare”, spune Ana Marchiș, inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bacău (ISJ).
Una dintre soluțiile puse în practică pentru a preveni abandonul școlar a fost acordarea de rechizite școlare pentru elevii proveniți din familii sărace. Totodată, cornul și laptele acordat elevilor din clasele ciclului primar au rezolvat problema hranei, iar bursele sociale reprezintă un stimulent pentru cei care vor să facă, totuși, o școală. „Măsurile sociale aplicate pentru elevii proveniți din familiile cu posibilități materiale precare au rezolvat, cel puțin în mediul rural, problema neșcolarizării. Cifra a scăzut de la an la an, ceea ce este un lucru îmbucurător”, mai spune inspectorul Ana Marchiș.
Oricît de optimiste ar fi, cifrele care fac referire la elevii care renunță la școală nu sînt reale. Statistica celor 337 de elevi neșcolarizați face referire doar la elevii din clasele I-VIII, întrucît doar pentru aceștia școala este în prezent obligatorie în România. Dacă ar fi luați în calcul și elevii care renunță să se mai înscrie la liceu, la școlile profesionale sau de arte și meserii, cifra elevilor care abandonează școala ar fi mult mai mare. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns