Unul dintre lucrurile inevitabile care vi se întîmplă în această perioadă, dacă ajungeți în piață, este „atacul” florarilor, care știu ca nimeni alții să își abordeze posibilii clienți. Fără a constitui un deranj prea mare, este și aceasta o modalitatea inedită de publicitate.
Evident, în preajma zilei de 8 Martie, florarii au clienți din belșug,
fără a fi nevoiți să recurgă la mijloace publicitare suplimentare. E
de ajuns să își așeze frumos florile și să îi aștepte pe cumpărători să
dea năvală. Dar comerțul este comerț și fără un pic de reclamă
făcută în stil propriu nu se poate ajunge la sufletul cumpărătorului,
nu-i așa? Așa că vînzătorii, mai ales cei din piață, nu ezită să îi
cheme pe trecători, indiferent dacă aceștia au venit pentru a
cumpăra sau doar ca să se uite.
Ba unii nu mai au mult și te trag și de mînecă. E de ajuns să arunci o privire sau doar să creadă vînzătorul că te-ai uitat la o floare, și deja se aude „Hai, băiatu’ să-ți dau un trandafir. Cincizeci de mii.” sau „Haideți doamnă, că-s ieftine, nu mai găsiți la fel”. Pînă la urmă, îmbiat de „reclamele” ad-hoc, clientul se hotărăște, ținînd cont bineînțeles și de ce are în buzunar. De dimineața pînă seara, florile se vînd bine și așa va fi timp de cîteva zile. Nici după 8 martie vînzătorii de flori nu vor rămîne fără clienți, însă perioada de „belșug” este, fără îndoială, cea de acum. Cu trandafiri, ghiocei, zambile, frezii sau orhidee, în funcție de buget, fiecare se pregătește pentru întîlnirea cu soția, colegele sau șefa, deoarece 8 Martie rămîne o sărbătoare dedicată doamnelor și domnișoarelor din viața bărbaților. La urma urmei, o dată pe an e Ziua Femeii. În rest, sînt toate ale bărbatului, nu așa se spune ?
Lasă un răspuns