La Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului (OJPC) din Bacău ajung zilnic zeci de scrisori și sesizări ale consumatorilor. Inspectorii OJPC cercetează și rezolvă sesizările și reclamațiile primite, asigurîndu-le oamenilor dreptul de a fi despăgubiți pentru prejudiciile suferite prin calitatea necorespunzătoare a unor produse.
De multe ori, însă, reclamațiile și sesizările făcute de consumatori nu sînt întemeiate, iar inspectorii au fost puși pe drumuri degeaba. „Au fost cazuri cînd am trimis inspectorii la locul sesizării, însă adresa și denumirea firmei nu existau în realitate”, ne-a declarat Sorin Elisei, inspector șef la OJPC.
Pentru că nu se mai înțelegeau, rudele au ajuns să se reclame între ele și cereau OJPC-ului să le apere drepturile. „Sînt sesizări și reclamații de la consumatori care nu au nici o legătură cu activitatea serviciului nostru, iar cînd îi îndrumăm unde să se adreseze au impresia că nu dorim să le rezolvăm problemele”, a mai adăugat Sorin Elisei.
Nici femeile de la țară nu au ocolit această instituție. Ele reclamă vînzătorul de la bufetul din comună că vinde băutură, iar soții lor nu mai ajung acasă cu banii. Un alt caz întîlnit tot de inspectorii OJPC a fost într-o comună din apropierea Bacăului. Soția unui consumator de băuturi alcoolice a făcut o reclamație scrisă prin care cerea să i se închidă activitatea privatizatului din comună. Soțul acesteia cumpăra vin vărsat pentru acasă, iar cînd ieșea din bufet mai trăgea o dușcă împreună cu cîte un prieten. Supărată din cale afară, femeia aducea și argumente în reclamație spunînd că soțul ei se află în pericol și poate contacta un microb de la prietenii lui, consumînd vin din aceeași sticlă. Inspectorii au verificat reclamația chiar dacă nu era întemeiată, iar vînzătorul a scăpat, firesc, fără nici o sancțiune.
O altă sesizare nostimă era semnată de o doamnă din Onești. Aceasta menționa că după terminarea serviciului s-a oprit la magazinul de lîngă bloc pentru a cumpăra un baton de salam. După ce a ieșit din magazin a alunecat pe gheață și și-a fracturat mîna. Cerea agentului comercial despăgubiri pentru incidentul petrecut și OJPC-ului să-i oprească activitatea.
În urmă cu cîteva zile s-a prezentat la sediul instituției un bărbat în stare avansată de ebrietate. Arțăgos și pus pe ceartă, a cerut să facă o reclamație în care s spus că băuse un pahar de țuică la un butic de lîngă restaurantul Barați, iar după cîteva momente i-a apărut un herpes de la paharele nespălate, după cum spunea omul. Nefiind în atribuțiile OJPC-ului, inspectorii l-au îndrumat să facă o sesizare la Direcția de Sănătate Publică. Cu greu s-a hotărît să plece, pentru că el dorea să i se rezolve problema pe loc și de către OJPC. Astfel de cazuri au mai fost verificate de OJPC și s-a descoperit că de fapt oamenii reclamau agenții comerciali din alte motive. „Consumă băuturi alcoolice pe datorie și pentru că nu au bani să plătească reclamă agentul comercial, acuzîndu-l că nu respectă condițiile igienico-sanitare”, ne-a declarat Mariana Norocel, inspector șef la OJPC. (M.B.)
Lasă un răspuns