Bacăul are, din nou, două cotidiane locale tipărite pe hârtie, cel de față și Deșteptarea. Ziarul de Bacău apare din 2002, iar Deșteptarea s-a fondat în 1990. Ambele au publicul și clienții lor, fiecare merge pe linia editorială proprie. Da, un ziar are o politică editorială, la stânga, la dreapta, asta contează mai puțin, importantă e consecvența. De-a lungul timpului, fiecare dintre cele două ziare a fost tulburat de evenimente interne ori externe, care le-au transformat în victime colaterale.
La momentul ăsta, sunt singurele care, zi de zi, asigură balanța mediatică a Bacăului, iar calitatea de a fi echilibrat s-a dovedit tare necesară în ultima perioadă, marcată de arestări, percheziții, mascați, butoane de panică, mandate, dosare… Dacă Ziarul de Bacău s-a abținut – și o va face în continuare – să-și comenteze propria situație, până la o soluționare finală a cazului, sarcina de a informa publicul care cumpără ziare tipărite le-a revenit colegilor de la Deșteptarea, care au dovedit calm și nu s-au repezit la „butonul de panică”.
Am fost însă atacați bezmetic de alți foști angajați ai noștri, care, pe vremuri, au fost îndepărtați pentru incompetență ori din cauză că au deviat spre alte linii editoriale sau au căzut în patima propagandei. E treaba lor, deși normal ar fi fost să-și exprime pe bloguri răzbunările personale, nu să se folosească de numele onorabil al ziarului Adevărul. În care, totuși, deși ni se spune ce-ar trebui să scriem noi, n-am apucat să citim despre însăși insolvența Adevărul Holding, care lasă în urmă găuri de multe milioane de euro pe la bugetele de stat și alte instituții de presă. Dar deh, e mai greu cu bârna din ochiul propriu și mai lesne cu paiul…
Perioada recentă, marcată, așa cum spuneam, de tulburări ale vieții publice, trebuie să fie o învățătură pentru oamenii publici. Avalanșa de zvonuri create și răspândite în mod interesat de o grupare de „ziariști” a avut nevoie de un contrabalans din partea presei de calitate, lucru care s-a produs. Zilnic, Ziarul de Bacău și Deșteptarea, și, săptămânal, Imparțial, asigură echilibrul, pentru că sunt făcute în redacții de ziariști, nu de găști zvonace și puse pe pișcotăreală. Lecția vremurilor, pentru politicieni și mediul de afaceri, este că n-au nevoie de o presă care să-i laude, ci de una care să-i trateze corect, în special atunci când îi doare mai tare.
Sloganul Ziarului de Bacău este, de azi, „Respect pentru valoare”. Vorbe mari, în slujba cărora are cine să se pună, și la noi, și la concurență.
Iată-ne, de azi, pe hârtie, nu doar online. E un moment festiv, pentru că marchează o nouă epocă a Ziarului de Bacău. Se înnoiește, se îmbunătățește, se schimbă. Luați cu evenimentele, am trecut peste aniversarea celor 12 ani de când ne-am înființat. La mulți ani, Ziarul de Bacău! La mulți ani presei băcăuane!
aioanei a zis
Desteptarea a tinut cont de zicala : „Nu lovi pe cel deja cazut! E imoral!” Cotidienele trebuie sa fie prietene, cei din aceeasi bransa sa se apere, nu sa se dezbine. Asa este fair play!