O noua moda bintuie pe internet: cea a retelelor sociale. Aceasta reuneste grupuri de la 100 pina la citeva milioane de persoane cu preocupari comune.
O campanie de marketing bine realizata pe acest tip de retele are o rata de succes dubla fata de 40% profit obtinut prin intermediul marketingului direct, considerat, pina în prezent, cel mai performant instrument de comunicare online. „În cazul retelelor sociale, trebuie avute în prim-plan interesele utilizatorului, pentru a-l cistiga de partea ta – ne-a explicat Sorin Popovici, directorul general al societatii Computer Troubleshooter din Bacau. Astfel, se creeaza un beneficiu atit pentru acesta, cit si pentru compania care vine cu oferte pe piata. Vinzarea va fi, prin urmare, o consecinta fireasca a acestei relatii tip win-win”.
Hi5 este una dintre retelele cele mai solicitate de români, cu aproximativ un milion de membri inscrisi. O alta retea care se bucura de popularitate printre români este Facebook, o comunitate de studenti cu peste 16 milioane de membri, care si-a triplat numarul de utilizatori în 2008. Twitter intra, de asemenea, în topul celor mai frecventate retele, care avea, în 2007, circa 100.000 de membri. LinkedIn este o retea cu peste 8 milioane de membri, iar profilul sau este de afaceri. Aici se pot face schimburi de contacte profesionale, se creeaza rapoarte de piata sau se pot chiar începe afaceri . Xing se încadreaza în acelati profil, are 1.500.000 de membri si ofera acces la mailurile membrilor cu care esti conectat. Majoritatea celor înscrisi aici sint europeni. MySpace este un grup de dimensiuni enorme, cu 150 de milioane de membri, prin intermediul caruia utilizatorii pot interactiona, pot face schimb de muzica, de clipuri video si de poze. „Retelele sociale au deschis calea catre web 2.0 – a mai precizat Sorin Popovici. Cantitatea de informatii regasita pe Internet a crescut direct proportional cu numarul de utilizatori ai acestuia. Astfel, cresterea traficului a dus la constientizarea, de catre comercianti, a posibilitatii obtinerii unor profituri prin intermediul comunicarii online. Marii producatori pot mentine o legatura constanta cu potentialii clienti. De asemenea, si strategiile de marketing se orienteaza tot catre comunicarea online, întrucit este cea mai usoara si mai sigura cale de a ajunge la publicul tinta”. (Petru DONE)
Lasă un răspuns