Guvernul, prin Sevil Shhaideh, ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, urmează să dea al doilea test, pentru județul Bacău, după ce a picat la „testul bugetului pe 2017” și a alocat întregii zone sume infime, comparativ cu celebrele Teleorman și Constanța.
În această săptămână, expiră termenul pentru transmiterea proiectelor de investiții prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), iar județul Bacău a trimis câteva propuneri vitale pentru infrastructura zonei și sănătatea populației.
Consiliul Județean Bacău a aprobat marți documentațiile pentru reabilitarea și modernizarea a nouă drumuri județene propuse spre finanțare prin PNDL. Drumurile propuse spre reabilitare și modernizare sunt: DJ 241 B Pădureni-Godovana, lungime de 15.43 km; DJ 252F, Ungureni-Gârla Anei-Bărtășești, lungime 13.8 km; DJ 243B, Vultureni (intersecție cu DJ 241A) – Parincea (intersecție cu DJ 252), lungime de 21.33km; DJ 243B, Motoșeni-Stănișești, lungime de 15 km; DJ 252A, Horgești-Răcătăul de Jos (DJ 252B), lungime de 7.4 km; DJ 119, Răcăciuni – Ciucani, lungime 2.25 km; DJ 123, limită județ Harghita – Valea Uzului – Dărmănești – DN 12A, lungime 21.10 km; DJ 252C, Tătărăști-Corbasca, lungime 15.06 km și DJ 117, Poduri-Cernu, lungime 4.18 km.
Potrivit președintelui Sorin Brașoveanu, prin PNDL a fost propus spre finanțare și proiectul ce vizează reparații capitale la Clădirea Centrului Școlar – C11” – Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1. Clădirea, construită în anii 1970, a fost expertizată din punct de vedere tehnic, experții stabilind necesitatea reabilitării întregii clădiri prin reparații capitale. Suma totală necesară pentru aceste proiecte se apropie de 200 de milioane de lei.
Tot pentru finanțare PNDL, se reunește miercuri și Consiliul Local Bacău, aleșii fiind solicitați să aprobe documentația pentru realizarea rezervei de apă a municipiului. Valoarea totală a investiției este de 42,2 milioane de lei cu TVA și include trei obiective: două stații de demanganizare (proces de eliminare a oxizilor de mangan din apă), amplasate în stațiile de tratare Gherăiești și Mărgineni; înlocuirea conductelor de alimentare cu apă pe str. Frunzei și str. Digu Bârnat; înlocuirea conductelor de alimentare cu apă pe tronsoanele Calea Moinești – Stație Barați și Selgros – Pasaj Mărgineni.
Pentru 2017-2020, PNDL are un buget de 30 de miliarde de lei, la nivel național. Din județul Bacău, se estimează că vor fi depuse circa 300 de proiecte pentru finanțare din această sursă.
uncas a zis
Cand se asfalteaza aceste drumuri, de la revolutie asteptam un semn de civilizatie, despre apa si canalizare alta data.
Mangan_Viorel a zis
1. Principala cauza care genereaza lipsa apei in Bacau , ramane de lansat in discutie in Campania electorala urmatoare . Asa zisa rezerva de apa a Bacaului , exista , cu rezervoare de capacitate mari , Gheraiestiul introduce apa tot in inelul Bacaului . Care-i problema ? Legatura pompajului de la Gheraiesti cu Margineni-Barati , ramane de demonstarat ca ar contribui cu ceva la rezolvarea lipsei apei in Bacau , dupa realizare , cand se va realiza !!
2. Demanganizare apa Gheraiesti ? Sa intelegem ca limita de Mg. a fost depasita tot timpul in apa potabila introdusa de la Gheraiesti . Tocmai acum ca se lanseaza o investitie vruta/nevruta , se vorbeste de acest lucru ? Populatia stia ce consuma ?
costea c a zis
De comuna Itesti a aflat careva din stabii de la judet? E adevarat ca interesul edililor comunali
De comuna Itesti a aflat careva din stabii de la judet? Edilii locali ne spun de vreo 20 de ani ca exista documentatie pentru asfaltare.