Cine a spus că „rock-ul a murit” înseamnă că a lipsit vineri seara din sala de concerte a Ateneului băcăuan, unde, în lipsa unui stadion plin de sute de mii de decibeli și de efecte luminoase eclatante, rock’n’roll-ul a respirat cât se poate de viu și vivace prin aportul orchestrei simfonice a Filarmonicii „Mihai Jora” și a corului „Armonia” al Colegiului Național de Artă „George Apostu”. De data aceasta, Bach, Mozart, Beethoven ori Chopin au făcut loc unor „tinerei” nebunatici, pe numele lor John Lennon, Mick Jaeger, Freddie Mercuryși alții ca ei, care au cucerit sala încă de la primele acorduri.
Deși a fost a doua ediție a unui asemenea concert, și cu toate că repertoriul a fost cam același ca și în decembrie 2011, acestea nu au diminuat cu nimic succesul repurtat de muzicienii băcăuani, având un atu incontestabil prin prezența la pupitrul dirijoral a maestrului Ovidiu Bălan care, ca un veritabil rockstar, s-a dezlănțuit trăgând după el public și orchestră într-o tornadă muzicală. La început, spectatorilor li s-a dat „Satisfaction” (Rolling Stones), călcând în ritmul lui „Peter Gunn Theme” (Henry Mancini), după care, amintindu-li-se că „Everybody Need Somebody to Love” (Solomon Burke), și-au dat seama că „Another One Bites the Dust” (Queen) și, după ce au respirat „Smoke on the Water” (Deep Purple), au urcat „Stairway to Heaven” (Led Zeppelin). Pe urmă, melomanii băcăuani, atât cei la costum și cravată, cât și purtătorii de piercing și frizuri mohawk, s-au lăsat purtați pe străzile din Liverpool alături de cei patru băieți teribili adunați sub numele de The Beatles, fredonând „Michelle”, „Ob-La-Di Ob-La-Da”, „All You Need Is Love”, „Let it Be”, „Hey Jude”, „Yesterday” ori „The Yellow Submarine”.
Partea a doua a adus urcarea pe scenă a tinerilor muzicieni care formează Corul „Armonia” al Colegiului Național de Artă „George Apostu”, pregătiți de profesorul Gheorghe Gozar. Din acel moment s-a instalat atmosfera Queen, prin care s-au respirat piese muzicale preum „Flash Gordon”, „Friends Will Be Friends”, „Love of My Life”, „It’s a Kind of Magic”, încununate cu nestemata de pe coroana reginei reprezentată de „Bohemian Rhapsody”, interpretată magistral. Aceasta a dus la chemarea la rampă a artiștilor copleșiți de aplauzele îndelungi și de ovațiile admirative ale publicului, răsplătit mai apoi cu trei bis-uri, tot Queen, prin interpretarea pieselor „Radio Ga Ga” și „We Will Rock You”, moment în care maestrul Ovidiu Bălan s-a întors către public și s-a destăinuit.
„Dimineață, la repetiții, orchestra m-a certat că iau un tempo prea mișcat. Eu am zis că așa văd pe partitură. După aceea, m-am mulat eu după tempo-ul dorit de orchestră, apoi mi-am luat și pulsul. Și, într-adevăr, pulsul meu este mult mai rapid decât al lor”, a explicat dirijorul pătimașa trăire a pieselor muzicale prin care rock-ul a reînviat, a respirat și a cucerit. (Liviu MAFTEI)
Lasă un răspuns