Monitorizarea pietei facuta, sistematic, de Agricola Bacau releva ca bugetul alocat achizitiei de alimente s-a redus la nivelul familiei, dar într-o masura mai mica decit bugetul alocat de consumatori pentru alte categorii de bunuri. „Din acest motiv – spune presedintele companiei, Grigore Horoi -, industria în care ne desfasuram activitatea este mai putin afectata, comparativ cu alte industrii.
Remarcam, totusi, o orientare mai evidenta a consumatorilor spre produse cu preturi unitare ceva mai mici, o mai mare exigenta a acestora în alegerea produselor, în special din punct de vedere al calitatii lor sau, mai exact, din punct de vedere al raportului calitate-pret”.
Specialistii de la Agricola spun, insa, ca piata traditionala este în suferinta. Din cauza fragilitatii economice, multe companii de distributie si retail sint amenintate de faliment, în vreme ce marile retele de retail modern sint în expansiune. Ei au mai observat ca procesul de concentrare a industriei carnii si produselor din carne se va accelera, astfel încit vom asista, într-un viitor nu prea îndepartat, la constituirea unor „poli de putere”. (Petru DONE)
Lasă un răspuns