• De circa trei luni, o soluție pentru achitarea facturilor Romtelecom se poate face aproape exclusiv la ghșeul bancar. La bancă ai de ales între trei modalități de plată: prin cont curent, la bancomat sau prin numerar
În fața unui bancomat din centrul Bacăului s-a făcut coadă. Un posesor de card electronic, pe care tocmai a primit salariul, încearcă parcă marea cu degetul: ar vrea să plătească de aici factura telefonică, dar ceva nu merge. În spate coada de oameni tot mai nervoși crește, iar pe jos cad o mulțime de chitanțe de bancomat. Deși pentru mulți utilizarea bancomatelor pentru astfel de operațiuni poate părea o joacă de copil, și mai mulți băcăuani se tem încă de plata facturilor cu cardul, pentru că nu știu să butoneze aparatul.
Operatorul de telefonie fixă Romtelecom, oferă clienților săi posibilitatea de a plăti factura telefonică la peste 600 de ghișee ale băncilor din toată țara. Printre acestea sînt și cele ale băncilor cu sucursale în județul Bacău: Banca Comercială Română, Banc Post, Banca Transilvania, Romexterra Bank, ING Bank, Banca Romănească, Banca Țiriac și ABN Amro Bank. Clienții trebuie doar să dețină factura și să se prezinte la orice ghișeu semnalizat cu mesajul ”Aici puteți plăti factura telefonică”. Mai mult, posesorii de card emis de una dintre băncile partenere își pot plăti factura telefonică la orice bancomat al băncii respective, după completarea unui formular (disponibil la sediul băncii sau la oficiile Romtelecom). Circa 80 de bancomate sînt accesibile în județul Bacău, la orice oră. Astfel, facturile pot fi plătite din contul curent, de la bancomat (ATM) sau prin numerar, la ghișeul băncii.
Plata din contul curent
Titularul unui cont curent bancar mandatează banca să efectueze plata facturilor telefonice (pentru utilizarea telefoanelor fixe sau mobile) în numele său. În mandat, acesta poate face unele restricții de termen și/sau sume. Banca va efectua, astfel, din proprie inițiativă plata (direct debit) în limita disponibilului din cont, fără a mai fi necesar acceptul titularului de cont, iar virarea sumelor în contul beneficiarului are loc a doua zi lucrătoare. pentru aceasta, clientii băncii care au deschis un cont curent completează un formular de împuternicire standard numit „Mandat de autorizare”. Pe de altă parte, trebuie înștiințat beneficiarul plății despre opțiunea de plată din cont, pentru ca acesta să transmită factura telefonică lunară a abonatului la bancă.
Plata direct de la bancomat
Titularii de abonamente de telefonie fixă, persoane fizice sau juridice, care sînt în același timp și titulari de carduri emise de una dintre cele opt bănci cu cont în lei, își pot plăti facturile telefonice direct de la bancomat (ATM). Și de aici, virarea sumelor în contul beneficiarului are loc a doua zi lucrătoare. După introducerea cardului în ATM și tastarea PIN-ului, se optează pentru operațiunile pe card (în lei), după care apare afișat meniul de opțiuni. Cum se procedează? Din meniu se selectează rubrica „transfer” și se va deschide o listă de opțiuni de transfer, printre care transferuri către RomTelecom. Se selectează „Romtelecom”, după care se tastează suma menționată pe factura telefonică și se validează operațiunea. După cîteva secunde, se eliberează chitanța în care sînt menționate tipul și suma transferului (aceasta atestă efectuarea plății).
Plata cu numerar, la ghișeele băncii
Prin unitățile teritoriale ale celor opt bănci se pot încasa facturile telefonice emise de Romtelecom direct prin casierii, fără a mai fi necesară deschiderea unui cont curent pe numele abonatului. Durata operațiunii vizează virarea sumelor în contul beneficiarului, care are loc, de asemenea, a doua zi lucratoare. Pentru ușurarea operațiunilor de încasare a facturilor, Romtelecom Bacău mai acceptă, încă, plata acestora la propriile ghișee de informații, pînă cînd, probabil, tot băcăuanul se va deprinde cu băncile și operațiunile bancare. (Petru DONE)
Lasă un răspuns