Agenția de Dezvoltare Locală (ADL) Bacău a finalizat proiectul „Sustenabilitate printr-un management integrat al patrimoniului cultural – Sustcult”.
Acesta a fost finanțat prin Programul de Cooperare Transnațională Sud Estul Europei. Proiectul a demarat la ianuarie 2011 și a durat 40 de luni. A avut un buget total de 1.707.080,78 euro. Proiectul Sustcult a inclus 12 parteneri care au experiența și capacitatea de a implementa un management cultural eficient pentru obiectivele propuse: orașul Venetia (Italia) -partenerul lider, Universitatea Ca Foscari – CIRDFA (Italia), Universitatea din Nova Gorica (Slovenia), Agenția de Dezvoltare Regională din Nordul Primorska ltd. Nova Gorica (Slovenia), Forumul Culturilor Europene: Regiunea Adriatic-Ioniană (Grecia), Institutul Național al Patrimoniului (România), Agenția de Dezvoltare Locală Bacău (România), Ister-Granum European Grouping pentru Cooperare Teritorială (Ungarua), orașul Ohrid (Macedonia), orașul Berat (Albania), Directoratul Regional al Culturii Naționale (Albania), biroul UNESCO din Veneția (Italia – partener strategic asociat (observator). „Obiectivul general al proiectului a constat în dezvoltarea, testarea și diseminarea unei metodologii comune, flexibile în vederea elaborării planurilor de management și integrarea acestora în procesul de planificare teritorială care promovează protejarea și utilizarea sustenabilă a valorilor culturale ca instrumente de dezvoltare economică și socială – a declarat Liviu Scarlat, directorul ADL Bacău.
Proiectul Sustcult a vizat atingerea următoarelor rezultate: creșterea gradului de conștientizare în rândul populației și a grupurilor co-interesate cu privirea la valoarea patrimoniului și atragerea de fonduri în vederea dezvoltării durabile; schimb de informații referitor la patrimoniul cultural; realizarea unei metodologii comune în vederea unui management sustenabil a patrimoniului cultural; întărirea capacităților de gestionare și promovare a patrimoniului cultural; integrarea siturilor de patrimoniu în instrumentele de planificare; o mai bună înțelegere și cunoaștere a oportunităților de piață și a strategiilor în vederea atragerii de turiști”.
Lasă un răspuns