– tunelul pasajului subteran a fost finalizat in cursul zilei de ieri – la eveniment a fost prezent si primarul Romeo Stavarache, care s-a declarat incintat de lucrare si bucuros ca solutia aleasa, de a nu se deranja traficul feroviar, a fost cistigatoare – prefabricatul de 86,7 metri a fost impins pe sub cele 14 linii de cale ferate, din cartierul CFR si a iesit pe strada Oituz – urmatoarea etapa va fi amenajarea interioara a pasajului si legarea tunelului de rampele de acces
Actiunea de sapare a tunelului pe sub liniile de cale ferata, la pasajul subteran Oituz – Stefan Guse, din municipiul Bacau, s-a incheiat in cursul zilei de ieri. Imensul prefabricat din beton a fost impins pe o distanta de 82,7 metri, dinspre cartiertul CFR spre strada Oituz.
Constructia pasajului subteran din Bacau este o premiera nationala, data fiind tehnica folosita la lucrarile de lansare a prefabricatului pe sub liniile de cale ferata.
Pina acum nu s-a mai construit un tunel dupa aceasta tehnica italiana si nu s-a mai impins pneumatic un colos de beton de asa dimensiuni. La realizarea prefabricatului de peste 86 metri lungime si doi pereti laterali inalti de 10-12 metri latime au fost utilizati peste 2.000 de metri cubi de beton.
Prefabricatul are o greutate de 6.000 de tone. El a traversat toate cele 14 linii de cale ferata, iar ieri, tunelul a iesit in cealalta parte. „Cu toate situatiile imprevizibile am reusit sa terminam tunelul cu bine. Tot prefabricatul, de 86,70 metri, este asezat in pozitie definitiva.
Tin sa ii multumesc primarului Romeo Stavarache, care, inginer fiind, a avut curajul si capacitatea tehnica de intelegere si a acceptat o tehnologie noua, in premiera pentru Romania”, a declarat Grigore Ioanid, liderul consortiului “SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti”.
Urmatoarea etapa din lucrare va fi amenajarea interiorului tunelului, pentru traficul auto, precum si legarea acestuia cu rampele de acces. Muncitorii vor proteja zilele acestea intrarile din tunel, pentru conservarea lor pe timpul sarbatorilor de iarna si vor relua munca din ianuarie.
Pasajul va fi functional din mai
Primarul Bacaului s-a deplasat ieri la lucrare si s-a declarat multumit de modul in care constructorul a inteles sa isi faca treaba.
„Sintem intr-un moment foarte important al acestei investitii, poate cel mai important. Am reusit sa depasim toate problemele ivite si am ajuns la capat cu tunelul.
Este o premiera nationala si o spun, chiar daca voi parea lipsit de modestie, ca acel curaj nebun, pe care l-am avut cind am acceptat aceasta solutie, s-a dovedit a fi de bun augur, iar solutia cistigatoare.
Faptul ca nu s-a “deranjat” nici o linie de cale ferata din cele 14, nu s-a “deranjat” circulatia nationala si internationala a trenurilor, a demonstrat ca solutia a fost corecta, chiar daca riscurile au fost foarte mari.
De acum mai sint de realizat cam 40% din proiect si speram ca pina la sfirsitul lunii mai sa facem rampele, bretelele, sensurile giratorii si sa deschidem circulatia.
Reusita acestei investitii ma face sa fiu optimist si foarte mobilizat pentru atragerea de bani, de resurse financiare pentru alte proiecte atit de importante pentru bacauani», a declarat primarul Romeo Stavarache.
Edilul Bacaului a precizat ca cel mai probabil, vineri, daca vremea va permite asfaltarea noi pasarele de pe strada Garii, circulatia se va redeschide pe aceasta strada.
Unul dintre cele mai moderne pasaje din tara
Pasajului subteran, o investitie ce se realizeaza prin fonduri europene, costa peste opt milioane de euro. El va avea o lungime de 300 de metri si este structurat pe trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m.
Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m.
Siguranta circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%.
Lucrarile la pasajul subteran sint realizate pina acum in proportie de 55% pe total proiect. Gradul de realizare a pasajului propriu zis este de 65%, mutarea retelelor utilitare provizorie s-a realizat in porportie de 80%, iar continuitatea traficului stradal este realizata in proportie de 60%.
Felicitari! Sarbatori fericite… meritate!
Felicitari Primariei pt. fondurile aduse in oras … Pacat ca nu s-a facut pasajul pe 4 benzi … Daca se vroia cu adevarat sa se dezvolte orasul pe axa E – V se facea pasajul pe 4 benzi … In Bucuresti s-au cheltuit 20 de milioane de euro pt. exproprierea proprietarilor pt. realizarea blvd-ului Uranus … In Bacau cu 1 milion se puteau expropria cativa proprietari de terenuri si cladiri din zona pasajului … Se puteau crea doua benzi spre str. V. Alecsandri si Oituz (spre centru) si doua benzi dinspre str. Oituz si I.S. Sturdza (spre Magura) … Pe viitor se pot crea alte doua benzi (daca se expropriaza … ) dar o sa arate pasajul ca un rahat tinand cont ca ar fi despartit de ziduri de beton si nu axat pe intersectia strazilor respective …