– investitia va costa aproape 40 de milioane de lei si va consta in modernizarea pasarelei Margineni, a podului peste piriul Trebes si a Caii Moinesti
Municipalitatea bacauana a pus la punct un amplu proiect de imbunatatire a infrastructurii rutiere din oras. Acesta are in vedere amenajarea si modernizarea cailor importante de iesire si intrare in oras. Podul Serbanesti a fost deja finalizat, iar acum se fac actele pentru modernizarea Caii Moinesti. Investitia va incepe dupa finalizarea pasajului rutier subteran Oituz – Stefan Guse, pentru ca circulatia sa nu se blocheze la iesirea spre Vest din oras. Consilierii locali bacauani au aprobat la ultima sedinta unele modificari legate de bugetul proiectului. Astfel, Primaria Bacau va cofinanta acest proiect cu doua procente din valoare, respectiv 605.668,06 lei. Costurile neeligibile se vor ridica la 8,6 milioane de lei, din care peste sapte milioane de lei vor fi recuperati de la bugetul de stat din TVA. Modernizarea Caii Moinesti se va face cu fonduri europene, prin Programul Operational Regional 2007 – 2013, axa pioritara „Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere”. Valoarea intregului proiect de investitii al municipalitatii bacauane se ridica la 38,9 milioane de lei. El face parte din cele sapte investitii majore ale Primariei Bacau in infrastructura orasului alaturi de modernizarea strazilor 9 Mai, Miorita, I.L. Caragiale si Milcov, reabilitarea pasajului Letea, construire locuinte sociale pe strada Henri Coanda, reabilitarea caminului de batrini si crearea si modernizarea spatiilor verzi.
Modernizarea este impartita pe trei segmente
Proiectul de modernizare a Caii Moinesti se va derula pe trei segmente: lucrariri la pasarela Margineni, la Calea Moinesti si la podul de peste piriul Trebes. Calea Moinesti este un important nod rutier ce leaga orasul de Moinesti, Comanesti, Tirgu Secuiesc, Slanic Moldova, Miercurea Ciuc, Sfintu Gheorghe sau Brasov. Pasajul Margineni are o lungime de 624 metri. Acesta va fi refacut practic din temelii. Lucrarile vor consta in largirea lui la patru benzi de circulatie, realizarea pistelor pentru biciclisti, cite una pe fiecare sens de circulatie, asigurarea iluminatului si inlatarea lui cu un metru, conform normelor CFR. Lucrarile la Calea Moinesti vor consta in amenajarea pistelor de biciclisti, reabilitarea trotuarelor si a iluminatului public. Calea Moinesti are o lungime de 1.050 metri. La podul peste piriul Trebes va fi refacuta structura de rezistenta a acestuia, trotuarelor si piste de biciclisti. Tot in acest proiect va intra si amenajarea intersectiei de dupa pasarela Margineni in oras, intre strazile Mioritei – Calea Moinesti – Energiei. In intersectie vor fi amplasate insule de dirijare a traficului.
Lasă un răspuns