Santierul pasajului subteran ce va deschide municipiul Bacau spre Vest a fost sfintit luni de preoti. Evenimentul a avut loc de la ora 16.00, la iesirea pasajului spre Onesti, in zona penitenciarului bacauan. In spiritul credintei crestine si pentru ca lucrarile sa porneasca intr-un ceas bun, santierul a fost sfintit de preoti. La slujba au luat parte reprezentanti ai Primariei Bacau, in frunte cu primarul Romeo Stavarache, consilieri locali, proiectantul, verificatorul proiectului, Unitatea de Implementare Proiecte, din cadrul Primariei Bacau, care au lucrat la acest proiect, precum si angajatii firmei constructorare. Ceremonia s-a dorit a fi una restrins, doar cu cei implicati in acest proiect atit de important pentru comunitatea bacauana.
Primul proiect pe tara, un pasaj ultramodern
Proiectul pasajului subteran s-a clasat pe primul loc pe Regiunea Nord-Est si in martie a fost semnat contractul de finantare. Investitia este finantata prin Programul Operational Regional, pe componenta de infrastructura. El va avea o lungime de peste 260 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. El va fi compus din trei zone distincte, rampa Stefan Guse ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%. Licitatia pentru constructia pasajului subteran Oituz – Stefan Guse a fost cistigata de consortiul SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti. Lucrarile sint estimate sa dureze 14 luni
nedumeritul a zis
Cand an citit am crezut ca e o gluma.Sper ca nu crede nimeni in spectacole de acest gen..contra plata bineinteles preotii sfintesc (zic ei) si bordeluri ,si crasme..si cazinouri.DOAMNE…CATI PROSTI PE METRU PATRAT IN TARA ASTA…
Anonim a zis
La ce serveste ???
Nici macar n suntem in an electoral !
Ganditi-va cate slujbe ar fi trebuit sa faca elvetienii sau austriecii ? sta numai pt. ca suntem o tara de prosti unde asemenea manifestari tin ! Lumea a 3-a !!!!!!!
G.I. a zis
Nedumeritule ,ptr. ca te-ai luat de un aspect la care daca tu nu esti deacord,mai bine taceai iti spun ca tu esti primul „nedumerit” din tara.