Presedintele Basescu ne indeamna sa cumparam produse românesti ca sa ajutam economia nationala sa faca fata crizei. El a promis sa dea primul exemplu, abandonind Volkswagen-ul pentru o Dacie Logan si cumparind rosii, lapte si unt românesc.
Desigur, are prea putina importanta faptul ca e cam tirziu sa abandoneze VW-ul din moment ce deja a fost cumparat iar banii s-au dus la firma nemteasca. Dar nu asta este problema.
O campanie „Buy romanian” este tardiva si prea putin de folos. In primul rind e vorba de problema calitatii si a preturilor. Legumele si fructele românesti sint mai scumpe decit cele din strainatate. Hainele trec prea lejer de CTC si arata oribil cu atele netaiate. Loganul costa cit nu face.
A cumpara astfel de produse insemana, de fapt, a baga bani in buzunarul unor patroni complet neinteresati de ceea ce spune cumparatorul.
Pe de alta parte, sa vedem ce se intimpla in SUA. O tara care se pregateste sa sprijine financiar industria auto, o industrie care, insa, nu a tinut cont de preferintele cumparatorilor. Anul trecut doar 47 la suta din masinile cumparate in SUA au fost americane. Cu alte cuvinte, cumparatorii nu au fost multumiti de oferta americana de masini, dar industria a continuat sa produca modele nevandabile. Iar acum americanii trebuie sa sustina din propriul buzunar indolenta marilor firme.
Pe de alta parte, sa zicem ca vom cumpara (eu ca si pina acum) lapte, unt, brinza, carne, toate astea produse in România. Dar aproape toate hypermarketurile (care incaseaza grosul pretului) au patroni straini. Cu ce ajut industria nationala daca doua treimi din adaosul comercial al unui pachet de unt iese din tara?
Lasă un răspuns