• zeci de persoane s-au înghiontit și certat la ghișeul de eliberare a bonurilor pentru cabinetele din policlinica Spitalului Județean • conducerea Policlinicii a pus la dispoziția asiguraților și un telefon pentru programări, dar numărul bonurilor rezervate este limitat
Zeci de persoane s-au certat și înghiontit ieri la policlinica din Spitalul Județean. Cauza scandalului a fost programarea la consulații în baza bonurilor. Oamenii s-au așezat la rînd pentru a-și lua biletele de programare la medicii specialiști din ambulatoriul spitalului. Persoane cu afecțiuni cardiace, cu pusee de tensiune, cu fracturi, în cîrje sau sprijiniți de rude, s-au așezat la coadă pentru a prinde un bon la medic. La un moment dat, răbdarea oamenilor a luat sfîrșit, mai ales că unii au încercat să sară peste coadă, susținînd că boala lor nu le permite să stea în picioare la rînd. De aici și pînă la certuri a fost un mic pas.
„Eu stau aici de o oră? Cum vii tu și te bagi în față? Tot bolnavă sînt și eu. Dacă erai grăbită, puteai să vii de dimineață să îți iei bon”, i-a spus o femeie unei alte bolnave, care a încercat să spargă coada. În spate, un bătrîn în cîrje, venit la consultații la Ortopedie, abia se mai ținea pe picoare. „Eu ce să mai zic? Stau aici de mai bine de jumătate de ceas și nu am vrut să intru primul, deși stau în cîrje. Stați, dom’le, la coadă ca tot omul, că doar și mîine e o zi. Și așa bonurile pentru azi s-au dat cu noaptea în cap”, a spus bătrînul. După alte înghionteli și vociferări și intervenția personalului care eliberează bonurile, oamenii s-au liniștit.
O consultație la un medic specialist din ambulatoriul de specialitate al spitalului este un adevărat calvar. De luni bune, bolnavii trebuie să vină cu noaptea în cap la Policlinică pentru a-și lua un bon de programare. Apoi se întorc acasă, urmînd să revină la spital cînd anticipează ei că le vine rîndul la doctor, în funcție de numărul trecut pe bon. Ca să fie siguri că ajung printre primii în cabinetul medicului la care doresc să ajungă, bolnavii trebuie să ajungă la Policlinică pentru un bon în jurul orei patru dimineața. După o oră, deja la uși se strînge puhoi de lume, iar listele sînt făcute. Așa că mai ușor este să îți iei un bon pentru o programare după-amiaza. Pentru a preîntîmpina cozile și certurile dintre oameni s-a pus la dispoziția asiguraților și un telefon unde aceștia pot face programări. Prea puțini însă apelează la telefon, majoritatea preferînd să vină să ia bonul direct de la policlinică.
Conducerea ambulatoriului a pus la dispoziția pacienților numărul
de telefon 520.533, unde aceștia pot obține un bon fără să se mai
prezinte la ghișeu. Numărul bonurilor care pot fi obținute prin telefon este limitat. Pentru fiecare cabinet de specialitate se pot rezerva zilnic cîte cinci bonuri. Acestea sînt destinate cu precădere persoanelor greu deplasabile, celor situate la distanțe mari, dar și
celor care vor să evite cozile matinale. Bonul se ridică în momentul
în care pacientul se prezintă în policlinică. Pentru consultație, bolnavul trebuie să aibă asupra lui bilet de trimitere de la medicul de familie, adeverință din care să reiasă că este la zi cu plata la bugetul asigurărilor de sănătate, adeverință de la locul de muncă, de elev sau militar, după caz și carnetul de sănătate. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns