• o învățătoare de la Școala 15 Bacău contestă modul de realizare a punctajului în școala la care a predat • alți dascăli au contestat criteriul prunctajului în detrimentul domiciliului, la restrîngerile de activitate
Ședința publică de mobilitate a personalului didactic desfășurată ieri în amfiteatrul Colegiului Național „Ferdinand I” s-a transformat într-un nou scandal. Numulțumiții au fost, de această dată, învățătorii care contestă modul de acordare a punctajelor date de directorii unităților de învățămînt din municipiul Bacău. Cea mai înverșunată a fost învățătoarea Ana Butnaru, de la Școala 15 Bacău, care a acuzat conducerea școlii la care a predat că nu a luat în calcul toate hîrtiile introduse la dosar și care i-ar fi adus puncte ce o clasau mai sus în topul realizat la școală. „Eu am avut publicații, însă în școală au fost luate în calcul, la întocmirea dosarelor de restrîngere de activitate, doar studiile. Am avut de pierdut, pentru că, dacă la toată lumea se calculau publicațiile, punctajul meu ar fi fost mai mare, iar la restrîngere ar fi plecat o altă colegă din școală, care ar fi avut un punctaj mai mic”, s-a plîns, în fața Comisiei de mobilitate, învățătoarea Butnaru.
Membrii comisiei nu au avut altceva de făcut decît să constate că orice contestație a punctajului din școală este tîrzie și că, altă dată, dacă mai sînt nemulțumiți de felul în care directorii acordă punctajul, ei pot depune constatații la ISJ. În sprijinul învățătoarei de la Școala 15 au sărit și alte învățătoare din oraș, care au atras atenția asupra faptului că directorii calculează punctajele după cum vor ei, fără să țină cont de regulament. Pentru că, după evaluarea dosarelor la Inspectoratul Școlar, învătoarea Butnaru a rămas cu același punctaj, destul de mic în comparație cu alți învățători din oraș, învățătoarea de la Școala 15 a rămas cu restrîngere de activitate nerezolvată, fiind detașată pe un post rezervat la Școala 10 Bacău. Anul viitor, ea va trebui să vină din nou cu dosarul în mînă și să-și rezolve problema postului.
Un alt învățător a fost nemulțumit de faptul că la restrîngerea de activitate s-a luat în calcul, ca principal criteriu de departajare, punctajul, și nu domiciliul. De loc din Moinești, învățătorul al cărui post de la Școala Specială a fost dat la restrîngere de activitate a făcut scandal pentru că o învățătoare cu domiciliul în Comănești a solicitat un post la o școală din Moinești. „Ar trebui să se ia în calcul crieteriul umanitar, pentru că nu mi se pare normal ca la restrîngere de activitate să nu se ia prima dată domiciliul în calcul”, a sărit, nemulțumit, învățătorul din Moinești. „Nu discutăm despre principii, ci despre ce spune legea. Metodologia prevede că la restrîngere de activitate prioritate are punctajul. Noi am făcut propuneri la Minister și cum am făcut, exact așa au rămas”, a răspuns inspectorul adjunct Livia Sibișteanu, președintele Comisiei de Mobilitate a Personalului Didactic.
Ședința de repartizare a posturilor la învățători s-a prelungit, în acest an, mai bine de șapte ore, dar cîțiva dintre învățătorii de la pretransfer care au avut răbdare să stea pînă la sfîrșit au prins posturi mai bune. Șefii Comisiei au decis ca, după restrîngerile de activitate, dacă mai sînt posturi titularizabile cu viabilitate de cel puțin patru ani, acestea să fie date la pretransfer. În acest fel, profesori care predau la Podu Turcului sau la alte școli unde naveta este foarte dificilă au venit la școli mai apropiate de Bacău. Tot ieri au fost rezolvate cererile de pretransfer și restrîngere de activitate ale profesorilor de biologie, educație fizică, istorie, geografie, religie, învățămînt special, socio-umane și muzică. Astăzi vor fi discutate dosarele educatorilor și profesorilor de la celelalte discipline. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns