• în următoarele două luni, toți administratorii asociațiilor de locatari vor fi supuși procedurii de atestare
Huzureala administratorilor de asociații care, în cea mai mare parte, s-au obișnuit să nu facă altceva decît să încaseze banii populației pentru utilități ar putea lua sfîrșit în următoarele luni. Conform HG 400/2003, referitoare la normele metodologice de organizare și funcționare a asociațiilor de proprietari, Primăria Bacău va trebui să realizeze în perioada următoare atestarea pe post a celor care administrează banii locatarilor. Criteriile de atestare sînt aceleași ca și pînă acum, însă evaluarea propriu zisă se anunță mult mai riguroasă decît a fost pînă de curînd. Raportul de activitate care prezintă detaliat debitele și încasările, precum și activitatea gospodărească din imobilele incluse în asociație sînt doar cîteva dintre testele pe care trebuie să le treacă administratorii asociațiilor. În plus, ei trebuie să se pună la curent cu noutățile legislative din domeniul lor de activitate, lucru care nu este deloc ușor dacă avem în vedere că numai de la începutul acestui an au intrat în vigoare trei acte normative care reglementează activitatea asociațiilor de locatari și de proprietari. Ca să fie siguri că administratorii vor fi, cel puțin după atestare, mai preocupați de prevederile legislative care le reglementează activitatea, organizatorii examinării îi vor supune unui test scris de legislație. Un alt hop ce care trebuie să îl treacă cei care vor să administreze banii locatarilor este că trebuie să obțină acordul comitetului asociației și al președintelui. Cazurile administratorilor care au fost arestați deoarece au fost prinși că și-au însușit banii oamenilor au dat de gîndit celor care au drept de control asupra activității financiare a administratorilor, astfel că, și din acest punct de vedere, selecția va fi mult mai riguroasă.
Atestarea propriu-zisă a administratorilor va avea loc în perioada iulie – august și îi va viza pe toți cei peste 200 de administratori ai asociațiilor din municipiul Bacău. Legea spune că, chiar dacă atestarea este obținută de administratori, aceasta nu este definitivă, fiind valabilă doar în următorii trei ani. Teoretic, fără acest aviz al primăriei, administratorii nu își pot desfășura activitatea, însă au fost și situații în care administratori fără atestat au gestionat banii locatarilor. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns