Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere a aprobat lansarea licitațiilor pentru cele patru loturi montane ale A8 care au mai rămas de atribuit. Este vorba de secțiunea Sărățeni-Pipirig, cu o lungime totală de 116 km.
Cele patru proceduri vor fi lansate pentru loturile:
- (1C) Sărățeni-Joseni (32,4 km)
- (1D) Joseni-Ditrău (14,4 km)
- (2A) Ditrău-Grințieș (37,9 km)
- (2B) Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Pe traseul celor patru loturi, care traversează munții în județele Mureș, Harghita și Neamț, sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare care vor fi prevăzute în anunțurile de licitație sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1C, 2A și 2B, iar pentru Lotul 1D, 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție). Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027), precizează cei de la CNIR într-un anunț făcut imediat după ședința CA.
În ce stadiu se află celelalte segmente din A8
Conform Ziarului de Iași, cele două capete ale sectorului montan, Tg. Mureș-Miercurea Nirajului și Tg. Neamț-Moțca, sunt deja atribuite, iar primele lucrări vor începe în zilele următoare pe sectorul de dincoace de munți. Contractele de proiectare și execuție pentru următoarele două loturi, Miercurea Nirajului-Sărățeni și Pipirig-Tg. Neamț, au fost scoase la licitație astă-primăvară, iar acum ambele sunt în etapa de evaluare a ofertelor.
Pentru sectorul ieșean al A8, studiul de fezabilitate actualizat urmează să treacă la începutul săptămânii viitoare de ultima comisie tehnico-economică, cea interministerială, iar apoi guvernul să emită hotărârea prin care să aprobe indicatorii tehnico-economici. Dacă asta se va întâmpla luna aceasta, o primă licitație ar putea să fie lansată în cel mai optimist caz până la sfârșitul anului.
Lasă un răspuns