Modelul si continutul formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si accesul la informatiile din cazierul fiscal vor fi modificate printr-un ordin al ministrului Finantelor Publice. Pentru aceasta – ne-a informat Directia Generala a Finantelor Publice Bacau -, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a elaborat un proiect de act normativ.
Iata, astazi, celelalte modificari aduse, care vizeaza conditiile de scoatere din evidenta cazierului a datelor sau faptelor inscrise in bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale, prin circumstantierea acestor conditii in functie de natura faptelor inscrise.
Datele privind atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent se scot din cazierul fiscal la data stingerii creantelor fiscale datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare, insa nu mai devreme de 1 an de la data comunicarii deciziei organului fiscal competent ramase definitiva in sistemul cailor administrative sau judiciare de atac.
in situatia in care creantele fiscale nu au fost stinse in termen de 5 ani de la comunicarea deciziei, scoaterea din evidenta se realizeaza incepind cu aceasta data.
Datele privind inactivitatea fiscala inscrise in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate inactive si al reprezentantilor legali ai acesteia se scot din cazierul fiscal al acestora, in functie de motivul declararii starii de inactivitate fiscala, dupa cum urmeaza:
a) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile Codului de procedura fiscala, intrucit nu si-au indeplinit obligatiile declarative prevazute de lege, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali la data reactivarii contribuabilului;
b) pentru contribuabilii declarati inactivi fiscal, in conditiile Codului de procedura fiscala, de activitatea de inspectie fiscala, datele privind inactivitatea fiscala se scot din cazierul fiscal al persoanei juridice inactive si al reprezentantilor legali dupa implinirea unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului.
In ceea ce priveste procedura si formularistica utilizate de organele fiscale teritoriale pentru actualizarea informatiilor inscrise in cazierul fiscal, inclusiv pentru scoaterea faptelor si situatiilor inscrise in aceste baze de date, precizam ca acestea sint aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.260/2007 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, cu modificarile si completarile aduse prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2943/2009.
De asemenea, prin Ordonanta Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Rominiei, Partea I, nr. 626 din 2 septembrie 2011, au fost modificate prevederile legale referitoare la declararea contribuabililor inactivi, precum si la reactivarea acestora. Astfel, anterior acestor modificari declararea contribuabililor inactivi si reactivarea acestora se faceau prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar incepind cu intrarea in vigoare a noilor prevederi, declararea inactivitatii fiscale si reactivarea se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului.
Avind in vedere ca starea de inactivitate fiscala se inscrie in cazierul fiscal atit al persoanei juridice inactive, cit si al reprezentantului legal al acesteia, este necesara si modificarea procedurii de inscriere in cazierul fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 260/2007. (Petru DONE)
Lasă un răspuns