UPDATE: În urmă cu câteva minute, senatorul Dragoș Beenea, președintele PSD Bacău, a comentat rezultatul votului pe legea autostrăzii Iași – Bacău – Brașov, al cărei inițiator este.
„Am inițiat și votat acest proiect de lege deși cred că o autostradă are nevoie în primul rând de FINANȚARE și de un CONSTRUCTOR ca UMBRĂRESCU! UMB GROUP, care – deși nu lucrează duminica – nu a fugit niciodată de pe niciun șantier! Mulți moldoveni folosesc drept cale de acces către Transilvania drumul național Focșani-Lepșa-Târgu Secuiesc, drum care nu a avut lege dar a avut finanțare și ghiciți ce constructor… Parlamentarii PSD de Bacău au prins în bugetul pe 2019 al Minsterului Transporturilor fonduri pentru a scoate la licitație SF + PTH (proiect tehnic de executie) cumulat, pași premergători obligatorii pentru licitarea execuției autostrăzii… cu LEGE!”, a afirmat senatorul Benea.
Știrea inițială:
Senatul a adoptat, miercuri, proiectele legislative de aprobare a obiectivului de investiții pentru Autostrada Brașov-Bacău, respectiv pentru Autostrada Nordului, anunță hotnews.ro.
Termenul de execuție impus prin lege este de 5 ani. Deja, în Bugetul pe 2019, sunt alocate fonduri pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic. Proiectul de lege mai trebuie aprobat de Camera Deputaților.
Comisia pentru transporturi din Senat a întocmit rapoarte de respingere a celor două inițiative legislative. Cu toate acestea, Senatul a respins raportul comisiei și a adoptat propunerea legislativă privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Bacău, în unanimitate, cu 74 de voturi „pentru”.
Proiectul a fost inițiat de senatorii de Bacău Daniel Fenechiu (PNL) și Dragoș Benea (PSD), iar co-inițiatori au fost Alina Gorghiu, Traian Băsescu, pe lângă deputații PNL Bacău, Tudorița Lungu și Ionel Palăr, parlamentariii PSD Bacău, Theodora Șotcan, Claudiu Ilișanu, Miron Smarandache, Neculai Dunava, ALDE, Constantin Avram și Viorel Ilie, și USR, Lucian Stanciu Viziteu.
Potrivit proiectului legislativ, termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada Brașov-Bacău este de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
De asemenea, obiectivul de investiții Autostrada Brașov-Bacău se finanțează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din fonduri extreme și din fonduri europene disponibile în cadrul exercițiului financiar multianual 2019-2024.
Și propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii „Autostrada Nordului” a fost adoptată de senatori, cu 72 de voturi „pentru” și o abținere, în ciuda raportului de respingere întocmit de Comisia pentru transporturi. (sursa: hotnews.ro)
De ce se face autostrada A13, Bacău – Brașov
În expunerea de motive a proiectului de lege pentru Autostrada Braşov – Bacău, se afirmă că, la 100 de ani de la Marea Unire, Moldova nu are o legătură pe autostradă cu centrul țării.
„CNAIR susţine că noua şosea de mare viteză este încadrată atât în proiectul privind Autostrada Sibiu — Braşov — Bacău, denumită iniţial A13, dar şi în noua Autostrada Braşov — Bacău — laşi. Pe bucata de la Sibiu la Făgăraş este deja în derulare un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate, ceea ce ar însemna încă un argument pentru grăbirea începerii execuţiei lucrărilor, fapt ce ar contribui la o mai bună dezvoltare regională”, se afirmă în document.
„Conform declaraţiilor oficiale, graficul de trafic pentru autostrada Braşov — Bacău înseamnă 11.000 de maşini pe zi, iar între Târgul Secuiesc şi Oneşti 13.000 de maşini pe zi, motiv pentru care construirea cu prioritate a transonului de Autostradă Braşov — Bacău şi-ar justifica utilitatea prin reducerea volumului de traffic existent şi prin eficientizarea timpilor de călătorie. Şi sub aspect financiar Autostrada Braşov — Bacău reprezintă işi justifică existenţa şi reprezintă o realizare, deoarece costurile sale estimate sunt intre 1,3 şi 2 miliarde de euro, în timp ce Autostrada laşi — Tg. Mureş, este de cateva ori mai scumpă, costul său fiind între şapte şi nouă miliarde de euro”, scrie în expunerea de motive.
Vlad constantin a zis
Sa dea dumnezeu sa inceapa ,dar de in constructor Roman ,nu strain . Ca ne fraereste si pleaca.
Ana a zis
Bravo Benea, bravo Fenechiu.
STAN a zis
A inceput bazaiala electorala.
Mai este o lege pentru autostrada A8, si???
Este mare nevoie de voturi si de finante (nu crede cineva ca publicitatea facuta este gratis).
Unde dracu’ s-a mai auzit sa dai o lege sa faci ce promiti de 20 de ani? in ce lume traim? Legi au dat multe dar primii care nu le respecta sunt cei care le voteaza.
De ce nu dati o lege sa faca ceva si Necula?
1233 a zis
Vine europarlamentarele și locale băbăeți? 3 ani au trecut în care ați supt pixul…
Kross a zis
In sfarsit o colaborare intre reprezentantii pertidelor din Bacau in interesul Bacauanilor.Cam asa trebuie sa actionati in permanenta.Indiferent din ce partied faceti parte,interesul Bacauanilor trebuie aparat.Daca nu va certati ca niste tigani pana acum,poate Bacaul era mai sus.Sa speram ca minunea nu tine doar trei zile.