Pe timp de iarnă nu este indicat să se ambaleze motorul. Plecarea de pe loc este bine să se facă cît se poate de lin și se va apăsa pedala accelerației cîte puțin. Dimineața este bine ca pornirea să se facă cu ajutorul butonului de șoc tras, urmînd ca acesta să fie împins treptat, pe măsură ce motorul se încălzește. În tot acest timp se are grijă ca zgomotul motorului să fie uniform. După zece, 15 minute de încălzire este bine să se plece în cursă. Pentru a spori aderența pe timp de iarnă este necesar ca greutatea din mașină să fie repartizată uniform pe roți. În caz de împotmolire, dacă înaintarea nu este posibilă nici prin împingere, se recomandă împrăștierea în fața roților motoare de nisip, pietriș și crengi. Pentru a avea aderență este indicat să se ruleze pe urmele lăsate de alt autovehicul. Dacă mașina nu înaintează și la accelerare roțile se învîrt pe loc se se va renunța, doarece se îngreunează și mai mult mișcarea roților. Pentru a ieși din impas se introduce maneta schimbătorului de viteză în marșarier, se accelerează ușor, progresiv, pentru a deplasa mașina cîțiva metri înapoi, după care se oprește, se scoate din viteză și se trece în treapta întîi de viteză. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns