Peste 1.000 de oameni au trecut joi, 1 mai, pragul societatii Dypety Moinesti, care a organizat prima editie a manifestarii „Ziua portilor deschise”. Grupurile de vizitatori au fost conduse de specialistii intreprinderii de autocare si transformari de microbuze pe aleile fabricii si prin halele de productie, unde au primit informatii cu privire la procesul de fabricatie. Manifestarea s-a remarcat si prin modul excelent de organizare, dar si prin interesul vizitatorilor, multi dintre ei fiind posibila pepiniera de forta de munca a societatii Dypety.
„Am organizat Ziua portilor deschise in Moinesti, pentru moinesteni si cu moinestenii – a declarat proprietarul fabricii, Petre Viorel Balan. S-a intimplat sa fie chiar la inceputul campaniei electorale, dar aceasta nu are nimic comun cu o manifestare pe care noi ne-am dorit-o dedicata moinestenilor, care trebuie sa vada mai mult decit imaginea pe care o au trecind pe linga fabrica noastra. Nu avem secrete si insasi reusita noastra in aceasta afacere nu este un secret”. Am insotit unul dintre grupurile de vizitatori si am aflat, astfel, cum se fabrica, la Moinesti un autocar, dar si cum se lucreaza pentru transformarea unui microbuz de marfa in unul de calatori. Am trecut pe la magaziile cu piese pentru procesul de productie, dar si printre nesfirsitele siruri de microbuze care isi asteptau rindul la fabricatie. Am remarcat multimea judetelor din care au fost aduse, Dypety fiind astfel prezenta cu lucrari in toate judetele tarii, cu o singura exceptie. Judetele Bacau, Neamt, Mures si Iasi detin, insa, ponderea. Am mai vazut liniile de montaj, matriteria si cea mai mare linie de vopsit autovehicule din aceasta parte a Europei, am urcat in autocare si am remarcat imbunatatirile facute de la primul model lansat aici, acum un an si jumatate.
Se simte lipsa fortei de munca
Firma Dypety a fost infiintata in anul 1995 si a luat numele dupa cel al proprietarilor ei, Diana si Petre Balan. In perioada 2003 – 2005 era doar un atelier de trasformari de microbuze in Magiresti, dar in 2005 s-a facut o investitie importanta in actuala locatie din Moinesti. In anul urmator a fost lansat si vindut primul autocar Dyparro 90T (turistic, de 9 metri lungime, cu 31 plus doua locuri). Proprietarii spun ca si denumirea acestuia este tot un acronim, de la Dypety si Ardeoani – comuna lor de bastina. Productia de serie s-a lansat in anii 2006 si 2007, cu autocarul 95T si inceperea proiectului Dyparro 110T de pina la patru stele de confort. In acest an – a precizat Petre Viorel Balan – comenzile acopera capacitatea de productie, iar numarul salariatilor a ajuns la 270. „Recrutarea fortei de munca este una dintre principalele noastre probleme – a spus managerul de la Dypety. Daca specialisti gasim mai usor, muncitorii calificati sint rari, si pentru ca nu mai avem scoli care sa-i pregateasca. Practic, noi ii pregatim, la locul de munca, pe forte proprii, cu dotare prorie”. Business-plan – ul societatii prevede ca pina in 2010 fabrica sa aiba 720 de salariati.
Mana cereasca pentru Moinesti
Dypety a devenit, astfel, a doua intreprindere, ca importanta economica din Moinesti, dupa societatile din petrol. Ea a fost organizata de la inceput pe principii moderne, occidentale, conform normelor Uniunii Europene. Municipiul Moinesti si-a implinit, dupa circa 35 de ani, destinul de producator de automobile care i-a fost harazit cind s-a pus problema construirii unei mari uzine de acest fel in Romania. Uzinele Dacia ar fi trebuit sa apara chiar pe platoul de deasupra Moinestiului, inspre comuna Poduri, dar proiectul caii ferate care trebuia sa lege Valea Trotusului de Bacau se spune ca a cintarit mai greu, iar uzina de autoturisme a aparut, in cele din urma, la Mioveni, linga Pitesti. Moinestiul a ramas ceea ce era, centrul unei importante zone petroliere si atit. Declinul acestei industrii, ca al atitor alte ramuri industriale din ultimii ani, i-a adus pe moinesteni in situatii delicate. In 18 ani, aici doar o singura inevstitie serioasa a mai aparut, intr-o fabrica de confectii. Cu proiectul fabricii de autocare de la Dypety situatia parca se mai echilibreaza.
Marca germana, rezultate la fel
Fabrica este rezultatul unei investitii in valoare de peste doua milioane de euro, intr-o fabrica de autocare si autobuze urbane si interurbane. Investitia este facuta, din surse proprii, de firma Dypety, cunoscuta in ultimii ani ca unul dintre putinii carosieri din Romania si din Europa, firma care echipa pentru transportul de persoane si de marfuri mai multe tipuri de microbuze. Firma Dypety a batut palma cu o companie de renume in industria de automobile, MAN din Germania, cu reprezentantul acesteia in Romania, firma Bavaria Automobile, si a pregatit liniile de productie. Cifra dde afaceri a crestcut de 16,7 ori fata de 2003 si a ajjuns la aproape patru milioane de euro, in 2007.Aceasta a fost depasita in aprilie 2008.
arcasul a zis
Politica de recrutare personal e proasta, atata timp cat multi de-alde George Ghintet&Co s-au aciuat in aceasta firma si fac legea pt ei si neamurile lor.Sa-l aiba oare la mana cu ceva pe dl.Petrica Balan, de pe vremea cand faceau afaceri cu padurea, dl.Ghinet gestionand atunci o parcela de padure din partea Petromservice? Pacat ca acest individ strica imaginea Dypety in conditiile in care el nu face nici macar doi bani!!!Profesionistii adevarati nu vor veni niciodata la o firma care nu pune pret pe OM si pe valoarea LUI! „Azi il angajez si maine-l dau afara”-asta-i politica Dypety, via Ghinet…De ce? Pt ca nu-mi plac ochii lui , pt ca stie prea multe despre noi si pt ca asa vrea muschii lui…
muschi lui a zis
daca le lipseste ceva la etajul superior,asa e, isi etaleaza musculatura!