– tragedia a avut loc pe drumul national DN 12A, care leaga Bacaul de Comanesti – doua echipe de la descarcerare si o macara au fost chemate la locul accidentului pentru a-l scoate pe barbat din cabina masinii
Un sofer de tir din judetul Bacau a avut parte de o moarte crunta. Constantin M., 62 de ani, a fost strivit de o grinda de beton in timp ce trecea cu tirul pe sub podul de cale ferata de la intersectia strazilor Republicii, Gheorghe Donici si Stefan cel Mare din orasul Comanesti. Trecerea podului de cale ferata Baranga este conditionata de o anumita inaltime si se pare ca in momentul in care masina inainta pe sosea a agatat grinda de gabarit a podului, care a cazut peste cabina tirului si l-a strivit pe sofer. Barbatul a murit pe loc, iar cadavrul a fost transportat la morga in vederea efectuarii necropsiei.
Soferul transporta un container cu lemn si venea dinspre Miercurea Ciuc. Localnicii spun ca la podul cu pricina au mai fost probleme cu grinda de gabarit. Aceasta a mai fost miscata din loc tot de camioanele de mare tonaj care o atingeau ori de cite ori treceau pe sub ea. De aceasta data, traversarea s-a incheiat tragic pentru soferul bacauan, strivit de greutatea grinzii. Trupul neinsufletit al lui Gheorghe M. a fost scos de sub fiarele contorsionate cu ajutorul echipelor de descarcerare.
Interventie in forta
Pompierii au actionat pentru descarcerarea victimei, care a fost predata serviciului criminalistic. Misiunea lor a fost ingreunata de grinda care cazuse peste masina, insa aceasta a fost ridicata cu ajutorul unei macarale. „In zona podului Baranga s-au deplasat doua autospeciale pentru descarcerare si autospeciale de prima interventie si comanda, incadrate de ofiteri si subofiteri. In accident a fost implicat un autotren marca Iveco, inmatriculat in judetul Bacau. Accidentul s-a produs pe drumul DN 12A, in orasul Comanesti, in momentul in care tirul a trecut pe sub un pod de cale ferata. Din cauza nerespectarii restrictiei de inaltime, acesta a acrosat o bara de gabarit, care in urma impactului a cazut peste cabina. Din nefericire, soferul in virsta de 62 ani a decedat pe loc, acesta fiind strivit in cabina”, a spus lt. Andrei Grecu, ofiter de relatii publice in cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bacau.
Circulatia a fost deviata
Circulatia in zona a fost deviata pe o ruta ocolitoare, la fata locului deplasindu-se trei echipaje de politie. Echipajele de interventie din cadrul ISU Bacau au deconectat bornele de la baterie, au decopertat partial cabina deschizind-o fortat cu ajutorul telescopului hidraulic. Victima a fost scoasa dintre fiare, iar soseaua a fost curatata de resturile rezultate in urma accidentului. Bara de gabarit a fost indepartata de pe cabina tirului cu ajutorul unei macarale apartinind unei societati comerciale. La locul accidentului au fost solicitate si doua echipaje de jandarmi care au asigurat ordinea publica in apropierea podului. La ora 23.00, circulatia rutiera a fost reluata. Politistii au demarat o ancheta la locul accidentului, stabilind dupa primele cercetari ca nu s-a respectat semnificatia indicatorului de gabarit, respectiv, inaltimea de 3,85 metri. Anchetatorii trebuie sa stabileasca cine este vinovat de producerea tragediei.
mihai a zis
Saracu’ nu a avut nici o vina, situatia este tratata de autoritati cu o nesimtire crunta si o indiferenta totala. Nu este nici primul si nici ultimul TIR care se agata de acea „grinda”. Pe indicator scrie 3.85 m si in realitate sunt doar 3.75m. S-a asfaltat si soseaua s-a inaltat cu 10 cm si ca sa nu se stranga apa sub pod (s-ar putea recalibra distantele sub podul de cale ferata) mai bine se strica zeci de TIR-uri si mai nou …….. mor si oameni (oameni simpli, daca era vreun politician se remedia situatia imediat!). Traiasca Romania Libera!
ealu a zis
|Ce greutate avea containerul ,poate a ramas omu fara frana ,k patronii incarca pt china mult tare de tot.
\ce o sa iasa la expertiza oare|?
Carmen Radovici a zis
Dupa cum se vede din fotografie, cabina este mult mai jos fata de grinda, daca a fost agatata de container cum de a aterizat pe cabina? De ce nu a cazut intre container si cabina?Loc era destul.In plus a cazut grinda de la iesirea de sub pod ,nu cea de la intrare.Ori cabina este zdrobita deasupra soferului ca si cum nici nu a avut timp sa iasa. Eu cred ca sa prabusit pe cabina fara sa fie atinsa, poate era desprinsa mai demult .Cum la noi intodeauna mortul este vinovat si autoritatile, saracele, sunt invinuite pe nedrept, nu mai este nimic de spus. Dumnezeu sa-l odinhneasca si condoleante familiei.
Cordon Marcel a zis
Draga Mihai , tu comentezi doar ca sa te afli in treaba . Sa explic moderatorului sau altui cititor pentru ca tu nu poti pricepe o propozitie simpla gen „Ana are mere”
Limita de gabarit la toate camioanele este de 4m …cauta pe google
Toate camioanele nu circula ilegal la indicatorul de 3,85 pentru ca semiremorca se poate lasa din pernele de aer astfel incat inaltimea scade pana la 3,8 metri, chiar si la transcontainer.
Vinovat este soferul. PUNCT
mihai a zis
Stimate d-le CORDON MARICEL, cred ca nu sunteti din zona si nu cunoasteti realitatea, aflati ca toate TIR-urile ce vin din directia M. Ciuc se orienteaza dupa prima grinda de delimitare a inaltimii situata inainte de pod. Trec cu bine de ea dupa ce intradevar, asa cum ati precizat „isi regleaza inaltimea din perne”, trec cu bine si de pod dupa care izbesc cu brio grinda de la iesire care asa cum va spun este mai jos decat prima si decat podul de cale ferata. Va pot trimite destule fotografii pe care le-am facut la alte camioane avariate. Mi-as permite sa va dau un mic sfat : „e bine sa nu subestimezi omul, decat dupa ce-l cunosti”.
max a zis
pt CORDON soferul trecuse dimineata pe acolo si nu a patit nimic. Acum era la a doua cursa si din cauza denivelarilor din asfalt vagonul s-a inaltat lovind bariera. In consecinta mai bine dormi ca e tarzu
criscomp a zis
bai CORDON OMBILICAL ce esti tu esti bolnav daaaaa