Compania Media One a ales Bacaul pentru derularea actiunii focus-grup in Regiunea Nord-Est, actiune care pregateste „Campania nationala de constientizare publica privind egalitatea de gen si de sanse pe piata muncii si sprijin institutional pentru dezvoltarea activitatii factorilor interesati in problematica egalitatii de sansa si gen – S.A.N.S.A”. Este vorba, in fapt, de un proiect cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Investeste in oameni!, aplicat din luna martie 2011, timp de 24 de luni, in parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale – Directia Egalitate de sanse intre Femei si Barbati, Fundatia Pestalozzi si Provincia Di Perugia – Italia (institutie publica specializata in problematica egalitatii de sanse). valoarea totala a proiectului este de peste 7,5 milioane de lei.
„Am numit acest proiect S.A.N.S.A. – a spus mangerul acestuia, Daniela Mihaita -, cu un acronim care include cuvintele cheie ale promovarii egalitatii de sanse pe piata muncii. Vorbim, astfel, de sanse, de nevoie, de acceptare, de siguranta si acces pe piata muncii. Actiunile focus-grup, pe care le organizam in fiecare regiune de dezvoltare a tarii, ne ajuta sa adunam opinii si informatii prin care camnpania noastra sa porneasca si sa se deruleze cit mai aproape de realitatea de pe piata muncii. Este un studiu calitativ, o cercetare, pentru a cunoaste perceptia la nivel social asupra problematicii egalitatsii de sanse”. Astfel, la intilnirea din Bacau au venit reprezentanti ai unor institutii ale muncii, ai unor organizatii neguvernamentale care au au ca obiect de activitate orientarea si perfectionarea profesionala, dar si intr-ajutorarea intre semeni, precum si ziaristi. Un grup de discutii pe tema proictului, despre raportul dintre discriminare si sansa pe piata muncii, despre cauzele discriminarii pe acest plan, despre subiectii unor astfel de atitudini si despre modul in care societatea poate actiona pentru a combate discriminarea si a promovsa egalitatea de sanse.
In fapt, obiectivul principal al proiectului este tocmai cresterea gradului de constientizare si informare la nivel social in directia promovarii pe termen lung a principiului egalitatii de gen si sanse pe piata muncii. Astfel, in primul an al proiectului se va derula o campanie integrata de constientizare si informare la nivel national, transmitind in rindul publicului larg bunele practici si mesaje de incurajare a egalitatii de gen si sanse pe piata muncii. Iar mesajele principale ale campaniei se vor putea cristaliza tocmai dupa derularea activitatii de cercetare pentru stabilirea situatiei actuale, respectiv dupa sustinerea seriei de focus-grupuri, in care sint sondate opiniile principalelor grupuri tinta (grupuri vulnerabile, specialisti in domeniul protectiei sociale, angajatori, ong-uri, mass media).
Cel de-al doilea an al proiectului va fi dedicat in special sprijinirii si dezvoltarii a doua structuri judetene specializate, prin derularea de activitati de formare a specialistilor, schimburi de experienta la partenerul transnational, precum si elaborarea si diseminarea unui ghid de bune practici ce va putea fi utilizat ca instrument de lucru in procesul de imbunatatire a cadrului legislativ in domeniu si pentru a asigura sustenabilitatea proiectului pe termen mediu si lung.
Lasă un răspuns