• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Actualitate / Șoseaua de centură a Bacăului SE FACE – Curtea de Apel București a respins ultima contestație

Șoseaua de centură a Bacăului SE FACE – Curtea de Apel București a respins ultima contestație

Ziarul de Bacau 27 februarie 2015 14 comentarii

LikeShare

Curtea de Apel București a dat în urmă cu puțin timp verdictul în dosarul referitor la șoseaua de centură a Bacăului.
soseaua de centura bacau
Reamintim că Astaldi SpA, membru al Asocierii Max Boegl Romania SRL- Astaldi SpA, a formulat plângere contra deciziei 2796/C5/3275 din 29 octombrie 2014 luate de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care a stabilit drept câștigătoare firma turcească Eko Insaat Ve Tic As.

În ședința de azi, Curtea de Apel București a respins plângerea Astaldi, punând punct final odiseei licitației pentru șoseaua de centură a Bacăului.

Şoseaua de centură a Bacăului va fi lungă de 30 de kilometri și va avea două porțiuni. Una va trece pe lângă comuna Nicolae Bălcescu, până aproape de satul Bogdan Vodă, iar cealaltă, va porni din Nicolae Bălcescu şi se va intersecta cu drumul naţional Bacău-Oneşti. Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat.

Contactat telefonic, Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean Bacău, a declarat pentru Ziarul de Bacău faptul că s-a epuizat orice cale de atac, urmează semnarea contractului.

Dragos Benea

„Îmi doresc să avem parte de un constructor cu capacitate, pentru că, după doi ani de contestații, măcar atât merită acest proiect: un constructor puternic și capabil să respecte termenele de execuție. Această investiție, cuplată cu Master Planul de Transport, în care e prevăzută autostrada Brașov-Bacău, și modernizarea aeroportului, va duce la dezvoltarea municipiului Bacău și a întregului județ. Bacăul va deveni în câțiva ani cel mai important centru logistic din regiunea Nord Est”, a afirmat Dragoș Benea.

Primarul municipiului Bacău, Romeo Stavarache, a amintit eforturile pentru găsirea unei finanțări a proiectului.

Romeo Stavarache”Sunt bucuros pentru acest proiect, la care personal am lucrat foarte mult, atât cât am fost în Comitetul Regiunilor Europei, dar și când s-a luat decizia ca această investiție să fie introdusă la finanțare pe fonduri europene, cu circa patru ani în urmă. Este o victorie a Bacăului că această investiție va fi realizată din fonduri europene, să sperăm că lucrarea va fi executată în termenul stabilit în licitație și că va fi de bună calitate.”

Șoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitație în aprilie 2013, iar câștigătorul a fost anunțat în noiembrie 2013. După evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas ca fiind conforme patru dintre cele zece firme ofertante. Restul au fost neconforme din diferite motive. Compania Eko Insaat Ve Tic As, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei, a fost declarată oficial câștigătoare. În cei doi ani care au trecut, s-au făcut mai multe contestații, finalizate, azi, cu respingerea tuturor.

Traseul centurii ocolitoare

Mai puțin cunoscută în România, compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, are un portofoliu bogat în Turcia, Bulgaria și Kazahstan. Centura va avea peste 30 de kilometri și va pleca pe două axe, una de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro, și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săucești, cu o lungime de 12 kilometri, iar a doua axă va face joncțiunea la Centrul de Afaceri și Expoziții, cu o lungime de 18 kilometri.

Iată traseul prevăzut pentru șoseaua de centură a Bacăului:

traseu sosea centura Bacau

LikeShare

Din categoria: Actualitate, Top Story Etichete: Bacau, contestatii sosea de centura, Curtea de Apel București, Dragos Benea, Eko Insaat Ve Tic AS, Romeo Stavarache, soseaua de centura Bacau

Reader Interactions

Comentarii

  1. bogdan a zis

    27 februarie 2015 la ora 9:05 pm

    cum sunt despagubiti oameni care au teren in zona respectiva ?

    Răspunde
  2. Faghiean a zis

    27 februarie 2015 la ora 9:07 pm

    An sfarsit! sa speram…

    Răspunde
  3. uno a zis

    27 februarie 2015 la ora 11:25 pm

    Si totusi, pana nu se vede ceva miscare cu utilaje, nu prea cred ca lasa, cei ce raspund de impartirea ‘malaiului’, sa nu isi iau partea !

    Răspunde
  4. uncas a zis

    28 februarie 2015 la ora 12:31 pm

    Am ajuns sa ne bucuram de lucruri normale si civilizate in orice tara europeana .Frana se gaseste in mintile oamenilor care dovedesc ca orinduirea inlaturata in 1989 mai are are reminiscente .

    Răspunde
  5. Victoria SD a zis

    28 februarie 2015 la ora 4:19 pm

    Buna ziua , ma intreb de ce nu faceti contracte cu firme din Olanda , Danemarca s-au Germania pentru realizarea acestei șosele de centură a Bacăului. Banii de la UE sunt si celor care muncesc in EU. Doresc sa invit conducerea sa i-a exemplu de la Infrastructura impecabila si durabila din westul Europei.
    Victoria SD

    Răspunde
  6. D. Balaita a zis

    28 februarie 2015 la ora 6:13 pm

    Cred ca harta centurii este ‘gresita’.
    1 – Distanta N.Balcescu – Saucesti (12Km in articol) pare mai lunga cu 6Km decit N.Balcescu – Magura (18Km in articol).
    2 – Iesirea centurii la Magura, dupa harta, este cam la 2-3Km de Centrul de Afaceri si Incubatoare. Cred ca articolul este conceput de niste copii destepti din clasa pregatitoare.

    Răspunde
  7. D.+Balaita a zis

    28 februarie 2015 la ora 6:24 pm

    Cred ca harta este gresita:
    1 – Distanta de la N.Balcescu la Saucesti , in articol este 12Km, dar pare mai lunga decit distanta N.Balcescu – Magura , 18Km in articol. Or fi mai multe serpentine ?!?
    2 – Iesirea centurii spre Magura pare a fi , dupa harta, la cca. 2-3km de Centrul de Afaceri si Incubatoare. Textul din articol o baga in C. de A. si I.

    Răspunde
  8. Tudor Albu a zis

    28 februarie 2015 la ora 7:35 pm

    Pentru ca este vorba de un obiectiv de interes public, trebuie sa obligam institutiile locale, sa faca publice:
    1. Textul integral al contractului, cu toate anexele; caiete de sarcini, etape, sondaje geo. Nu mai acceptam intelegeri subterane, spagi politice, intarzaieri de la termene sau abandonul lucrarii!
    2. Schemele tehnice cu sectiunile de structura a soselei si caietele cu specificatiile tehnice si calitative ale materialelor ce vor fi folosite. Astfel, oricare cetatean sa poata fi „diriginte de santier”. Nu mai acceptam lucrari de mantuiala, un strat de prundis cu pojghita de asfalt, iar dupa un an sa crape si sa dam iar in gropi!
    Bacauani, fiti cu ochii pe ei!

    Răspunde
  9. banu ovidiu a zis

    24 martie 2015 la ora 3:52 pm

    cum de costa atat de putin ?calculul anterior depasea 250 mil.euro!!!!!!!!! o fi DNA-ul de vina ? v-au scos hotiile din cap ?

    Răspunde
  10. Matt a zis

    28 martie 2015 la ora 9:26 pm

    Liniste totala dupa ce a trecut o luna de la articol… Cand se semneaza contractul? Cand incep lucrarile? Sau ni se pregateste o noua dezamagire?

    Răspunde
  11. Bogdan loan a zis

    10 aprilie 2015 la ora 2:39 pm

    Daca guvernul,..ar gestiona consumul de energie si materii prime necesare realizarii investitiilor pretul pe km,…poate scadea cu peste 24% pentru ca valoarea avccizelor si a tva ar ramane la buget nu la constructor ca in prezent. Constructorul trebuie platit numai pentru executiea lucrarii.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Ultimele articole

Bărbat bănuit de furturi din locuințe, identificat și reținut de polițiști. A spart și locuința unei femei de 67 de ani

Buhuși: Percheziții domiciliare la hoți de lemne. Ei au furat și camerele de supraveghere din zona pădurii Ciolpani

VIDEO: Sponsorizări și donații de peste 67.000 de euro la Gala FSC. Vezi cine sunt laureații celei de a XXII-a ediții

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Anunț de mediu

Locuri de muncă la Conextrust SA

2 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

1 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

30 aprilie 2025

Locuri de muncă la Conextrust SA

29 aprilie 2025

Ultimele comentarii

  • EU la VIDEO: Sponsorizări și donații de peste 67.000 de euro la Gala FSC. Vezi cine sunt laureații celei de a XXII-a ediții
  • eu la Eurodeputatul Benea, mesaj înaintea finalei prezidențiale: Fără banii UE, România va fi în colaps! Izolaționismul şi retragerea în carapacea înşelătoare a autarhiei nu pot fi o opțiune de luat în calcul!
  • Gogu Pintenogu la Foto: Zeci de băcăuani s-au mobilizat pentru Nicușor Dan în centrul orașului, în penultima zi de campanie
  • Popovici Costel Ciprian la VIDEO: Sponsorizări și donații de peste 67.000 de euro la Gala FSC. Vezi cine sunt laureații celei de a XXII-a ediții
  • BOGDAN la FOTO: Se apropie inaugurarea Athletic Park. Președinta CJ, primarul și arhitectul au vizitat șantierul

Cabinet parlamentar PNL

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale

Cabinete parlamentare PSD

Cabinet parlamentar AUR

Găzduit de Simplenet

Copyright © 2025 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău