Curtea de Apel București a dat în urmă cu puțin timp verdictul în dosarul referitor la șoseaua de centură a Bacăului.
Reamintim că Astaldi SpA, membru al Asocierii Max Boegl Romania SRL- Astaldi SpA, a formulat plângere contra deciziei 2796/C5/3275 din 29 octombrie 2014 luate de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care a stabilit drept câștigătoare firma turcească Eko Insaat Ve Tic As.
În ședința de azi, Curtea de Apel București a respins plângerea Astaldi, punând punct final odiseei licitației pentru șoseaua de centură a Bacăului.
Şoseaua de centură a Bacăului va fi lungă de 30 de kilometri și va avea două porțiuni. Una va trece pe lângă comuna Nicolae Bălcescu, până aproape de satul Bogdan Vodă, iar cealaltă, va porni din Nicolae Bălcescu şi se va intersecta cu drumul naţional Bacău-Oneşti. Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat.
Contactat telefonic, Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean Bacău, a declarat pentru Ziarul de Bacău faptul că s-a epuizat orice cale de atac, urmează semnarea contractului.
„Îmi doresc să avem parte de un constructor cu capacitate, pentru că, după doi ani de contestații, măcar atât merită acest proiect: un constructor puternic și capabil să respecte termenele de execuție. Această investiție, cuplată cu Master Planul de Transport, în care e prevăzută autostrada Brașov-Bacău, și modernizarea aeroportului, va duce la dezvoltarea municipiului Bacău și a întregului județ. Bacăul va deveni în câțiva ani cel mai important centru logistic din regiunea Nord Est”, a afirmat Dragoș Benea.
Primarul municipiului Bacău, Romeo Stavarache, a amintit eforturile pentru găsirea unei finanțări a proiectului.
”Sunt bucuros pentru acest proiect, la care personal am lucrat foarte mult, atât cât am fost în Comitetul Regiunilor Europei, dar și când s-a luat decizia ca această investiție să fie introdusă la finanțare pe fonduri europene, cu circa patru ani în urmă. Este o victorie a Bacăului că această investiție va fi realizată din fonduri europene, să sperăm că lucrarea va fi executată în termenul stabilit în licitație și că va fi de bună calitate.”
Șoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitație în aprilie 2013, iar câștigătorul a fost anunțat în noiembrie 2013. După evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas ca fiind conforme patru dintre cele zece firme ofertante. Restul au fost neconforme din diferite motive. Compania Eko Insaat Ve Tic As, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei, a fost declarată oficial câștigătoare. În cei doi ani care au trecut, s-au făcut mai multe contestații, finalizate, azi, cu respingerea tuturor.
Traseul centurii ocolitoare
Mai puțin cunoscută în România, compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, are un portofoliu bogat în Turcia, Bulgaria și Kazahstan. Centura va avea peste 30 de kilometri și va pleca pe două axe, una de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro, și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săucești, cu o lungime de 12 kilometri, iar a doua axă va face joncțiunea la Centrul de Afaceri și Expoziții, cu o lungime de 18 kilometri.
Iată traseul prevăzut pentru șoseaua de centură a Bacăului:
bogdan a zis
cum sunt despagubiti oameni care au teren in zona respectiva ?
Faghiean a zis
An sfarsit! sa speram…
uno a zis
Si totusi, pana nu se vede ceva miscare cu utilaje, nu prea cred ca lasa, cei ce raspund de impartirea ‘malaiului’, sa nu isi iau partea !
uncas a zis
Am ajuns sa ne bucuram de lucruri normale si civilizate in orice tara europeana .Frana se gaseste in mintile oamenilor care dovedesc ca orinduirea inlaturata in 1989 mai are are reminiscente .
Victoria SD a zis
Buna ziua , ma intreb de ce nu faceti contracte cu firme din Olanda , Danemarca s-au Germania pentru realizarea acestei șosele de centură a Bacăului. Banii de la UE sunt si celor care muncesc in EU. Doresc sa invit conducerea sa i-a exemplu de la Infrastructura impecabila si durabila din westul Europei.
Victoria SD
D. Balaita a zis
Cred ca harta centurii este ‘gresita’.
1 – Distanta N.Balcescu – Saucesti (12Km in articol) pare mai lunga cu 6Km decit N.Balcescu – Magura (18Km in articol).
2 – Iesirea centurii la Magura, dupa harta, este cam la 2-3Km de Centrul de Afaceri si Incubatoare. Cred ca articolul este conceput de niste copii destepti din clasa pregatitoare.
D.+Balaita a zis
Cred ca harta este gresita:
1 – Distanta de la N.Balcescu la Saucesti , in articol este 12Km, dar pare mai lunga decit distanta N.Balcescu – Magura , 18Km in articol. Or fi mai multe serpentine ?!?
2 – Iesirea centurii spre Magura pare a fi , dupa harta, la cca. 2-3km de Centrul de Afaceri si Incubatoare. Textul din articol o baga in C. de A. si I.
Tudor Albu a zis
Pentru ca este vorba de un obiectiv de interes public, trebuie sa obligam institutiile locale, sa faca publice:
1. Textul integral al contractului, cu toate anexele; caiete de sarcini, etape, sondaje geo. Nu mai acceptam intelegeri subterane, spagi politice, intarzaieri de la termene sau abandonul lucrarii!
2. Schemele tehnice cu sectiunile de structura a soselei si caietele cu specificatiile tehnice si calitative ale materialelor ce vor fi folosite. Astfel, oricare cetatean sa poata fi „diriginte de santier”. Nu mai acceptam lucrari de mantuiala, un strat de prundis cu pojghita de asfalt, iar dupa un an sa crape si sa dam iar in gropi!
Bacauani, fiti cu ochii pe ei!
banu ovidiu a zis
cum de costa atat de putin ?calculul anterior depasea 250 mil.euro!!!!!!!!! o fi DNA-ul de vina ? v-au scos hotiile din cap ?
Matt a zis
Liniste totala dupa ce a trecut o luna de la articol… Cand se semneaza contractul? Cand incep lucrarile? Sau ni se pregateste o noua dezamagire?
Bogdan loan a zis
Daca guvernul,..ar gestiona consumul de energie si materii prime necesare realizarii investitiilor pretul pe km,…poate scadea cu peste 24% pentru ca valoarea avccizelor si a tva ar ramane la buget nu la constructor ca in prezent. Constructorul trebuie platit numai pentru executiea lucrarii.