Finanțarea europeană a Centurii Bacăului nu este încă o certitudine, din cauză că nu au fost lămurite problemele reclamate de Comisia Europeană. Deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, a dat publicității un document din care reiese că situația contractului de finanțare pentru varianta de ocolire a Bacăului nu este clară.
„Centura Bacău, contractată în decembrie 2018, se construiește în ritm alert, dar compania de drumuri încă nu a rezolvat problema chichițelor de mediu semnalate de Bruxelles”, a comentat Lucian Șova, care a prezentat în facsimil un document din corespondența instituțiilor implicate (vezi facsimil mai jos).
Reamintim, Comisia Europeană a cerut autorităților române clarificări legate de impactul proiectului centurii Bacăului în regim de autostradă asupra siturilor Natura 2000 pe care le traversează. O scrisoare trimisă de Directoratul general regional al Comisiei Europene către Ministerul Fondurilor Europene cere măsuri concrete de conservare pentru cele trei situri Natura 2000 de pe traseul centurii (Siretul Mijlociu, Lacurile de Acumulare Buhuși-Bacău Berești și Piatra Șoimului-Scorțeni-Gârleni).
De asemenea, oficialii europeni se arată îngrijorați că proiectul ar putea afecta pădurile de plop alb și salcie albă din regiune și cere României dovezi că nu va exista un asemenea impact.
Șova: Diletanții de „dreapta” își descoperă abia acum nebănuita “vocație” de constructori
Deputatul Șova a comentat și solicitarea USR, pentru ca Guvernul să aloce 25% din bugetul pe infrastructură pentru zona Moldovei:
Diletanții de „dreapta” își descoperă abia acum nebănuita “vocație” de constructori. Ipocrizia nu are limite.
Își propun doar “idealuri” imposibil de realizat, pe baza strămoșescului “hei-rup!”, doar pentru a păcăli oamenii (n-ar fi prima oară!) că ei vor, dar – vezi Doamne – nu sunt lăsați.
Din fericire pentru Moldova, din 2018 și până acum, doar PSD a făcut lucruri concrete și ireversibile în domeniul autostrăzilor:
– A7 – Ploiești-Bacău am semnat contracte pentru proiectare, iar proiectul ar trebui deja să fie livrat;
– A13 – din iarna lui 2018 am ajuns, după multe tergiversări ale guvernării PNL, să avem în sfârșit un contract de proiectare.Concluzie
La spartu’ târgului s-au mai trezit unii să moară de grija Moldovei. Vorba proverbului: “Câinele moare de drum lung…”
Mutter Vaterland a zis
Interesant lucru, birocratii de la Bruxelles sunt foarte ocupati sa apere copacii si insectele. Foarte frumos, dar cu oamenii cum ramane ? Nu am vazut niciun parlamentar european care sa ceara explicatii in ceea ce priveste flagrantele incalcari in materie de mediu, comise de catre dezvoltatori imobiliari, cu complicitatea evidenta si incontestabila a Consiliul Local PSD Bacau si a altor institutii ale statului. Avem betoanem dar nu si spatii verzi, asa cum cere PUG-ul si directivele europene de mediu. O sa vina vremea cand Bacaul va pati ca Bucurestiul, adica va avea de platit niste amenzi uriase catre UE, pentru ca nu a respectat legislatia de mediu. Dezvoltatorii – smecheri cum sunt de neamul lor – vor da din umeri, iar prostii, adica cetatenii Bacaului, vor plati.
H2SO4 a zis
Doamneee, cit de tineri si nelinistiti au devenit PSD-isti acum in prag de alegeri. Din 2013 cind Benea deschidea lucrarile la centura si declara pompos :,, ca prin aceasta lucrare scoate Bacaul din intuneric,, au trecut atitea ani de taceri si lipsa de implicare. Astazi interesul poarta fesul si zilnic ne lovim de zelul lor, dar si de ipocrizia celor ce devin subit interesati de bunastarea cetateanului.
Asphalthospireu a zis
Dar când actualul prim ministru a inaugurat centura prin 2007 cum e???? ¿
Tanganique Osteoporenko a zis
Bai Bulisor, iar te-au scos la pascut astia de la PNL ? Vezi ca poate vine Lupu si te papa cu tot cu coada aia jigarita pe care tot o parfumezi cu acid sulfuric…