Municipiul Bacău este în „top 10” al orașelor cu cele mai proaste servicii de transport, potrivit unui studiu referitor la percepția locuitorilor. În topul negativ național, pe cartiere, se află și o zonă din Bacău apropiată de centrul orașului.
Cele mai bune servicii de transport din România se găsesc în Oradea, Brașov și Cluj-Napoca, potrivit studiului „Orașe și cartiere”, realizat de Storia.ro în colaborare cu agenția de cercetare D&D Research. Studiul analizează percepția cetățenilor asupra accesului la servicii de transport în regiunile, orașele și cartierele în care aceștia locuiesc.
Clasamentul primelor zece orașe este completat de Sibiu, Timișoara, Ploiești, Pitești, Constanța, Râmnicu Vâlcea și Alba Iulia, în timp ce la polul opus se află Alexandria, Drobeta Turnu Severin și Călărași, acestea fiind cele mai dezavantajoase trei orașe din punct de vedere al serviciilor de transport. Bacăul este pe locul al nouălea, din coada clasamentului (vezi facsimil).
Bacăul este și în topul negativ pe cartiere
Cele mai dezavantajoase cartiere bucureștene din punct de vedere al serviciilor de transport sunt 23 August, Ghencea și Antiaeriană.
La nivel național, pe primele locuri al cartierelor se situează Valea Aurie din Sibiu, Tineretului din București, Scriitorilor din Brașov. La polul opus, cele mai dezavantajoase cartiere din țară în ceea ce privește accesul la serviciile de transport sunt 5 Călărași din orașul Călărași, Romanești din Craiova și Ciucului din Sfântu Gheorghe.
Ieșenii au desemnat Dacia, Zimbru, Podu Roș, Tătărași și Copou ca fiind cartierele cu cele mai bune servici de transport, în timp ce timișorenii au votat cartierele Sagului, Steaua, Dâmbovița, Soarelui și Lipovei în același clasament.
Băcăuanii din Alexandru cel Bun sunt și ei foarte nemulțumiți, zona lor se află pe locul al 11-lea, în top 20 al celor mai dezavantajoase cartiere (vezi facsimil).
Cei mai mulțumiți sunt băcăuanii din Unirii, Ștefan cel Mare, Zimbru, George Bacovia, Cornișa. Minusuri sunt în Tache, Izvoare, Șerbănești, CFR, Alecu Russo, Calea Bârladului, Milcov, Letea.
Despre proiectul „Orașe și cartiere din România”
Percepția cetățenilor asupra orașelor și cartierelor cu cele mai bune facilități educaționale este cea de-a noua temă a studiului amplu realizat de Storia.ro și agenția de cercetare D&D Research – „Orașe și cartiere din România”, ce se va desfășura până la finalul anului 2017. Până în prezent, 258.948 de români au răspuns chestionarului propus de Storia.ro.
Pentru realizarea clasamentului, participanții studiului au fost invitați să evalueze orașele și cartierele în care locuiesc din punct de vedere al serviciilor de transport, de la 1 la 5, unde 1 este foarte rău, iar 5 este foarte bine. Doar mențiunile care au primit cel puțin 100 de răspunsuri au fost incluse în clasamentul final.
George a zis
Atat timp cat toate autobuzele merg in convoi pe centru de ce sa fii multumit? De ce nu circula autobuzele si pe strazile laterale, pe strada garii spre politie, garofitei, constantei, prelungirea bradului, milcov, sturdza, etc. De ce nu merg si in comunele alaturate, acum sunt niste rable de microbuze care trosnesc din toate sudurile si pute in ele a balegar. De ce nu merg autobuzele pana la utlimul magazin, la Praktiker? Acolo angajatii care lucreaza in zona merg pe jos de la ultima statie 2 km. Bine ca merg toti pe centru de zici ca se tracteaza unele pe altele.
peter a zis
Numai in Bacau poti vedea asa mizerie de transport in comun ,80 la suta din autobuze merg pe 2 trasee ,de zici ca toata lumea are treaba numai la piata centrala si la gara.