• inspectorii OJPC au găsit firme fără autorizații, care nu informau corect consumatorii și care nu respectau perioada de acordare a garanției la piese sau la serviciile prestate • s-au aplicat amenzi de 40 de milioane de lei
Patronii de service-uri auto din județ au fost „vizitați” de inspectorii de la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului (OJPC) din Bacău, ceea ce a scos la iveală numeroase nereguli. „Au fost găsite abateri privind legalitatea funcționării, modul în care consumatorii erau informați, lipsa traduceri în limba română la piesele de import comercilizate și servicuri-auto unde nu se completau corect certificatele de garanție”, ne-a declarat Sorin Elisei, director executiv la OJPC Bacău. Protecția consumatorului a trecut prin filtru 27 de agenți economici, iar controlul a fost efectuat împreună cu reprezentanți de la Registrul Auto Român (RAR), punctul de lucru Bacău. La societățile Geluvin Prest SRL Bacău, Transimpex Săgeata SRL Bacău, Batu Trading București și PF Măciucă Ion din Moinești nu aveau autorizații de funcționare eliberate de primării. La Transimpex SRL Bacău, PF Măciucă Ion din Moinești, Dorin Escom SRL Onești și Batu Trading SRL București, punct de lucru Bacău, lipseau denumirea firmei și orarul de funcționare. Verificările au mai scos la iveală că patronii cu ateliere de reparat mașini nu dețineau autorizații de funcționare emise de RAR, referitoare la serviciile și tipurile de mașini pentru care pot efectua reparații. În plus, consumatorii nu erau informați corect, complet și precis asupra tarifelor pentru ora de manoperă practicată în service.
Societatea Elverom Impex SRL Comănești nu informa în mod clar consumatorul asupra garanției acordată pieselor montate în situația în care acestea erau achiziționate și aduse de client. La control s-a mai descoperit că marea majoritate a patronilor nu încheiau procese verbale de primire-predare a autovehiculului, fapt ce poate atrage reclamații din partea consumatorilor după ce își scot mașina de la reparat. La firmele Dan-San Com SRL Comănești și Maioca SRL Onești nu se completau corect și complet certificatele de garanție pentru piesele comercializate și montate. Vopseaua autocolor de import, comercializate de Automobil Center SRL Nicolae Bălcescu, avea menționată o dată pe cutie, dar nu se specifica dacă este data fabricației sau a expirării și nici care e termenul de valabilitate. SC Perpetuu Service SRL Bacău și SC Nova SRL Cașin nu aveau înscrise pe nota de comandă sau orice alt act emis termenul de garanție pentru lucrarea efectuată. Alți agenți economici nu au acordat, în cazul unor reparații care nu au necesitat piese de schimb, termenul de garanție minim. Acesta este de trei luni. „Consumatorii trebuie să știe că beneficiază de o garanție de cel puțin trei luni pentru o lucrare prestată de un service auto. Recomandat este să se adreseze numai service-urilor autorizate și nu la atelierele improvizate care nu pot oferi nici un fel de garanție și sînt chiar periculoase”, a precizat Sorin Elisei. Pentru abaterile găsite de inspectorii de la Protecția Consumatorului, au fost aplicate amenzi în valoare de 40 de milioane de lei. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns