Reţeaua de socializare Facebook a lăsat din eroare persoane care voiau să-şi facă cunoscute anunţuri publicitare să aibă acces la profiluri, fotografii, conversaţii şi alte date personale ale utilizatorilor săi, a afirmat marţi societatea de securitate informatică Symantec.
Symantec susţine că a descoperit că unele aplicaţii ale Facebook au permis scurgerea unor cuvinte-cheie de securitate, permiţând astfel accesul la profiluri şi la lectura mesajelor pe reţeaua socială.
Cuvintele-cheie au fost divulgate unor terţi solicitanţi, între care agenţi publicitari, permiţându-le astfel să trimită mesaje şi să obţină informaţii personale despre profiluri Facebook, a explicat Nishant Doshi de la Symantec.”Din fericire, aceste terţe persoane nu şi-au dat seama de capacitatea lor de a accede la informaţiile respective”, a continuat specialistul. „Am comunicat problema conducerii Facebook, care a luat măsuri pentru rezolvarea ei”, a adăugat el.
Potrivit Symantec, circa 20 de milioane de aplicaţii ale Facebook – precum jocurile – sunt instalate în fiecare zi. Societatea estimează că, în aprilie, 100.000 de aplicaţii au comunicat în exterior cuvinte-cheie referitoare la utilizatori ai Facebook.
Nishant Doshi îi sfătuieşte pe utilizatorii Facebook să-şi schimbe parola, ceea ce ar invalida cuvintele-cheie compromise. AGERPRES
Lasă un răspuns