Amatorii care au vizitat tîrgul duminical de mașini au avut parte de o zi pe care doar Bacovia ar fi apreciat-o ca „ideală”. Toți băcăuanii știu cum a fost timpul. Duminica ce a trecut a fost parcă o reclamă: Și toamnă, și iarnă/Coboar’ amîndouă,/Și plouă, și ninge, /Și ninge, și plouă…”
Ce-i drept, în Bacău nu a nins, dar ploaia și burnița care au căzut continuu au reușit să intre după toate gulerele – albe sau nu – și să-i scoată pe toți din sărite. Indiferent dacă au fost simpli vizitatori sau cumpărători, băcăuani care s-au preumblat prin tîrgul de mașini au avut ieri cuvinte de orice fel, numai de laudă nu.
Odată cu venirea zilelor ploioase ale toamnei, tîrgul din Șerbănești se transformă într-un amestec ciudat de mașini, piese de schimb și noroi cît cuprinde. Apa care cade din cer se adună și se amestecă în mod nefericit cu benzina mașinilor, cu uleiul de motor, cu lichidul de frînă și alte „ingrediente” specifice mașinilor, idiferent că este vorba de un Opel Monterey sau de un camion Dac Diesel. Rezultatul nu este greu de închiput. Amatorii de motorizate sînt obligați să treacă prin bălțile dintre cele cîteva alei asfaltate, caz în care se pomenesc cu amestecul de apă noroiasă, lubrifiați și carburanți pe încălțări și pe pantaloni. Obișnuiții locului știu că nu ai cum să eviți băltoacele, pentru că bolizii pe patru roți sînt una lîngă alta. Situația nu le pică bine băcăuanilor, fapt ușor de dedus din expresiile auzite prin zonă.
Terenul din Șerbănești aduce bani buni Consiliului Local – mai bine de două miliarde de lei lunar, după informațiile oficiale – dar nu s-a văzut nici o amenajare mai de Doamne-ajută. Orice proprietar sau intermediar care aduce un automobil spre vînzare plătește acum 72.000 de lei, iar posesorul unei vaci sau a unui animal de casă adus în obor dă diriguitorilor urbei pînă la 59.000 de lei. Chiar și în zilele proaste nu sînt mai puțin de 300-400 de automobile în Șerbănești, ca să nu mai vorbim de cei care vînd piese de schimb, anvelope, ori s-au orientat la mici, bere și alte produse. Cît despre animale, numărul lor este, de regulă, mai mare decît al al bolizilor pe două și patru roți, iar vînzătorii din talcioc nu sînt nici ei iertați de biruri. Deci bani se cîștigă, dar amenajări, ioc.
Conform ultimelor proiecte ale Executivului local – la propunerea primarului – terenul în care se desfășoară tîrgul duminical de mașini (și unde are loc oborul de vite joi sau tîrgul de cherestea miercuri – n.r.) urmează să fie concesionat. Dacă viitorul concesionar vrea să-l obțină, trebuia să facă unele investiții. Cum nici o investiție nu este pe gratis, este clar că prețul de intrare în tîrg va crește, chiar dacă nu pînă la cer. S-ar putea pune astfel întrebarea de ce toate aceste amenajări trebuie să le facă alții, atît timp cît se puteau face și de către Primărie, iar veniturile să rămînă la buget. Așa, scenariul este simplu: firma X cîștigă licitația, dă cam 70 de milioane săptămînal la buget – deși venitul obținut acum este mult mai mare – mai investește cîte ceva, iar grosul banilor îi intră în conturile proprii. Iar dacă se va pune problema vînzării terenului – un intravilan de circa 4 hectare, în zonă bună – concesionarul va fi într-adevăr pe cai mari. (Gabriela PASCU)
Lasă un răspuns