AUTOMOBILISM: La capătul unui Raliu al Clujului plin de suspans și controverse, Mihai Leu si Ciprian Solomon au reușit să cucerească primul lor titlul național.Ultima etapă a pornit la drum cu 3 pretendenți la trofeul național. Pîna la urmă, șansa i-a surîs lui Mihai Leu care, deși la egalitate de puncte cu George Morar în clasamentul general, a beneficiat de o clauza regulamentară care acordă titlul pilotului care a efectuat mai puține etape. Iar Mihai a lipsit la Raliul Harghitei.
Fara ca proaspătul campion să aibă vină trebuie să subliniem că aceasta prevedere a regulamentului FRAK este ciudată, pentru că reglementările FIA favorizează tocmai pe cei care participă la intreg sezonul.
Mihai Leu si Ciprian Solomon au avut noroc, dar și ghinion. În etapa secundă a Raliului Clujului nu au fortat, avînd un avantaj care i-a pus la adăpost de atacul lui George Morar. Însă, penalizarea de 30 secunde la intrarea în penultimul parc de service i-a aruncat pe locul necîștigător. Atunci a intervenit oprirea clujenilor care au încasat 10 secunde de penalizare și, practic, au pierdut titlul pe traseul de legătură spre ultima „specială”, unde urma să se desfășoare proba anului. Totuși, PS 6 – Făget și-a dobindit acest renume, pentru că Bogdan Marișca a oprit să evacueze de pe traseu un tractor, care poate să devină celebru în lumea raliurilor. Marisca nu i-a convins nici pe oficialii cursei că nu are vină și astfel a ajuns pe locul al 6-lea al clasamentului final.
Astfel, primul titlul după epoca „Titi Aur”, pilot de la RAFO Onești, a fost decis în condiții cel puțin tensionate. Ceea ce dovedește ca raliurile de la noi au nevoie de o structură organizatorică mult mai solidă și de o autoritate sportivă mult mai „la zi”, lucru valabil la noi în prea multe domenii. (M. A.)
Lasă un răspuns