Cazurile de salariați nemulțumiți de condițiile oferite la locul de muncă sînt tot mai multe. Acest lucru este demonstrat de numeroasele sesizări sosite pe adresa Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) din Bacău. „Lunar primim cam 70 de petiții din partea salariaților nemulțumiți. La acestea se adaugă și zecile de telefoane pe adresa instituției, prin care angajatul își reclamă patronul. Datoria noastră este să verificăm fiecare sesizare pentru că în majoritatea cazurilor se dovedește că cel care ni se adresează nu o face degeaba”, ne-a declarat Ion Barbu, inspector șef la ITM Bacău. Conform legislației, Inspecția Muncii are datoria de a trimite un răspuns scris celui care și-a reclamat firma în 30 de zile de la data depunerii sesizării. Printre cele mai dese abateri semnalate de salariați se numără neplata unor drepturi suplimenatre pentru orele în plus muncite, neplata sau neacordarea unor zile corespunzătoare concediului de odihnă, reținerea nejustificată a carnetului de muncă, cazuri de muncă la negru, neplata indemnizației pentru creșterea copilului. Concuderea Inspectoratului de Muncă mai spune că în 50 % din aceste cazuri, chiar dacă instituția face verificarea și dispune remedierea abaterilor, competența soluționării litigiului dintre angajat și patron revine justiției. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns