Băcăuanii se calcă pur și simplu zilnic în picioare pentru un pașaport, un permis de conducere sau pentru a-și înmatricula sau radia un autoturism. De cele mai multe ori, solicitanții pierd chiar ore întregi pentru a ajunge în fața ghișeelor, unde au surpriza să constate că le lipsește un singur document. În această situație, urmează alte drumuri, și alte ore pierdute inutil. Tocmai pentru a evita astfel de situații, ” Ziarul de Bacău”, în colaborare cu Serviciul de Evidență Informatizată a Persoanei, încearcă să vă prezinte totul despre permisele de conducere, certificate de înmatriculare, pașapoarte și cărți de identitate, după modificarea taxelor pentru eliberarea acestor documente.
PERMISE AUTO
1. Eliberare permis de conducere la prima categorie obținută în urma admiterii examenului:
– actul de identitate plus copie xerox
– taxa de 425.000 de lei reprezentînd contravaloarea permisului de conducere. Se achită la BCR sau CEC
2. Adăugarea unei noi categorii la permisul de conducere
– permisul de conducere
– actul de identitate plus copie xerox
– taxa de 425.000 de lei reprezentînd contravaloarea permisului de conducere; se achită la BCR sau CEC
3. Schimbarea datelor privind posesorul permisului
– documentul care atestă schimbarea datelor (domiciliu, nume etc)
-permisul de conducere
-taxa de 425.000 de lei reprezentînd contravaloarea permisului de conducere; se achită la BCR sau CEC
-fișa deținătorului permisului cu foto tip
-fișa medicală tip A
-actul de identitate plus copie xerox
4. Preschimbarea permisului
-permisul de conducere
-actul de identitate plus copie xerox
-fișa medicală tip A
-taxa de 425.000 de lei reprezentînd contravaloarea permisului de conducere; se achită la BCR sau CEC
-fișa deținătorului permisului cu foto tip
Notă: În ultimele trei situații nu se mai solicită fișa medicală dacă vechiul permis de conducere a fost eliberat la mai puțin de un an de la data depunerii documentelor
5. Restituirea permiselor, după expirarea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce
-dovada înlocuitoare ( în cazul pierderii acesteia se va prezenta o declarație notarială de pierdere)
-actul de identitate plus copie xerox
Notă: Pentru toate operațiunile enumerate mai sus se va prezenta deținătorul permisului de conducere sau persoana împuternicită prin procură notarială speciala
ÎNMATRICULARI AUTO
1.Înmatricularea autovehiculelor si remorcilor
– cerere solicitant care va cuprinde declaratia referitoare la modul de intrare in proprietatea sa, a vehiculului
– cartea de identitate a mașinii, avînd aplicată folia de securizare plus copie
– fișa de înmatriculare cu viza organului financiar, semnată după caz de către actualul și fostul proprietar și ștampilată în cazul persoanelor juridice
– chitanța de plată a taxei de înmatriculare ( se achită la primăria de domiciliu) sau sediu
– chitanța de plată a contravalorii certificatului de înmatriculare, de 265.000 de lei, achitată la BCR sau CEC
– dovada de efectuare a Inspecției Tehnice Periodice la o stație de inspecție autorizată (în termen de valabilitate) cu excepția vehiculelor noi la prima înmatriculare
– dovada de identificare a vehiculului sau certificat de autenticitate eliberat de catre RAR, cu excepția vehiculelor aflate la prima înmatriculare
– copia documentului de asigurare de raspundere civilă auto
– actul de proprietate al vehiculului în original și copie
– actul de identitate al solicitantului în copie și original (pentru persoane juridice se vor prezenta documente de identificare a acesteia, delegație si copie act de identitate delegat)
– contravaloarea numerelor de înmatriculare se achită la ghișeu (240.000 lei pentru numere în ordine la zi, sau 490.000 lei pentru numere avînd combinația preferențială)
2. Vehiculele provenite din import
– dovada de efectuare a formalităților vamele de import definitiv sau temporar (original sau copie legalizată)
– documentele de înmatriculare eliberate de autoritățile străine în original (cu excepția vehiculelor comercializate de către agenți economici autorizați)
3. Radierea autovehiculelor
-cerere de radiere tip
-cartea de identitate plus copie xerox
-fișa de înmatriculare cu viza organului financiar în caseta „E” pentru fostul deținător
-trei exemplare certificate de radiere
-documentul de transfer de proprietate (factură sau act de vînzare-cumpărare)
-certificatul de înmatriculare
-plăcile cu numerele de înmatriculare
-actul de identitate copie și original
Notă: În conformitate cu prevederile legii, proprietarii de autovehicule pot solicita radierea acestora dacă nu mai doresc să le păstreze în circulație. În această situație, proprietarii vor face dovada că dețin un spațiu propriu amenajat parcării, unde vor fi depozitate aceste autovehicule, fiind prezentate acte de proprietate (curți, garaje, terenuri)
4. Preschimbare certificate de înmatriculare
„cartea de identitate a mașinii original si copie
-fișa de înmatriculare dactilografiată și semnată de către proprietar și ștampilată în cazul persoanelor juridice
-chitanța de plată a contravalorii certificatului de înmatriculare, de 265.000 de lei, achitată la BCR, sau CEC
-actul de identitate în copie și original
-certificatul de înmatriculare vechi
5. Duplicat al certificatului de înmatriculare la pierderea sau furtul acesteia
-cartea de identitate a mașinii plus copie
-fișa de înmatriculare
-chitanța de plată a contravalorii certificatului de înmatriculare, de 265.000 de lei, achitată la BCR sau CEC
-actul de identitate în copie și original
-declaratie de pierdere sau furt
-dovada publicării în „Monitorul Oficial al României”
Notă: În vederea efectuarii formalitatilor premergatoare înmatricularii, autoritatea competenta poate autoriza provizoriu circulatia vehiculelor pentru o perioadă de cel mult 30 zile
în baza următoarelor documente:
– cerere tip
– documente de proprietate în original și copie
– copie asigurare raspundere civila auto
– taxa autorizare provizorie (59.000 lei la Serviciul Impozite și Taxe-Primăria Bacău)
– document vamal în original și copie pentru vehiculul din import
– document de identitate în original și copie
Documentele se depun personal de către proprietarul de vehicul sau de către altă persoană numai în baza unei procuri notariale speciale.
PAȘAPOARTE
1. Acte necesare pentru eliberarea primului pașaport în cazul expirării, schimbării numelui sau epuizării acestuia
-cerere tip nr. 1 (se eliberează gratuit la ghișeu)
-fișă înlocuitor (se eliberează gratuit la ghișeu)
-buletin de identitate și copie xerox cu mențiunea privind domiciliul
– certificat de naștere și copie xerox
-pașaportul anterior (unde este cazul)
-chitanță trezorerie în valoare de 315.000 lei
-chitanță CEC (sau BCR) în valoare de 610.000 lei
3. Includerea ulterioară a unui copil sub 14 ani în pașapoartele părinților sau a unuia dintre ei
– cerere tip nr. 4 (se eliberează gratuit la ghișeu)
– fișa înlocuitor pentru copil (se eliberează gratuit la ghișeu)
– certificat de naștere al copilului și copie xerox
– buletinele de identitate ale ambilor părinți și copii xerox
– chitanța de 60.000 lei la trezorerie
– pașaportul părintelui în care se face includerea
– declarația celuilalt părinte la notariat în care își exprimă acordul de includere al copilului
4. Pentru eliberarea pașapoartelor individuale minorilor care nu au împlinit vîrsta de 14 ani, cererile se depun de către părinți, ori reprezentantul legal. În toate aceste cazuri este necesar consimțămîntul scris al ambilor părinți ori al reprezentantului legal dat în fața notarului public. Actele sînt cele de la punctul 1, la care se adauga documente care să justifice eliberarea pașaportului individual pentru minor.
Notă. Pentru eliberarea pașapoartelor individuale minorilor care nu au împlinit 14 ani, nu este necesar consimțămîntul celuilalt părinte, dacă minorul a fost încredințat părintelui solicitant în urma desfacerii căsătoriei prin hotărîre judecătorească rămasă definitivă.
5.Pentru eliberarea pașaportului în cazul unui furt
Sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1, în plus fiind necesară dovada de sesizare a organului de poliție competent și anunțul publicării în Monitorul Oficial al României.
6. Pentru eliberarea pașaportului în caz de pierdere
Sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1, plus dovada publicării în Monitorul Oficial al României. În acest caz i se întocmește proces verbal de contravenție, stabilindu-se cuantumul amenzii, care se va plăti la trezorerie.
7. Pentru eliberarea pașaportului în caz de distrugere
Sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1. În acest caz se întocmește proces verbal de contravenție, stabilindu-se cuantumul amenzii care se va plăti la trezorerie.
8. Pentru eliberarea celui de-al doilea pașaport valabil
Sînt acceptate numai cererile temeinic justificate, cum ar fi: cînd titularul călătorește în țări incompatibile; cînd pașaportul este depus pentru pentru obținerea unor vize, iar titularul trebuie să călătorească de urgență în străinătate; pentru personalul navigant (aero), conducătorii auto în trafic internațional, sportivi de performanță; alte situații temeinic justificate. Pentru aceste situații sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1, plus dovada că se încadrează în una din aceste situații.
Evidența Populației
Documente necesare obținerii cărții de identitate
În cazul expirării actului de identitate:
Cerere tip de eliberare a actului de identitate (se obține de la ghișeul Evidența Populației);
Actul de identitate (original și copie xerox);
Certificatul de naștere;
Certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
Hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
Certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (dacă este cazul);
Actul cu care face dovada spațiului de locuit;
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
Chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
Dosar plic;
Două timbre poștale;
Chitanță în valoare de 65.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie.
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișei, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat.
Documente necesare obținerii cărții de identitate în cazul împlinirii vîrstei de 14 ani
Cerere tip de eliberare a actului de identitate- se obține de la ghișeu;
Certificatul de naștere;
Actul de identitate al unuia dintre părinți, al tutorelui sau reprezentantului legal;
Hotărîre de divorț rămasă definitivă și irevocabilă (în situația cînd, în urma divorțului dintre părinți, copilul este încredințat spre creștere unuia dintre aceștia)
Notă: Documentele de mai sus vor fi prezentate în original.
Chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
Dosar plic;
Două timbre poștale;
Chitanță în valoare de 65.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie.
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișeu, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat.
Documente necesare obținerii C.I. în cazul schimbării domiciliului
Cerere tip de eliberare a actului de identitate (se obține de la ghișeul Evidența Populației);
Actul de identitate (original și copie xerox);
Certificatul de naștere;
Certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
Hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
Certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (dacă este cazul);
Actul cu care face dovada spațiului de locuit original plus copie xerox;
Dovadă eliberată de organele militare pentru luarea în evidență la noul domiciliu- se aplică ștampilă de la Centrul Militar Județean pe verso.
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
Chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
Dosar plic;
Două timbre poștale;
Chitanță în valoare de 65.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie.
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișei, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat.
Documente necesare obținerii C.I. în cazul pierderii, furtului sau deteriorării actului de identitate
Cerere tip de eliberare a actului de identitate (se obține de la ghișeul Evidența Populației);
Actul de identitate (original și copie xerox);
Certificatul de naștere;
Certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
Hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
Certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (dacă este cazul);
Actul cu care face dovada spațiului de locuit original plus copie xerox;
Alt document oficial cu fotografie: pașaport, livret militar, permis de conducere, diplomă de studii, legitimație de serviciu, în copie și original.
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
Chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
Dosar plic;
Două timbre poștale;
Chitanță în valoare de 65.000 lei. și de 34.000 lei. Contravaloarea cărții de identitate se achită la trezorerie.
Notă: Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișei, de unde va primi o dovadă, pe baza căreia va fi fotografiat
Documente necesare obținerii C.I. provizorie
Se eliberează în următoarele cazuri:
Lipsă spațiu de locuit;
Lipsă act spațiu;
Act de stare civilă pierdut- certificat de naștere, certificat de căsătorie;
Acte necesare:
Cerere de eliberare a actului de identitate- se obține de la ghișeu;
Actul de identitate copie și original;
3 poze tip buletin;
Certificatul de naștere (dacă nu este pierdut);
Certificatul de căsătorie (în cazul persoanelor căsătorite sau văduve);
Hotărîrea de divorț definitivă și irevocabilă (în cazul persoanelor divorțate);
Certificatul de deces al soțului/soției decedate (în cazul persoanelor văduve);
Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani (cu care își stabilește reședința);
Actul cu care face dovada spațiului de locuit;
Notă: documentele mai sus menționate vor fi prezentate în original.
Chitanță/ timbru fiscal în valoare de 2.000 lei eliberată de Trezoreria Bacău.
Chitanță de 6.200, contravaloarea cărții de identitate provizorie- se achită la trezorerie;
Solicitantul se va prezenta cu documentele menționate mai sus la ghișeu, însoțit de proprietarul spațiului de locuit, de unde va primi o dovadă.
Documente cu care se face dovada spațiului de locuit:
1. Contract de vînzare-cumpărare
– autentificat și transcris în registrul de transcripțiuni;
– autentificat dar netranscris;
– neautentificat dar transcris;
– neautentificat și netranscris, fiind necesară în acest caz declarația vînzătorului dată în fața lucrătorului de evidențã.
2. Contract de donare a unui imobil tip locuință;
3. Contract de vînzare-cumpărare sau de donație cu clauză de uz sau uzufruct viager;
4. Contract de schimb;
5. Contract de partaj voluntar, autentificat;
6. Contract de comodat (împrumut de folosință);
7. Contract de întreținere sau rentă viageră;
8. Contract de vînzare cumpărare a dreptului de uz sau uzufruct;
9. Contract de închiriere (locațiune)
– din fondul locativ de stat;
– proprietate a unei persoane fizice, situație în care contractul trebuie să fie înregistrat la administrația financiară;
– proprietatea unei persoane juridice, situație în care contractul nu se înregistrează la administrația financiară.
Poate constitui dovada spațiului de locuit asigurat și contractul de închiriere accesoriu al contractului de muncă (termen 1an).
10. Contract de subînchiriere înregistrat la Administrația Financiară încheiat pe cel puțin un an;
11. Certificat de moștenitor (pentru moștenitor unic);
12. Certificat de moștenitor, cu axcordul celorlalți moștenitori, cînd nu s-a ieșit din indiviziune;
13. Hotărîri judecătorești rămase definitive și irevocabile;
14. Extras, certificat sau copie de pa Cartea funciară;
15. Certificat eliberat de organele financiare;
16. Autorizație de construcție a unui imobil tip locuință, în cazul în care imobilul nu a fost executat integral, însoțită de declarația notarială;
17. Contract de construire însoțit de procesul verbal de predare-primire a locuinței;
18. Adeverință eliberată de primăriile din mediul rural;
19. Declarație de primire în spațiu însoțită de actul de spațiu pentru rudele de gradul I și II;
20. Pentru soțul care se mută în spațiul de locuință al celuilalt soț sau al socrilor- declarație de primire în spațiu, dată de proprietar, însoțită de actul de spațiu.
21. Pentru personalul monahal al mănăstirilor este necesar un document din cele prevăzute mai sus, însoțit de o adeverință semnată și ștampilată de starețul mănăstirii din care să rezulte că solicitantul face parte din personalul mănăstirii, precum și acordul schimbării domiciliului.
Pagină realizată cu sprijinul comisarului șef Ioan Matei, șeful Serviciului de Evidență Informatizată a Persoanei Bacău
Lasă un răspuns