Transport Public SA, firma privată care asigură transportul cu autobuze în municipiul Bacău, își continuă demersurile pentru a putea scumpi biletele și abonamentele. Compania a formulat o „plângere prealabilă”, după ce Consiliul Local a respins, în urmă cu aproape 3 săptămâni, ultima propunere de „ajustare” a prețurilor.
„Proiectul de hotărâre aferent cererii de ajustare, deși a beneficiat de toate avizele și acordurile favorabile din partea compartimentelor de specialitate, nu a fost aprobat de plenul Autoritatii deliberative, ca urmare a neîntrunirii numărului de voturi necesar pentru adoptarea acestuia”, se afirmă în plângerea prealabilă.
Unul dintre argumentele invocate de firma de transport este faptul că indicele prețului de consum a crescut, rezultând „necesitatea ajustării tarifelor în vederea recuperării influențelor reale înregistrate în costurile de exploatare pentru activitatea de transport public de călători”. Astfel, indicele prețului de consum total aferent perioadei decembrie 2021-decembrie 2022 a fost de 116,37%. De la ultima scumpire, operată în ianuarie 2022, carburantul s-a scumpit cu circa 29%, la fel și lubrifianții, iar piesele costă cu 22% mai mult.
De asemenea, au crescut costurile cu forța de muncă, prin modificarea salariului minim brut pe economie de la 2.500 lei la 3.000 lei.
Plângerea prealabilă formulată de Transport Public SA Bacău este un pas înaintea deschiderii unei acțiuni în justiție. Dacă, totuși, va fi aprobată, Consiliul Local Bacău va trebui să adopte și propunerea de majorare a tarifelor.
În acest moment, Transport Public SA se află în ultima perioadă de prestare a serviciilor de transport pe traseele din Bacău, după ce contractul a fost „scurtat” cu 5 ani la insistențele primarului Lucian Daniel Stanciu Viziteu și urmează să expire în decembrie 2023. Negocierile purtate de Consiliul Local Bacău pentru achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni au eșuat.
Transport Public SA înregistrează, în ultimii doi ani, pierderi masive. Compania a avut în 2021, potrivit termene.ro, o cifră de afaceri de 17,1 milioane de lei (față de 14,1 milioane de lei în 2020) și pierderi de peste 850.000 de lei (864.000 de lei în 2020).
De asemenea, Societatea Transport Public SA vrea să obțină de la Consiliul Local aprobarea unui Plan de Urbanism Zonal pentru un centru comercial amplasat pe locul fostelor garaje, pe strada Narciselor, vizavi de magazinul Kaufland din zonă.
:-) a zis
SUCCES.
Veteranul a zis
Concluzia e ca doctoru ingineru va lasa pe bacauani fara transport in comun. Introducerea pe piata a unui nou operator privat va produce sincope in aceasta activitate de utilitate publica deoarece e posibil ca primaria sa nu fi pregatit minutios aceasta manevra. De infiintarea unei companii noi care sa apartina primariei, nici vorba. E la fel ca actiunea cu ecologizarea haldei de fosfogips de la Amurco. Nu spune nimeni cum se va rezolva, doar declaratii de intentii si povesti de adormit copii,
edi a zis
lasa ca va aduce hastagul suprem trotinete electrice cum sta bine hastagilor. aaaa si bici electrice ca si asa a facut harcea parcea traficul
Veteranul a zis
Mai suparator decat hacuirea traficului de pe Calea Marasesti e faptul ca nimeni nu protesteaza. Toti tac malc si se rezuma a se injura unii pe altii, in loc sa mearga de mana frumusel in fata primariei. Probabil le place starea de lucuri, le plac gropile uriase din asfalt, le place bataie de joc a municipalitatii la adresa cetatenilor. Apropo, banuiesc ca Politia Locala Bacau a epuizat stocul de garduri de protectie si semne de circulatie aferente la cate gropi au rasarit pe soselele municipiului. Mai camparati fratilor garduri, ca gropi sunt si vor mai fi destule !
:-) a zis
Trebuie si piste pentru biciclete.Nu?Veteranule
Veteranul a zis
Nu zic ca nu au trebuinta, dar fa-le undeva unde nu deranjezi traficul si asa sufocant. Daca se considera ca sunt prea multe masini, nu au decat sa retraga din circulatie multimea de rable mancate de rugina de bagi pumnul prin ele, multimea de rable pe motorina care scot pe esapament un fum negru de nu mai vezi pe unde mergi si multe alte rable de care te miri cum trec de inspectiile ITP. In ceea ce priveste utilitatea acestor piste de biciclete, sa am pardon, la iarna cand zapada va fi pana la glezne, ma indoiesc ca hastagistii, principalii benificiari ai acestor investitii vor circula cu bicicletele,
sandu a zis
da trebuie bre asta fara nume zis :). da trebuie bre sa omori traficul si asa aglomerat? mai trebuia o bataie de joc din partea luminii calauzitoare salvatorul rupt din stele? sunt pentru pista de biciclete desi nu folosesc una, dar nu asa. se pare ca pentru hastag superiorii salvatori, mobilitate inseamna ambuteiaj. dar cumt turma lor de votanti exista, apare cate un nenumit de asta ca tine care sa behaie cand zice cineva nasoale despre hastag incompetentii aparuti din spuma facebookului…decat sa fcaci ceva aparent bun dar in bataie de joc mai bine vezi de hastagul tau pe facebook si lasa-ne nesalvati…sper ca turma e din ce in ce mai mica si sa ne fereasca doamne doamne, pe care aveti boala, de inca un mandat al hastagului