Autostrada Bacău – Brașov are deja inamici, deși a fost acceptată de Comisia Europeană în Master Planul pe Transport.
Conducerea Ministerului Transporturilor s-a întâlnit marți cu reprezentanții Transportatorilor, ca să discute prioritățile infrastructurii rutiere, pe baza Master Planului General de Transport. Au mai participat oameni de afaceri, ONG-uri, presă etc. Punctele centrale ale discuțiilor au fost rutele Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov-Ploiești, centurile Capitalei. S-a pus în balanță dacă este nevoie de Autostrada Bacău – Brașov sau de reabilitarea drumurilor care leagă Moldova de Transilvania.
Autostrada Brașov – Bacău, prea „costisitoare”, susțin transportatorii
Conform hotnews.ro, reprezentanții Transportatorilor au subliniat că autostrada Brașov – Bacău ar fi inutilă, dacă s-ar realiza reabilitarea drumurilor care leagă Moldova de Transilvania. Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport, a suținut că modernizarea DN2D între Focșani și Târgu Secuiesc, a DN11 între Bacău și Brașov prin pasul Oituz, precum și reabilitarea podului Oituz, ar ajuta imediat traficul de marfă între Moldova si Transilvania. Astfel, pe viitor, nu ar mai exista nevoia autostrăzii Brașov – Bacău, unul dintre cele mai scumpe proiecte din Master Plan.
silviu a zis
Ce naiba are nevoie moldova de autostrada….
Hai s-a dezvoltam ardealul, banatul, dobrogea muntenia…. , moldova doar cu VOTUL.
In analizarea oportunitatii unei autostrazi trebuie sa se tina cont de mai multe aspecte nu doar cel economic imediat….
Gherasim Ioan a zis
Cred ca toate regiunile tarii trebuie sa se dezvolte,deci si Moldova.Pentru acest lucru trebuiesc si aici autostrazi si drumuri expres. Asa a procedat Spania a construit drumuri si apoi regiunile sau dezvoltat.Trebuie un consens si vointa.Carcotasi se gasesc tot timpul si pierdem mult. La treaba.