Traseul Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași este înțesat cu bârloguri de urși și alte mamifere, iar organizațiile de mediu cer protejarea tuturor vietăților, după un studiu început încă din 2008.
Asociația Pro Infrastructură a participat, alături de „Împreună pentru A8” și „Moldova vrea autostrada”, la un workshop despre impactul pe care infrastructura de transport îl are asupra mediului.
Sesiunea de instruire a fost organizată la Praid de către Grupul Milvus în colaborare cu Fundația Propark pentru Arii Protejate. Grupul Milvus este o organizație neguvernamentală, non-profit, dedicată protecției păsărilor și a naturii, activând în domeniul conservării, educației, cercetării și consultanței.
«Noi credem cu tărie că toate investițiile majore, în special A8 care este o adevărată autostradă „a urșilor”, trebuie să prevadă, încă din faza studiului de fezabilitate, soluții suficiente și corect alese (poduri, viaducte, tuneluri și ecoducte) pentru ca drumul să aibă un impact asupra mediului cât mai mic și să permită trecerea animalelor dintr-o parte în alta („permeabilitate”). Această poziție fără echivoc a organizației noastre este fundamentată pe datele științifice pe care cei de la Grupul Milvus și partenerii lor le-au cules din teren în perioade multiple începând cu anul 2008 și până în prezent», au notat pe Facebook reprezentanții Pro Infrastructura.
Pe traseul Autostrăzii A8, între Târgu Mureș și Ditrău, s-au suprapus bârlogurile de urși găsite de experți în intervalele 2008-2013 și 2015-2017. În total, s-au identificat 114 bârloguri și 8 „cuiburi deschise”. În unele locuri, urșii își fac „casă” chiar pe aliniamentul viitoarei autostrăzi.
În ilustrația de mai jos, se prezintă datele telemetrice transmise de emițătorul pus pe ursul botezat „M6”. Timp de 6 luni, între 17.05.2014 și 12.11.2014, animalul a cutreierat kilometri întregi prin munți și văi, iar în zona Sovata-Praid-Bucin a traversat deseori linia roșie a viitoarei Autostrăzi A8.
«Exemplele de mai sus nu sunt izolate, ba dimpotrivă! ONG-urile de mediu au inventariat și alte mamifere mari, nici nu mai vorbim de alte numeroase vietăți mai mici, dar la fel de importante pentru ecosistem. Autostrăzile, îndeosebi cele montane, trebuie foarte, foarte bine pregătite și construite cu responsabilitate și respect față de mediu», notează Asociația Pro Infrastructură.
– sursă foto și hărți: Facebook Asociația Pro Infrastructură.
Citiți și „Biologii confirmă problemele traseului autostrăzii Iași-Târgu Mureș și cer protecția animalelor sălbatice”.
stefan a zis
poate ar trebui o autostrada pentru ursi si toate viețuitoarele cu exceptia OMULUI ca să fie mulțumiți toți cârcotașii
Alexander F a zis
,,,, Panarame !!!
au grijă de animale, la oameni nu gândesc,,, de ce dracu s a încetat mașina ?
de ce dracu plătim ITP, ASIFURARE, CAUCIUCURI, ULEI, BENZINĂ, REPARATII, PARCAREA ,,, ROVINIETĂ,,,, fițe și figuri
Stef a zis
De-ar fi numai ursii, mai sunt și alte vietăți sălbatice pe traseu care trebuiesc tratate cu grijă. Până atunci animalele moldovene sa mai aștepte, răbdări prăjite.
fox a zis
bai intoxicatilor. v-a platiti PSD pt articolul asta? Concluziile intrunirii de la Bacau au fost altele iar reprezentantii ong-urilor de la iasi pot confirma pentru ca au participat la eveniment. Practic ati incropit un articol pentru a bloca A8 cu porcarii. Si daca e vorba de mediu, tot reprezentantii asociatiilor de la iasi au fost pe teren unde s-au intalnit cu membrii asociatiilor de mediu ce au monitorizat zona de ani de zile. Bai, voi de la Bacau tineti cu Moldova sau cu nemernicul de Dragnea? Se vede unitatea moldoveneasca. Vai de steaua lor. Le arunci un oscior si unii si-o vand si pe ma-sa. Nu o sa fie nici A8 nici A13 pentru ca sunteti buni de tepuit.
Dan a zis
Soluția cu cât mai multe viaducte și tuneluri este bună și pentru oameni și pentru animale. Se obține un traseu mai puțin sinuos, mai scurt și mai sigur și pentru oameni, că doar, dacă lovești un urs sau un cerb, numai bine nu îți este …
Csata a zis
De ce nusepot trece prin tuneluri,mult mai avantajos .nu necesite la urma deszapazire nu se ingheata poleiuri nu trebuie taiat paduri nu trebuie concesionat terenuri nu trbuie atita multe viaducte betoane umplutura mai mult batai de cap la o zona destul de friguros cine are experienta la bucin la o noapte trece 10 -20 masini pt ce trebuie merite asa mare investitie si asa nu sunt bani pt nimic acel investitie numai problema provoaca la urma
Csata a zis
Nu in ultiml rand platforma si fundatia este garantat atural ,nu va crape nu sa deterioreaze nu ploua nu trsbuie imprastiat atitea sare pt antiderapant
Csata a zis
Prin tunel . Ce ziceti
Doru Dârțu a zis
Autostrada A13, Bacău-Braşov, nu duce nicăieri. Ar mai urma apoi alţi ani şi ani de aşteptare pentru ca Braşovul să fie legat de A3 la Sibiu sau la Târgu Mureş, legături care nu sunt amintite acum nici măcar la nivel de discuţii, nicidecum de proiect.
Cititor articole a zis
Probabil, cei care nu sunt de acord cu construirea autostrazii A8, vor sa vanda si barlogurile la straini nu este destul ca au vandut padurile precum si ,,blana ursului din padure,,