Gripa porcina a fost un subiect tratat cu lejeritate de români pina in momentul in care un actor de televiziune a murit din cauza onor complicatii provocate de virus. Au urmat episoadele dramatice cu prezentarea la televizor a cozilor celor care se ingramadeau sa se vaccineze.
Autoritatile n-au avut nici o sansa sa convinga lumea sa vina la vaccin pina la episodul cu moartea acelui actor. „Industria fricii televizate” a functionat, fapt ce demonstreaza ca marketingul bazat pe teama poate avea succes daca este bine directionat.
In ciuda faptului ca mortalitatea provocata de virusul gripei porcine este mai mica decit cea in cazul gripei „normale”, românii au dat navala sa se vaccineze; lucru pe care nu-l fac in nici o iarna pentru a se imuniza. E posibil ca la aceasta buluceala sa fi contribuit si faptul ca vaccinul este gratuit.
In toata aceasta problema ramine o singura intrebare fara raspuns: de unde s-a stiut ca actorul respectiv a murit din cauza gripei porcine, din moment ce acest gen de informatii este confidential?
Raspunsul este relevant tocmai pentru ca se speculeaza tot mai mult interesul companiilor farmaceutice in promovarea vaccinurilor produse folosindu-se de inducerea fricii. Cum spuneam, mortalitatea in cazul gripei porcine este mult mai mica decit in cazul unei gripe sezoniere. Insa se vorbeste despre gripa obisnuita la fel de mult ca despre gripa porcina? Deschideti televizorul si veti avea raspunsul.
Lasă un răspuns